Ποιοι είναι ο τρόποι ανάπτυξης μίας περιοχής; Οι βασικοί τρόποι είναι τρεις: μεγάλες επενδύσεις του κράτους, επενδύσεις ιδιωτών (ελληνικές ή ξένες), κοινές κράτους-ιδιωτών  μέσω ΣΔΙΤ. Αν το κράτος δηλαδή θέλει ν΄ αναπτύξει μία περιοχή, μπορεί να δώσει αναπτυξιακά κίνητρα ή να λειτουργήσει ως εργοδότης εκμεταλλευόμενο τα προσόντα μίας περιοχής.

Της Άννας Στεργίου*

Αυτό έκανε ο πρώην υπουργός κι άλλοτε βουλευτής Θεσπρωτίας, Αλέκος Παπαδόπουλος, που εκμεταλλευόμενος τη γεωγραφική θέση της Ηγουμενίτσας, προχώρησε τις διαδικασίες για να γίνει το λιμάνι της, το οποίο, παρά τα όποια μικροπροβλήματα, είναι σήμερα από τα «θαλάσσια φιλέτα» της χώρας.

Η Θεσπρωτία, παρότι δεν είναι στην ίδια οικονομική κατάσταση με το παρελθόν, εξακολουθεί να είναι από τις πιο φτωχές περιοχές της χώρας, με νέο κύμα αποδήμων, κυρίως προς τη Γερμανία.  Έτσι, μία από τις κινήσεις, που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ ως προηγούμενη κυβέρνηση ήταν να θεσμοθετήσει, για να λειτουργήσει στην επόμενη φάση, ένα νέο εκπαιδευτικό Τμήμα, το Μετάφρασης και Διερμηνείας στην Ηγουμενίτσα.

Ήταν αρκετό; Όχι, αλλά καλύτερο από το τίποτα. Χρειάζεται αρκετά πανεπιστημιακά τμήματα η Θεσπρωτία, για να βγάλει από πάνω της τα μεγάλα αναπτυξιακά βαρίδια, που κουβαλά από το παρελθόν. Με τουρισμό, που αναπτύσσεται ραγδαία αλλά μόλις δυο-τρεις μήνες τον χρόνο, ιδίως λόγω των προσπαθειών της Περιφέρειας Ηπείρου, δεν λύνει το βασικό της πρόβλημα, που είναι η ανεργία, η εποχιακή απασχόληση και η υποαπασχόληση. Όμως, η δημιουργία νέου τμήματος, το οποίο θα μπορούσε σε δεύτερη φάση να ενισχυθεί, έδινε κάποιες ελπίδες.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως συνέδεσε εαυτόν με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Όμως, αυτό ήταν στην προεκλογική ατζέντα της κυβέρνησης. Δεν ήταν όμως η αναστολή της εκκίνησης λειτουργίας και των 38 πανεπιστημιακών τμημάτων. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση φέρεται να σχεδιάζει να φτιάξει Κέντρο Μεταναστών στην περιοχή Φιλιατών, η οποία είναι ακριτική κι έχει μεταβληθεί σε τόπο γερόντων από την ανεργία. Οι Φιλιάτες είναι μονίμως στο στόχαστρο Αλβανών, μουσουλμάνων εθνικιστών, που ονειρεύονται μαζί με το Κοσσυφοπέδιο τη Μεγάλη Αλβανία.

Έτσι, η απόφαση της υπουργού να μην ξεκινήσει τη λειτουργία του καινούργιου Τμήματος Διερμηνείας την επόμενη σεζόν δίνει το έναυσμα σε ακραίες φωνές, κατά των μεταναστών, να γιγαντωθούν.

Αν ήθελε η κυβέρνηση θα μπορούσαν να τρέξουν τα δυο σενάρια μαζί και για να μη διαμαρτύρεται κι ο κόσμος της Θεσπρωτίας, όφειλε να δώσει έμφαση καταρχήν στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αντί  ν΄ αναστείλει τη λειτουργία του νέου τμήματος  να δημιουργήσει επιπλέον εκπαιδευτικά τμήματα, δίνοντας τουλάχιστον ανταποδοτικά οφέλη σε τοπικές κοινωνίες, που θα φροντίσουν τους μετανάστες.

Οι καρεκλοκένταυροι των Αθηνών κι η εκπαίδευση…

Είναι τραγικό οι καρεκλοκένταυροι των Αθηνών, ορισμένοι άσχετοι με το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας ή κακοί σύμβουλοι της υπουργού Παιδείας, να μην αντιλαμβάνονται ότι κάθε εκπαιδευτική πολιτική για τα σύνορα είναι ταυτόχρονα και πολιτική  άμυνας, γιατί συγκρατεί τον ντόπιο πληθυσμό και τον εμπλουτίζει  με νέο αίμα. Το ίδιο συμβαίνει και με περιοχές με αναπτυξιακά προβλήματα, όπως είναι η Αιτωλοακαρνανία, της οποίας τα πανεπιστημιακά τμήματα διαχρονικά καρκινοβατούν.

Όπου υπήρξαν προσπάθειες, οργανωμένες κι όχι απλώς τουφεκιές στον αέρα, οι περιοχές αναπτύχθηκαν, έγιναν γάμοι ντόπιων και φοιτητών, δημιουργήθηκαν θέσεις εργασίας και νέα δυναμική, εκπαιδευτική κι αναπτυξιακή και συνέβαλαν στην πολιτιστική άνθηση.

Εκπαίδευση και θεσμική θωράκιση της χώρας

Η λειτουργία πανεπιστημιακού τμήματος σε ακριτική περιοχή, σημαίνει σε κάθε περίπτωση υγιής αντιμετώπιση απέναντι στην αστυφιλία κι ανάχωμα στη μετανάστευση Ελλήνων στο εξωτερικό. Προβλήματα εγείρει και η αναστολή των εκπαιδευτικών τμημάτων στην Καστοριά, την Φλώρινα και την Πέλλα γι΄ άλλους λόγους. Η εκπαίδευση στις ακριτικές περιοχές πρέπει να ενισχυθεί, γιατί δεν καλύπτει μόνο εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά ευρύτερες. Επομένως, τυχόν αξιολόγηση δεν μπορεί να λάβει υπόψη, μόνο καθαρά εκπαιδευτικά κριτήρια αλλά κι αναπτυξιακά κι άμυνας της χώρας και περιφερειακής σύγκλισης.

Τμήματα, όπως αυτό του Κινηματογράφου στην Φλώρινα θα έπρεπε να ενισχύονται με νέα και με ερευνητικά κέντρα, δομές πολιτιστικές, αναπτυξιακές, σε βιβλιοθήκες. Σε περιοχές, με αναπτυξιακά μειονεκτήματα, τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα, που έχουν αναφορά στα φυσικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής, δίνουν οικονομικά και κοινωνικά φτερά κι έχουν βαθύ πολιτιστικό αποτύπωμα.

Τον πολύ απλό αυτόν κανόνα, που περιλαμβάνει τη Θεσπρωτία, προφανώς, δεν δείχνει ν΄ αντιλαμβάνεται η επικεφαλής του υπουργείου Παιδείας. Τι σημαίνει δηλαδή να ζεις στα σύνορα και με τον εφιάλτη των Τσάμηδων, που βγάζουν μπροστά τον χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας, ο οποίος περιλαμβάνει μέχρι και την Πρέβεζα. Τα επιχειρήματα των Αλβανών εθνικιστών είναι στη σφαίρα της αστειότητας αλλά εντάσσονται σε γενικότερο σχέδιο προπαγάνδας αλλά και εσωτερικής κατανάλωσης.  Δεν πρέπει, όμως, να περνά απαρατήρητη, η φημολογία ότι  Αλβανοί εθνικιστές ενισχύονται οικονομικά από τη «λόξα» κι ορισμένων Αμερικανο-Αλβανών εθνικιστών, που διαθέτουν πακτωλό χρημάτων.

Μηδενική συνέχεια του κράτους

Ακόμη κι αν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν ολοκλήρωσε το σχεδιασμό, όπως η υπουργός Παιδείας υποστηρίζει, είναι εντελώς παράλογο να αναστέλλεται η δημιουργία πανεπιστημιακού τμήματος στην Πτολεμαΐδα, η οποία διαλύεται συθέμελα, μετά τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για πράσινη ενέργεια. Έτσι, αντί η κυρία Κεραμέως να προσθέσει τμήματα, η οποία είναι αφενός πολιτικά υπόλογη και για όσα συνέβησαν στην ΑΣΟΕΕ, αφετέρου, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα σε άλλους ακριτικούς νομούς. «Αναστέλλει» τις όποιες ελπίδες είχαν καλλιεργηθεί στις τοπικές κοινωνίες και δείχνει πως το ελληνικό κράτος έχει μηδενική συνέχεια και τραγική ασυνέπεια, αφού το θέμα παραπέμπεται στις καλένδες.

Έτσι, αν το άκομψο κόψιμο της Νομικής Πάτρας ενόχλησε, η στάση της απέναντι σε Τμήματα του Αγρινίου, της Άρτας ή της Θεσσαλίας  έχει εκνευρίσει, ακόμη και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Το ν’ αναστείλει, όμως, τη λειτουργία του Τμήματος της Θεσπρωτίας και κάθε τμήματος σε ακριτική περιοχή (Καστοριά, Φλώρινα, Πέλλα κ.ά.), είναι ολέθρια κι εθνικά επιζήμια. Ήδη και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας έχουν εκνευριστεί με τη στάση της σε μια σειρά από ζητήματα, και το μόνο που θα καταφέρει είναι ν΄ απομονωθεί και πολιτικά, αν δεν αλλάξει άμεσα στάση.

vdela.jpg

 

ΠΗΓΗ: Αναδημοσίευση από τον ομογενειακό ιστότοπο https://spotlightpost.com

* Η Άννα Στεργίου είναι δημοσιογράφος μέλος της ΕΣΗΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου, Νήσων (μέλος της Π.Ο.Ε.Σ.Υ.)

οργανώνουν για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 τα «Μικρά Σεμινάρια» Ελληνικής Γλώσσας, Πολιτισμού και Μέσων Ενημέρωσης. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα επιμόρφωσης σε θέματα γλώσσας και επικοινωνίας, το οποίο ξεκίνησε το 2013 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (με τον τίτλο τότε «Μικρά Σεμινάρια» Γραμματικής και Ορθογραφίας) και πραγματοποιήθηκε για δύο χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Το 2017 το πρόγραμμα μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με συνδιοργανωτές το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και την ΕΡΤ Δημόσια Ραδιοτηλεόραση και διεξήχθη στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής στην Αθήνα και στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., με εγκωμιαστικές κριτικές.

Φέτος, το πρόγραμμα επιστρέφει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με συνδιοργανωτές το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και την Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων. Επιστημονική υπεύθυνη των Μικρών Σεμιναρίων όλων των ετών είναι η κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη Μαλλίδη, Αναπλ. Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας του Π.Τ.Ν. και Ακαδημαϊκή Διευθύντρια του Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ», θεσμό με τον οποίο συνδέεται και το παρόν πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει στα μέσα του προσεχούς Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2020, με προοπτική να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες στην Πάτρα και στο Ηράκλειο. Απευθύνεται στα μέλη της Ένωσης Συντακτών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων, σε εν ενεργεία δημοσιογράφους, αλλά και στους παλαίμαχους ανθρώπους του τύπου, καθώς και σε φοιτητές ή απόφοιτους πανεπιστημιακών τμημάτων Δημοσιογραφίας και ΙΕΚ. Επίσης, μπορούν να το παρακολουθήσουν μεταπτυχιακοί φοιτητές του Π.Τ.Ν. αλλά και άλλων τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τα ενδιαφέροντα των οποίων αφορούν στην ελληνική γλώσσα, τον πολιτισμό και τα ΜΜΕ. Στο πρόγραμμα θα διδάξουν μέλη ΔΕΠ από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αλλά και άλλα ΑΕΙ, καθώς και διευθυντικά στελέχη από τον χώρο του Τύπου, τόσο μέλη της Ένωσης Συντακτών, όσο και εκτός αυτής. Συμμετοχή θα έχουν και δημοσιογράφοι από μεγάλα ομογενειακά ενημερωτικά μέσα της Ευρώπης και της Αυστραλίας.

 

Τα «Μικρά Σεμινάρια» θα έχουν εργαστηριακή μορφή, ενώ θα περιλαμβάνουν διαλέξεις για τα ποικίλα «λάθη» (ορθογραφικά, αναγνωστικά, ακουστικά, αρθρωτικά λάθη, «δικαιολογημένα λάθη», αλλά και λάθη κατανόησης και καταστάσεως επικοινωνίας) στο επίπεδο της δημόσιας σφαίρας του δημοσιογραφικού λόγου, που ασκεί έντονο παιδευτικό ρόλο στα πολυσχιδή ακροατήριά του. Θα εστιάσουν στις σύγχρονες χρήσεις της ελληνικής γλώσσας και τα συνηθέστερα γραμματικά λάθη στον προφορικό και γραπτό λόγο των φυσικών ομιλητών της κοινής Νέας Ελληνικής, στις αρχές και τους κανόνες που διέπουν την οργάνωση ενός κειμένου, αλλά και στις παρεκκλίσεις από τη νόρμα. Θα θέσουν όμως και ερωτήματα σχετικά με την επίδραση των ΜΜΕ στον λόγο των αποδεκτών, την πιθανή μετεξέλιξη ή και παγίωση των σύγχρονων «λαθών» σε μελλοντικούς «κανόνες», και τη σχέση των γλωσσικών αποκλίσεων στον δημοσιογραφικό λόγο με την ιδεολογία και τη ρητορική επιλογή.

Υπογραμμίζεται ότι το πρόγραμμα θα προσφερθεί δωρεάν στους συμμετέχοντες και θα διεξάγεται στην αίθουσα σεμιναρίων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (1ος όροφος) στην Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων. Για τα «Μικρά Σεμινάρια» θα δοθεί προσεχώς συνέντευξη τύπου, ενώ προγραμματίζεται και εναρκτήρια εκδήλωση, ανοικτή στο κοινό των Ιωαννίνων, σε συνδιοργάνωση με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους – Ιστορικού Αρχείου – Μουσείου Ηπείρου.

Με δύο ξεχωριστές βραδιές, πλημμυρισμένες μουσική, λόγο και εικόνα ,στις 25 και 26 Ιουνίου, έκλεισε η φετινή σχολική χρονιά για το Μουσικό Σχολείο Άρτας και μαζί γιορτάστηκαν τα 10 χρόνια λειτουργίας του.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί μας ξενάγησαν στους μουσικούς χάρτες σύγχρονων, κλασικών και παραδοσιακών ηχοχρωμάτων, αναδεικνύοντας το θεσμό των Μουσικών Σχολείων ως μία από τις ομορφότερες εκφάνσεις πολιτισμού της δημόσιας εκπαίδευσης της χώρας μας.

Τα κείμενα που διαβάστηκαν, τα στατιστικά και τα βίντεο που προβλήθηκαν, η έκθεση αφίσας με τις δράσεις της δεκαετίας ανέδειξαν το Μουσικό Σχολείο Άρτας ως πρωτοποριακό και υποδειγματικό, σε επίπεδο προγράμματος σπουδών και εκπαιδευτικών πρακτικών, ως το ολοκληρωμένο σχολείο, στο οποίο συναιρούνται τα γράμματα με τη μουσική, την κινητήρια δύναμη μορφωτικών, διδακτικών,  και παιδαγωγικών αξιών.

 Χαιρετισμό απηύθυνε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας κος Ιωάννης Γεωργογιάννης που μίλησε για τον πολλαπλό ρόλο του Μουσικού Σχολείου Άρτας και την έντονη παρουσία του στα εκπαιδευτικά και πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής ενώ παράλληλα έθεσε και την επιτακτική  ανάγκη για τη δημιουργία ενός σύγχρονου κτηρίου που θα καλύπτει τις ανάγκες του σχολείου.

Ο δήμαρχος Αρταίων κος Χρήστος Τσιρογιάννης στο χαιρετισμό του εξήρε το έργο του σχολείου και παράλληλα δεσμεύτηκε ότι σε αυτή τη θητεία θα δρομολογήσει τις διαδικασίες για την ανέγερση κτηρίου  στο κέντρο της πόλης, δίπλα στα δικαστήρια.

Ο πρώτος διευθυντής του Μουσικού Σχολείου κος Αποστόλης Κόκκινος, εμφανώς συγκινημένος, αναφέρθηκε στην προσπάθεια που έγινε για να ιδρυθεί το σχολείο και στον αγώνα που έκανε για να ξεκινήσει η λειτουργία του το 2009 με τους πρώτους 11 μαθητές.

Επίσης ο πρώτος πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, κος Γιώργος Κοκκώνης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μίλησε για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του σχολείου και τη συνεργασία του με τον διευθυντή του σχολείου ώστε να τεθούν οι βάσεις για τη σωστή λειτουργία του και παράλληλα ευχήθηκε να συνεχίσει το σχολείο την επιτυχή πορεία του.

Ευχαριστούμε πολύ το πλήθος των συμπολιτών μας που το διήμερο αυτό πλημμύρισε το μοναδικό χώρο της Παρηγορήτισσας και παρακολούθησε τις εορταστικές εκδηλώσεις του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε το Δήμο Αρταίων, το Επιμελητήριο Άρτας, τον Εμπορικό Σύλλογο Άρτας για τη στήριξη της εκδήλωσης, τον ΑRT TV για την τηλεοπτική κάλυψη και όλα τα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα της περιοχής μας για την προβολή της εκδήλωσης.

Ευχαριστούμε και συγχαίρουμε τους μαθητές μας, τους απόφοιτους και τους εκπαιδευτικούς, που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις για την ωραία ατμόσφαιρα που δημιούργησαν και δεσμευόμαστε ως σχολική κοινότητα ότι θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας ένα πλούσιο σε βιώματα σχολικό περιβάλλον, σφαιρική παιδεία, ενσυναίσθηση μέσα από την επαφή με τη μουσική, ισχυρή προσωπικότητα μέσω της υποστηρικτικής συναισθηματικής ωρίμανσης, κοινωνικότητα και συνεργατικότητα.

Η Διευθύντρια

Ανθούλα Ζιώρη

Η Βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ κα Μερόπη Τζούφη σε δήλωσή της αναφέρει: "Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τιμωρεί για μια ακόμη φορά τη δημόσια εκπαίδευση.Μετά την αναστολή λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης, την κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα, την κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εχθές ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας 38 νέων πανεπιστημιακών Τμημάτων.  
Μεταξύ αυτών, τα 3 ανήκουν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και είναι το Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα), το Επιστημών Τροφίμων & Διατροφής (Άρτα) και Μετάφρασης & Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα). Δίχως κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία, η Νέα Δημοκρατία αγνοεί την ελληνική περιφέρεια και τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Η μόνη έγνοια της κυβέρνησης είναι η κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης, το λουκέτο στις σχολέςη περικοπές στη χρηματοδότηση και η μείωση του αριθμού εισακτέων. Οι 20.000 μαθητές που θα μείνουν εκτός, στέλνονται με τις ευχές της κας Κεραμέως και του κου Διγαλάκη στα ιδιωτικά κολλέγια.
Σήμερα, όλοι όσοι δώσαμε τον αγώνα αναβάθμισης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, όλοι όσοι στηρίξαμε τη δημιουργία του πρώτου μεγάλου περιφερειακού Πανεπιστημίου -του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων- οφείλουμε να αντιδράσουμε στις απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να "ξηλώσει το πουλόβερ" της δημόσιας Παιδείας, στερώντας από χιλιάδες παιδιά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα ίδια και τις οικογένειές τους, που με πολλές στερήσεις, στέκονται δίπλα τους και στηρίζουν τις προσπάθειες τους.
Μερόπη Τζούφη
 
Βουλευτής Ιωαννίνων (ΣΥΡΙΖΑ)"

Αρχίζει τη Δευτέρα 8 Ιουλίου, στη Σύρο, τις εργασίες του το 5ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας», που οργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και το RioDeJaneiroUniversityInstitutodeLetras. Στο πρόγραμμα θα παραστεί και θα μιλήσει η Α.Ε. του Προέδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, ενώ θα συμμετάσχουν Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις Πανεπιστημίων από την Ελλάδα και την Κύπρο. Το πρόγραμμα, που φέτος θα έχει ειδικότερο τίτλο «Η γλώσσα του άλλου. Η ηθική της ετερότητας», θα διεξάγεται έως και τις 15 Ιουλίου στην Έπαυλη Τσιροπινά στην Ποσειδωνία, με τη συμμετοχή 70 φοιτητών και 40 Καθηγητών από ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια (όπως το Harvard και το Stanford). Το παρόν θα δώσουν αντιπροσωπείες από την Αμερική, με κυρίαρχη την ομάδα του EuroAmericanWomensCouncil, την Αυστραλία, και την Ευρώπη. Υψηλοί και οι προσκεκλημένοι από τη Βραζιλία, με επικεφαλής την Καθηγήτρια FernandaLemosDeLima. Πιθανότατα το 5ο Δ.Θ.Π. θα τιμήσει με την παρουσία του και ο Αρχιεπίσκοπος Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ενώ πλήθος δημοσιογράφων από εγχώρια και διεθνή μέσα πρόκειται να παρακολουθήσουν τη σημαντική αυτή διοργάνωση.

Ειδικότερα, στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν οι Αντιπρυτάνεις Ιωαννίνων κ.κ. Μηνάς Πασχόπουλος και Σταύρος Νικολόπουλος, η Αντιπρυτάνισσα του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Έλενα Θεοδωροπούλου, εκ μέρους της Πρυτάνισσας κ. Χρυσής Βιτσιλάκη, η Πρυτάνισσα του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Ισμήνη Κριάρη, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας, ο Πρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου κ. Κώστας Γουλιάμος και η Αντιπρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Ζωή Γαβριηλίδου. Οι Πρυτάνεις θα συμμετέχουν σε Στρογγυλή Τράπεζα, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 14 Ιουλίου και ώρα 9.30 το πρωί στην Πινακοθήκη Κυκλάδων και θα αναπτύξουν το θέμα της ετερότητας στο σύγχρονο Πανεπιστήμιο, με συντονίστρια την κ. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Στις 12 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας θα παρουσιαστεί το νέο βιβλίο του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου, με τίτλο Από τη βιομηχανική επανάσταση στην τεχνολογική. Στον αστερισμό ενός αβέβαιου μέλλοντος που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg. Χαιρετισμό θα απευθύνουν οι κ.κ. Γιώργος Μαραγκός, Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σύρου, Δωρόθεος Β΄ και ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας. Στο πλαίσιο του 5ου Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου θα παρουσιαστεί και το βιβλίο των Μίκη Θεοδωράκη και Κώστα Γουλιάμου Στη διαλεκτική της αρμονίας.

Σπουδαίοι καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι, όπως ο Γιώργος Κιμούλης, ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης, οι δημοσιογράφοι Μαρία Δεναξά από το Παρίσι, Μάγια Τσόκλη, Ειρήνη Γιανναρά και Τέτα Βαρλάμη κ.ά. έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν σημαντικά θέματα στους φοιτητές, οι οποίοι έχουν επιλεγεί με πολύ αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Θα αναλυθούν θέματα όπως: Γλώσσα και ετερότητα, η πολιτική της ετερότητας, η κατασκευή του άλλου μέσα από τη γλώσσα, ο διχοτομικός και ρατσιστικός λόγος στα σύγχρονα ΜΜΕ, οι γλωσσικοί κώδικες των κοινωνικών ομάδων του «περιθωρίου», η εγγραφή του ‘άλλου’ μέσα από την προσφυγική και μεταναστευτική κρίση κ.ά.

Για τρίτη χρονιά θα συμμετέχει στο πρόγραμμα ο Καθηγητής του Harvard κ. Νικόλας Πρεβελάκης, ενώ φέτος θα μιλήσει και η οικονομολόγος κ. Έλενα Παναρίτη, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Stanford.

Επιπλέον, ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων έχει ετοιμαστεί από την πλευρά της Σύρου, προκειμένου να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τη φυσιογνωμία και την παράδοση του νησιού. Το πρόγραμμα διευθύνει η κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη Μαλλίδη. Υπεύθυνη πολιτιστικών εκδηλώσεων είναι η διευθύντρια της εφημερίδας Κοινής Γνώμης κ. Τέτα Βαρλάμη, ενώ χρέη ειδικού συμβούλου του προγράμματος έχει αναλάβει ο κ. Γιάννης Μαμάης από τις εκδόσεις Gutenberg. Χορηγός επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ και το Κανάλι της Βουλής, ενώ πολύ σημαντικά μέσα, όπως το CNNGreece, έχουν δημοσιεύσει αφιερώματα για το πρόγραμμα του 5ου Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου. Το 5ο Δ.Θ.Π. υποστηρίζουν ο δήμος Σύρου – Ερμούπολης και η Ιερά Μητρόπολη Σύρου και προσωπικά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κύριος Δωρόθεος Β’ ο οποίος και θα τιμηθεί από το πρόγραμμα μαζί με την ιδρύτρια και πρόεδρο του Ευρω – Αμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών κ. Λούλη Λόη – Αλαφογιάννη.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι με πρωτοβουλία της Ακαδημαϊκής Διευθύντριας του προγράμματος, στις 8 Ιουλίου και στις 10 π.μ. θα τελεστεί στη Σύρο τρισάγιο στη μνήμη του Γιάννη Βαμβακάρη, αριστούχου φοιτητή του περυσινού Θερινού Πανεπιστημίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε εργατικό ατύχημα. Άλλωστε, το 5ο Δ.Θ.Π. είναι αφιερωμένο στη μνήμη του.

Πληροφορίες: Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας, Επιστημονικώς Υπεύθυνη Έργου,

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">nitsi@uoi.gr και στην ιστοσελίδα summerschool.ac.uoi.gr

Άρθρο των Μερόπη Τζούφη* και Στέργιου Νταή** στην ΕΦ.ΣΥΝ.

 

* Βουλευτής Ιωαννίνων, Ακαδημαϊκός και πρ. Υφυπουργός Παιδείας

** Βιοφυσικός (MSc), Επιστ. Συνεργάτης της Βουλής

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε πρόσφατα την ετήσια «Έκθεση παρακολούθησης της Εκπαίδευσης & Κατάρτισης 2019», η οποία περιλαμβάνει δεδομένα και αναλύσεις για κάθε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι μελέτες των διεθνών οργανισμών αποτελούν χρήσιμο εργαλείο, αφού πρώτα μελετηθούν με νηφαλιότητα και κριτικό πνεύμα, καθώς συχνά εμπεριέχουν ιδεολογικούς προσανατολισμούς και πολιτικές στοχεύσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που παρουσιάστηκε η μελέτη από συγκεκριμένη μερίδα των ΜΜΕ, η οποία χρησιμοποίησε την έκθεση ώστε να απαξιώσει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας την εντύπωση πως τα ευρήματα αποτελούν καταδίκη της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων ετών.

Ωστόσο, η έκθεση καταγράφει μια σειρά από θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, ειδικά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Σημειώνει και υπαρκτές αδυναμίες, οι οποίες πολλές φορές αφορούν στο σύνολο των κρατών-μελών και όχι μόνον τη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, η εν λόγω έκθεση δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο αποσπασματικής υιοθέτησης συμπερασμάτων, αλλά αντικείμενο διαλόγου και προβληματισμού.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει πως «το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 30-34 ετών με πτυχίο αυξήθηκε το 2018 στο 44.3%, υπερβαίνοντας το μέσο όρο της Ε.Ε. (40.7%)». Παράλληλα, «το ποσοστό απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων ανήλθε σε 59% το 2018, αυξημένο κατά 10 μονάδες από το 2015». Το ποσοστό αυτό είναι το χαμηλότερο στην Ε.Ε. και σχετίζεται με την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας λόγω της οικονομικής κρίσης και των προγραμμάτων λιτότητας˙ επανακάμπτει όμως ραγδαία.

Θετικά αντιμετωπίζονται και οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής και η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, αναγνωρίζοντας πως «το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων αν και δίκαιο, παράγει αναντιστοιχίες και ανεπάρκειες σε επίπεδο σπουδών, καθώς πολύ συχνά ούτε οι φοιτητές, ούτε τα Πανεπιστήμια επιτυγχάνουν τις προτιμήσεις». Σημειώνει επιπρόσθετα πως το Λύκειο επικεντρώνεται κυρίως στην προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής, γεγονός που έχει μια σειρά από αρνητικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση, οι κατηγορίες για δημιουργία σχολών δύο ταχυτήτων δεν επιβεβαιώνεται ούτε στην έκθεση, ούτε στην πραγματικότητα.

Όσον αφορά την αναδιάρθρωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις συνέργειες ΑΕΙ-ΤΕΙ, η έκθεση εκφράζει ορισμένες επιφυλάξεις κυρίως υπό το πρίσμα της αγοράς εργασίας και όχι της εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα επισημαίνει, πως για τη μεταβατική αυτή περίοδο προβλέφθηκαν 500 νέες θέσεις ακαδημαϊκού προσωπικού. Τα στοιχεία αυτά δεν είναι επικαιροποιημένα καθώς η απερχόμενη Κυβέρνηση μερίμνησε για 1.700 θέσεις μελών ΔΕΠ και 5.200 θέσεις νέων ερευνητών.

Η νέα διάρθρωση των ΑΕΙ θα δοκιμαστεί συνολικά από φέτος και είναι βέβαιο πως θα προκύψουν ζητήματα προς αντιμετώπιση. Ωστόσο, η συγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης & Έρευνας αποτελεί την κατάλληλη αρχιτεκτονική για την υπέρβαση των σημερινών συνθηκών, τη θωράκιση των ιδρυμάτων απέναντι στις κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και την καλύτερη αξιοποίηση του ερευνητικού έργου. Παρόμοια εγχειρήματα πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν και σε άλλες χώρες, όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και το Βέλγιο.

Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, η δημιουργία των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικών Σπουδών των ΑΕΙ για αποφοίτους των ΕΠΑΛ θα γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ τριτοβάθμιας και επαγγελματικής δευτεροβάθμιας και μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δυστυχώς, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έσπευσε να αναστείλει τη λειτουργία 67 δωρεάν προγραμμάτων σπουδών, τα οποία οργανώθηκαν από 11 Πανεπιστήμια της χώρας με σκοπό να παρέχουν τίτλους σπουδών επιπέδου 5.

Ειδική αναφορά υπάρχει για την έρευνα και την αντιμετώπιση του φαινομένου της μονόπλευρης φυγής επιστημόνων στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, η ίδρυση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας & Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) αποτιμάται θετικά «παρέχοντας στήριξη σε νέους επιστήμονες, χορηγώντας υποτροφίες για διδακτορικές και μεταδιδακτορικές σπουδές, χρηματοδοτώντας ερευνητικά έργα υψηλής ποιότητας και προμήθειες ερευνητικού εξοπλισμού. Επίσης διευκολύνει την πρόσβαση των ΑΕΙ σε καινοτόμα ερευνητικά προγράμματα και στηρίζει τη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων που αξιοποιούν τα αποτελέσματα της έρευνας».

Στο ίδιο μήκος κύματος αναγνωρίζεται η συμβολή του προγράμματος «Δημιουργώ-Ερευνώ-Καινοτομώ», μέσω του οποίου δημιουργήθηκαν 6.800 νέες θέσεις εργασίας για επιστημονικό προσωπικό. Συνολικά, οι νέες θέσεις που δημιουργήθηκαν από τον ΕΛΙΔΕΚ και το πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας αγγίζουν τις 10.000, σηματοδοτώντας την αναστροφή της εκροής επιστημόνων προς χώρες του εξωτερικού, η οποία κορυφώθηκε κατά τα χρόνια της κρίσης.

Καταληκτικά, η εκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων ετών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα είχε συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Δεδομένης της οικονομικής κατάρρευσης της χώρας από το 2009 και έπειτα, τα Πανεπιστήμια άντεξαν και συνέχισαν το έργο και την αποστολή τους. Η αύξηση της χρηματοδότησης, η στελέχωση με ανθρώπινο δυναμικό και οι θεσμικές τομές της τελευταίας περιόδου κανονικοποίησαν το ρόλο και τη λειτουργία των ελληνικών ιδρυμάτων. Ζητούμενο είναι η συνέχιση αυτής της προσπάθειας ώστε να υπάρξουν περαιτέρω ευεργετικά αποτελέσματα.

Σήμερα, υπάρχει ένα συνεκτικό, δημοκρατικό και οργανωμένο πλαίσιο, ικανό να διευκολύνει την απελευθέρωση δυνάμεων γνώσης, έρευνας και καινοτομίας, τοποθετώντας τα ελληνικά πανεπιστήμια ακόμη υψηλότερα στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας και της διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας. Για να γίνει όμως αυτό πράξη, πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις ιδεοληψίες που αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση ως εμπορικό προϊόν, τις μηχανιστικές αναλύσεις σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά και να σκύψουμε πάνω στις πραγματικές ανάγκες της ακαδημαϊκής κοινότητας, των φοιτητών αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας, κτήμα της οποίας είναι και πρέπει να συνεχίσουν να είναι τα Πανεπιστήμια.

Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων επισκέφθηκε η Υφυπουργός Παιδείας και υποψήφια Βουλευτής Μερόπη Τζούφη, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση «Το Όνειρο του Σκιάχτρου» που διοργάνωσαν οι μαθητές σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων.

Η κα Τζούφη ανέφερε πως είναι μια ημέρα χαράς και συγκίνησης, καθώς μία σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε και τα παιδιά συμπλήρωσαν μία διαδρομή στον κόσμο της εκπαίδευσης. Παράλληλα συνεχάρη τους μαθητές για τους κόπους τους, την αγάπη για μάθηση και τη δημιουργική συμμετοχή στη σχολική κοινότητα, όπως και τους εκπαιδευτικούς για το εξαιρετικό έργο που προσφέρουν. Επίσης εξέφρασε την αμέριστη στήριξή της σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις ευαισθησίες των μαθητών.

Η Υφυπουργός Παιδείας παραβρέθηκε επίσης στην τελετή αποφοίτησης των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μαρμάρων. Κατά το σύντομο χαιρετισμό της επεσήμανε πως «στη σχολική αίθουσα και στο προαύλιο χτίζονται φιλίες, διδάσκεται ο σεβασμός στον άλλον, προστατεύεται η διαφορετικότητα και βαθαίνει η δημοκρατική συνείδηση των αυριανών πολιτών της χώρας. Κάθε σχολική ημέρα είναι μια ξεχωριστή εμπειρία που εξοπλίζει τα παιδιά μας με γνώσεις και οξύνει την κριτική τους σκέψη. Από την πλευρά μας, έχουμε υποχρέωση να εξακολουθούμε να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο και να το ενισχύουμε ώστε να παρέχει ολοένα και περισσότερο ποιοτική εκπαίδευση».

 

Ο Δημήτρης Παππάς, πολιτικός μηχανικός, εκλεγμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Πρεβέζης της παράταξης Ορίζοντες Ηπείρου και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, καταθέτει συγκεκριμένη πρόταση για την ασφάλεια των σχολείων, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι Ορίζοντες Ηπείρου καλούν την Περιφερειακή Αρχή να εντάξει το συγκεκριμένο θέμα στην ημερήσια διάταξης της πρώτης συνεδρίασης της οικονομικής επιτροπής. Πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια αφενός για τον έλεγχο όλων των σχολικών μονάδων και αφετέρου για την αποκατάστασή τους, όπου κριθεί αναγκαίο και να ενισχυθούν οι αντίστοιχοι δήμοι όπου ανήκουν.

Κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσουμε με τις δικαιολογίες του τι είναι και τι δεν είναι της άμεσης αρμοδιότητάς μας. Η ασφάλεια των παιδιών προέχει και από τους δρόμους και από χιλιάδες άλλα... ρουσφετολογικά μικροέργα που απορροφούν ενέργεια και πόρους.

Λαμβάνοντας υπ' όψιν τα τραγικά συμβάντα εξ αιτίας σεισμών στην Ιταλία και στην Ελλάδα, και το γεγονός ότι οι παράκτιες περιοχές του Ιονίου και όχι μόνο συχνά δοκιμάζονται από σεισμικές δονήσεις θα ήθελα να υποβάλλω τις κατωτέρω προτάσεις – επισημάνσεις για λήψη των αναγκαίων μέτρων.

1ον. Πότε κατασκευάσθηκε το κάθε σχολικό κτίριο;

2ον. Το κτίριο που πάνε τα παιδιά μας έχει τραυματισθεί στο παρελθόν από κάποιο σεισμό;

3ον. Το κτίριο στη διάρκεια των 30 τελευταίων ετών έχει υποστεί επεμβάσεις συντήρησης ή έχουν γίνει κάποιες τροποποιήσεις ή προσθήκες σε αίθουσες - γραφεία και δημιουργήθηκαν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων;

4ον. Ο Διευθυντής του σχολείου έχει στην κατοχή του και μπορεί να είναι στη διάθεση του καθενός οι κατόψεις, η στατική μελέτη ή τουλάχιστον μια πρόσφατη επαλήθευση της στατικής επάρκειας του κτιρίου από πολιτικό μηχανικό;

5ον. Υπάρχει η τεχνική έκθεση που να δείχνει για κάθε όροφο και κάθε χώρο (γυμναστήριο, αίθουσα συνελεύσεων κ.λπ.); Τι φορτία ή πρόσθετα είναι επιτρεπτά;

6ον. Το κτίριο είναι εφοδιασμένο από πιστοποίηση καταλληλότητας;

7ον. Το σύστημα επικάλυψης του κτιρίου (στέγη – πλάκα) είναι εκείνο το αρχικό ;

8ον. Έχουν γίνει παρεμβάσεις στο κτίριο που φέρανε ουσιώδεις τροποποιήσεις (καθαιρέσεις τοίχων - πρόσθετα φορτία από εγκατάσταση μηχανημάτων).

9ον. Το κτίριο είναι εφοδιασμένο από ένα επαρκές σύστημα οδών εξόδου και σκάλες σε πιθανό κίνδυνο - πυρκαγιά;

10ον. Το συγκρότημα είναι εφοδιασμένο με το σύστημα συναγερμού;

11ον. Έχουν γίνει τουλάχιστον δυο φορές τον χρόνο ασκήσεις ετοιμότητας;

12ον. Έχουν ορισθεί οι υπεύθυνοι ασφαλείας και ενημερώνονται τακτικά;

13ον. Στην στέγη ή τα δάπεδα υπήρχε ή υπάρχει το επικίνδυνο υλικό αμίαντος;

14ον. Το κτίριο είναι εφοδιασμένο με το πιστοποιητικό πυρασφάλειας; Και αν ναι, γίνεται περιοδικός έλεγχος για την ημερομηνία λήξης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία;

15ον. Η ηλεκτρική εγκατάσταση έχει ελεγχθεί τελευταία και υπάρχει πιστοποιητικό από αρμόδιο τεχνικό;

Υπάρχει ηλεκτρικό ασφαλείας αυτόματης λειτουργίας σε περίπτωση black – out;

16ον. Τουλάχιστον μια φορά το χρόνο γίνεται έλεγχος των συνθηκών υγιεινής του κτιρίου (δηλ. θερμοκρασία – υγρασία - εξαερισμός) και τον αέρα που αναπνέεται στις αίθουσες;

17ον. Οι τουαλέτες πληρούν τις συνθήκες υγιεινής;

18ον. Στους διαδρόμους, τις αίθουσες και τα εργαστήρια υπάρχουν ταμπέλες που να δείχνουν με σαφήνεια τις απαγορεύσεις, τις υποχρεώσεις και διάφορες επισημάνσεις;

ΑΚΟΜΗ:

Όσον αφορά αρμοδιότητες του Δήμου ως προς την ασφάλεια των εργαζομένων διερωτώμαι εάν υπάρχει μέριμνα για τα κατωτέρω:

1. Υπεύθυνος ασφαλείας εργαζομένων

2. Έλεγχος εγκαταστάσεων δημοτικών κτιρίων

3. Μέτρα ασφαλείας εργαζομένων (μέσα προσωπικής προστασίας, σήμανση εργασιών, προστατευτικές μπάρες, κράνη, γιλέκα κ.λπ.)

4. Πυρασφάλεια δημοτικών κτιρίων (γραφεία, σχολεία, δημοτικές επιχειρήσεις)

5. Σήμανση δημοτικών κτιρίων (εσωτερικά) και εξωτερικά όπου είναι αναγκαία

6. Μελέτη κυκλοφορίας ΑΜΕΑ εντός πόλεως και πρόσβασης σε δημοτικά κτίρια (κατάληψη ραμπών, αυθαίρετες κατασκευές πεζοδρομίων, πινακίδες κλπ)

7. Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση οδών (Μελέτη;), καθαρισμός πινακίδων και σηματοδοτών, βάψιμο - αντικατάσταση κατεστραμμένων, διαγράμμιση οδών και διαβάσεων πεζών.

8. Σχέδια Δήμου Πρέβεζας για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών (ασκήσεις ετοιμότητας).

Από το γραφείο Τύπου

Το 16ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Ψηφιακός κόσμος και παιδί» την Τετάρτη 12-6-2019 και ώρα 18:30 στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς.


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Ομιλία του κ. Κούτρα Βασιλείου, καθηγητή Αγωγής Υγείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Επιστημονικού Διευθυντή του Συμβουλευτικού Σταθμού Καταπολέμησης Ναρκωτικών Νομού Ιωαννίνων.

  • Ομιλία αξιωματικού της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

  • Παρουσίαση θεατρικών δρώμενων και έκθεση σχηματοποιημάτων από μαθητές του Σχολείου για τη σχέση του παιδιού με το διαδίκτυο.

  • Μουσική καληνύχτα από την παιδική χορωδία του Σχολείου.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.

 

«Τα ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ υψηλά στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας και οι απόφοιτοί τους γίνονται δεκτοί στις καλύτερες σχολές του κόσμου» ανέφερε η βουλευτής Ιωαννίνων και πρώην

 

Υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Ιωαννίνων.

 

Η κα Τζούφη τόνισε πως στην ακαδημαϊκή κοινότητα επικρατεί ηρεμία και πως από τα 24 πανεπιστήμια, μόνο σε 3-4 κεντρικά ιδρύματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη παρατηρούνται μεμονωμένα κρούσματα

 

παραβατικότητας και ανομίας. Συνεπώς το πρόβλημα εντοπίζεται σε πανεπιστημιουπόλεις που βρίσκονται στο κέντρο των δύο μεγάλων πόλεων, όπου τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα είναι πιο έντονα.

 

Η βουλευτής Ιωαννίνων επεσήμανε πως υπάρχει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των κακουργηματικών πράξεων εντός των πανεπιστημιακών χώρων, συνεπώς η εξαγγελία της νέας

 

Κυβέρνησης για την κατάργηση του ασύλου στηρίζεται σε μια επιχειρηματολογία συκοφάντησης των δημόσιων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενώ αποτελεί σημείο ιδεολογικής αναφοράς για τα συντηρητικά

 

ακροατήρια του κυβερνώντος κόμματος.

Καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Μια ακόμη σχολική χρονιά τελείωσε, γεμάτη με γνώσεις, προετοιμασία, αγωνίες αλλά και αισιοδοξία. Οι υποψήφιοι και υποψήφιες καλούνται τώρα να εμπιστευτούν τις δυνάμεις τους και να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να πετύχουν τους στόχους τους.

Δίχως αμφιβολία, με τον κόπο και τις δεξιότητες των μαθητών και των μαθητριών μας θα μπορέσουμε να χτίσουμε μια εύρωστη και πιο δίκαιη κοινωνία για όλους και για όλες.

More Articles ...

e horos logo

  tsiolis

podilata

 Karta

 KarzPreveza

 

Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος με επιστολή της  προς Προέδρους Αδελφοτήτων, Συλλόγων, Ενώσεων και Ομοσπονδιών, ζητάει από κάθε σύλλογο που λειτουργεί χορευτικό τμήμα να προτείνει δύο

 

ζευγάρια χορευτών προκειμένου να πάρουν μέρος σε παράσταση της ΠΣΕ στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στις 3 Οκτωβρίου.

 

Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή που έχει θέμα: 'Επιλογή χορευτών για την παράσταση της ΠΣΕ στο Ηρώδειο' αναφέρονται τα εξής:

 

Αγαπητοί συμπατριώτες

 

Η ΠΣΕ στις 3 Οκτωβρίου 2018 έχει προγραμματίσει εκδήλωση ηπειρώτικης Παράδοσης και Πολιτισμού στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Μεταξύ των  συντελεστών της εκδήλωσης θα είναι και χορευτικά

 

που θα αποδώσουν ηπειρώτικους χορούς και θα απαρτίζονται από χορευτές των χορευτικών τμημάτων των συλλόγων μελών μας.

 

Προκειμένου να συγκροτηθούν τα χορευτικά αυτά παρακαλείσθε κάθε σύλλογος, να μας προτείνει με ευθύνη του, δύο ζευγάρια χορευτών, των καλύτερων, το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου

 

ώρα 11 πρωινή, στο email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

 

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή σας.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

                                                                                                                                                                    Ο Πρόεδρος                                                                          Ο Γεν. Γραμματέας

                                                                                                                                                                      Γιώργος Δόσης                                                                    Κώστας Γαβριήλ

 

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Πρέβεζας ενημερώνει ότι την Παρασκευή 20-9-2019 θα ξεκινήσει ο τρίτος ψεκασμός των ελαιοδένδρων  στα πλαίσια του προγράμματος Δακοκτονίας 2019, στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας.
Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν αυτήν την εποχή (σχετικά υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες και αυξημένη σχετική υγρασία) ευνοούν την αύξηση των δακοπροσβολών.
Από τα στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία μας ο αριθμός των ενήλικων εντόμων στις παγίδες είναι υψηλός στην παραλιακή ζώνη και μέτριος έως υψηλός στις υπόλοιπες περιοχές.
 
Ο ψεκασμός θα είναι δολωματικός, θα γίνει σε όλες τις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα και θα διαρκέσει περίπου μία εβδομάδα. Οι ακριβείς ημερομηνίες των ψεκασμών στις διάφορες Τοπικές Κοινότητες καθώς και η συνολική διάρκεια θα εξαρτηθούν και από τις καιρικές συνθήκες.
 
Οι περιοχές στις οποίες θα εφαρμοσθεί το πρόγραμμα είναι:
Άγιος Γεώργιος, Άνω & Κάτω Ρευματιά, Άνω Ράχη, Αρχάγγελος, Βρυσούλα, Γαλατάς Δεσποτικά, Εκκλησιές, Καμαρίνα, Κανάλι, Καστροσυκιά, Κοτσανόπουλο, Κρυοπηγή, Λούρος, Μεγαδένδρο, Μελιανά, Μιχαλίτσι, Μυρσίνη, Μύτικας, Νέα Κερασούντα, Νέα Σαμψούντα, Νέα Σινώπη, Νικόπολη, Παπαδάτες, Πολυστάφυλο, Ριζά, Ριζοβούνι, Ρωμιά, Σκιαδάς, Σφηνωτό, Τρίκαστρο, Φλάμπουρα, Χειμαδιό, Ωρωπός. 
Καλούμε τους ελαιοπαραγωγούς:
1. Να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις των συνεργείων στις Τοπικές Κοινότητες για τις ακριβείς ημερομηνίες ψεκασμού των περιοχών τους. 
2. Να έχουν ανοιχτά τα ελαιοκτήματα για να υπάρχει πρόσβαση των συνεργείων ψεκασμού. 
3. Να συνεργάζονται με οποιονδήποτε τρόπο με τα συνεργεία και με την υπηρεσία για την αποτελεσματικότερη εκτέλεση του προγράμματος. 
 
 
Ο Προϊστάμενος Δ/νσης
 
 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΥΓΕΡΗΣ

Όπως ανακοίνωση η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας "Πραγματοποιήθηκε (Τρίτη 16 Απριλίου 2019) συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΣΕ με εκπροσώπους των Ομοσπονδιών – μελών της ΠΣΕ μετά από πρόσκληση του ΔΣ της Πανηπειρωτικής «για μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων, για τα προβλήματα της Ηπείρου και τα θέματα που απασχολούν την Ηπειρωτική αποδημία».

Στη συνάντηση κυριάρχησε η διάθεση και θέληση όλων να συμβάλουν αποφασιστικά, όχι μόνο στη σφυρηλάτηση δεσμών συνεργασίας και δράσης, αλλά και αγωνιστικής τακτικής για την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν τα σωματεία και εν γένει την ηπειρώτικη αποδημία.
Από την Ομοσπονδία Ραδοβιζινών Άρτας συμμετείχε ο Γεώργιος Κουρτέσας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας, ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα προβολής των θεμάτων της περιοχής, καθώς επίσης και την αναγκαιότητα ανάδειξης των πολιτιστικών μνημείων της. Επίσης πως αναγκαία καθίσταται η συμμετοχή της Πανηπειρωτικής στις εκδηλώσεις της περιοχής (Σέλτσο, Καραϊσκάκεια κλ.). Ενημέρωσε την Πανηπειρωτική για την προσπάθεια αναστήλωσης της γέφυρας του Κοράκου και ζήτησε οι σχέσεις της Πανηπειρωτικής με την τοπική διοίκηση να είναι άμεσες και συχνές.
Ακολούθησε ο Χρήστος Λαναράς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τζουμερκιωτών, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Τζουμέρκα και ιδιαίτερα το πρόβλημα της συγκοινωνίας και την αναγκαιότητα κατασκευής νέου οδικού δικτύου. Επίσης τόνισε πως φέτος «…θα περπατήσουμε, θα διαβούμε το γεφύρι της Πλάκας που άρχισαν ήδη οι εργασίες αναστήλωσής του», και στάθηκε στην ιδιαίτερη συμβολή της ΠΣΕ στις διαδικασίες λήψης απόφασης για τα έργα. Επίσης ζήτησε, αναφερόμενος και στην προηγούμενη θετική εμπειρία, να συμμετέχουν τα μέλη του ΔΣ της ΠΣΕ στα ΔΣ και τις Γενικές Συνελεύσεις των Ομοσπονδιών και των Συλλόγων.
Από την Ομοσπονδία Καλαμά μίλησε ο πρόεδρος Κώστας Στεργίου και τόνισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή, κυρίως περιβαλλοντικά, εξόρυξης υδρογονανθράκων, εγκατάστασης ανεμογεννητριών και μόλυνσης του Καλαμά. Τα χαρακτήρισε μείζονα προβλήματα, ζοφερά, που αφορούν το μέλλον του τόπου και ζήτησε την ενεργή συμμετοχή της Πανηπειρωτικής για την επίλυση αυτών των προβλημάτων.
Από την Ομοσπονδία Μουργκάνας μίλησε ο Γενικός Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου Δημήτρης Κανακόπουλος. Πρότεινε τα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης και του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανηπειρωτικής να κοινοποιούνται στις Ομοσπονδίες και αυτές ακολούθως να ενημερώνουν τα σωματεία. Επίσης, να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο τμήμα της νεολαίας αναδεικνύοντας την θετική εμπειρία από τα 2 τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5, που διοργάνωσαν αδελφότητες και κατέθεσε προτάσεις για την προώθηση βιβλίων που αφορούν την Ήπειρο και ιδιαίτερα την περιοχή της Μουργκάνας.
Τέλος, από την Ομοσπονδία Κόνιτσας μίλησε ο πρόεδρος Μιχάλης Μαρτσέκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα διάσωσης των Κοινοτικών Αρχείων, στο σοβαρότατο ζήτημα της αξιοποίησης των Κληροδοτημάτων και στην άμεση επαφή της Συνομοσπονδίας με όλες τις αποδημικές οργανώσεις του ελληνισμού, όπου γης.
Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και ο πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας τόνισε πως ο ίδιος προσωπικά και όλο το Διοικητικό Συμβούλιο είναι πάντα στη διάθεση όλων των πατριωτών και οπωσδήποτε με πνεύμα κατανόησης και ηπειρώτικης ομοθυμίας από κοινού θα «παλέψουμε και θα επιλύσουμε τα προβλήματα μέσα στα πλαίσια της δημοκρατικής και αγωνιστικής συμπεριφοράς». Δεσμεύτηκε δε, για την συστηματική και οργανωμένη θεματική συνέχιση της επαφής με τις Ομοσπονδίες.
 
Το Γραφείο Τύπου της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας"

 

Η Υδρα, η Ναύπακτος, το Ναύπλιο και η Μονεμβασιά έχουν τα πρωτεία φέτος στον πασχαλινό τουρισμό (Μ. Παρασκευή ώς Δευτέρα του Πάσχα), σύμφωνα με έρευνα του Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates, ενώ στην Ήπειρο ο πιο δημοφιλής προορισμός είναι τα Ιωάννινα με την πληρότητα να αγγίζει το 90%. Ένας δεύτερος και ελαφρώς οικονομικότερος προορισμός για την Ήπειρο, είναι το Μέτσοβο με την πληρότητα να φτάνει στο 77%.

Η έρευνα αφορά ανεξάρτητα διαμερίσματα με το σήμα του ΕΟΤ και βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb και πραγματοποιήθηκε την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου και την πρώτη του Απριλίου.

 Σε μια χρονιά που αναμένεται νέο ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, τα στοιχεία δείχνουν ενθαρρυντικά, αλλά τα ερωτήματα για το εάν υπάρχουν επαρκείς υποδομές στη χώρα μας και πόσο μεγάλες είναι οι παρενέργειες των βραχυχρόνιων μισθώσεων παραμένουν.
 

Σύμφωνα με την έρευνα, η πληρότητα στα καταλύματα αρκετών δημοφιλών προορισμών είναι αυξημένη σε σχέση με το 2018 και σε αυτό βοηθά ο θρησκευτικός τουρισμός: ορθόδοξοι από τα Βαλκάνια και τη Ρωσία που θέλουν να περάσουν το Πάσχα στη χώρα μας, αλλά και καθολικοί από χώρες της δυτικής Ευρώπης που δείχνουν προτίμηση στα νησιά Σύρο, Τήνο και Κέρκυρα.

Ο συνδυασμός μάλιστα με την Πρωτομαγιά, επιτρέπει σε αρκετούς τουρίστες να επεκτείνουν την παραμονή τους ή να πάρουν πιο εύκολα την απόφαση για ένα ταξίδι, καθώς θα έχουν περισσότερο χρόνο για να επιστρέψουν στη βάση τους.

Δίνεται άδεια Πρακτορείου ΟΠΑΠ στην οδό Ποντοηρακλείας 1 -3 όπισθεν Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Αθηνών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ.: 6974144369