Την Κυριακή 26 Μαρτίου οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Άνω Καλεντίνης Άρτας παρουσίασαν με επιτυχία τη θεατρική παράσταση «Η ζωή του Στρατηγού Μακρυγιάννη».
Εμπνευστής της θεατρικής παράστασης ήταν ο φιλόλογος καθηγητής του ΓΕΛ Άνω Καλεντίνης Έξαρχος Γεώργιος ο οποίος έγραψε το έργο βασισμένος στα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη και στις πηγές για τη ζωή και τη δράση του.
Στην παράσταση συμμετείχαν μαθητές από το Γυμνάσιο και το Δημοτικό Σχολείο Άνω Καλεντίνης.
Σε Δελτίο Τύπου το Γενικό Λύκειο Άνω Καλεντίνης σημειώνει: "Ευχαριστούμε για την παρουσία τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Άρτας κ.κ. Καλλίνικο, τον Βουλευτή Άρτας κ. Στύλιο Γεώργιο, το Δήμαρχο του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη κ. Μίγδο Περικλή, τον Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Άρτας κ. Γεωργογιάννη Ιωάννη καθώς και όλους όσοι παρακολούθησαν την παράσταση τιμώντας τα παιδιά για την προσπάθειά τους.
Επίσης ευχαριστούμε θερμά το Δήμο Γεωργίου Καραϊσκάκη, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Άνω Καλεντίνης, το Μουσικοφιλολογικό Σύλλογο Σκουφά και το σταθμό Αχελώος TV για την υποστήριξή τους".

Ο Φορέας Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας διοργάνωσε για άλλη μία χρονιά σε συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία την εκδήλωση «Χελιδονίσματα». Η εκδήλωση αποτελεί καλωσόρισμα στην Άνοιξη και τα χελιδόνια, συνδυάζει την κατασκευή πήλινων φωλιών με ενημέρωση - ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο της μετανάστευσης.

Φέτος, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε 10 σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Προστατευόμενης Περιοχής, ενημερώθηκαν 430 μαθητές και κατασκευάστηκαν 72 χελιδονοφωλιές από φυσικό πηλό.

Πιο συγκεκριμένα, από την Δευτέρα 13 Μαρτίου έως και την Τρίτη 21 Μαρτίου 2017 ο Φορέας Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας πραγματοποίησε επισκέψεις στο 2ο Δημοτικό Ανατολής, 21ο Δημοτικό Ιωαννίνων, 19ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, 1ο Δημοτικό Ανατολής, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Ιωαννίνων, 2ο & 4ο Νηπιαγωγείο Ανατολής, 7ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, Νηπιαγωγείο Κουτσελιού, Δημοτικό Βουνοπλαγιάς και 26ο Δημοτικό Ιωαννίνων.

Συνολικά πραγματοποιήθηκε από το προσωπικό του Φορέα, ενημέρωση σε 430 μαθητές για τα είδη των χελιδονιών στην Ελλάδα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά το μεταναστευτικό τους ταξίδι καθώς και για το πώς μπορούμε εμείς να τα βοηθήσουμε. Πραγματοποιήθηκε προβολή για την μετανάστευση των πουλιών καθώς και ένα σύντομο βίντεο για την Προστατευόμενη Περιοχή της Λίμνης Παμβώτιδας κατάλληλο για μικρά παιδιά. Τέλος, κατασκευάστηκαν 72 χελιδονοφωλιές οι οποίες θα τοποθετηθούν στα σχολεία για να βοηθήσουν τα χελιδόνια μετά το μακρύ και δύσκολο ταξίδι τους.

Πενήντα μαθητές και πέντε εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολειού Αργολίδας θα είναι στην πόλη μας από το Σάββατο 18 Μαρτίου μέχρι την Τρίτη 21 Μαρτίου στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Κατά την παραμονή τους στην Άρτα θα γνωρίσουν το μοναδικό ιστορικό και φυσικό περιβάλλον της περιοχής μας, θα ξεναγηθούν στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου και τη Δευτέρα το βράδυ και ώρα 20.00, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης «Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος», θα δώσουν παράσταση ανοιχτή στο κοινό της πόλης.

Η θεατρική ομάδα του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας θα παρουσιάσει «Το Παραμυθογεφύρι της Άρτας» και σύνολο βυζαντινού χορού θα αποδώσει βυζαντινούς ύμνους.

Η παράσταση θα κλείσει με σύμπραξη παραδοσιακού συνόλου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας με αντίστοιχο σύνολο του Μουσικού Σχολείου Άρτας.

Για τη φιλοξενία στο Πνευματικό Κέντρο «Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος» ευχαριστούμε θερμά την Ιερά Μητρόπολη Άρτας και σας καλούμε όλους , μικρούς και μεγάλους , τη Δευτέρα το βράδυ στις 20.00 , να ταξιδέψουμε μαζί με το λόγο και τη μουσική…

Τους αριστούχους μαθητές των Λυκείων της Άρτας που συγκέντρωσαν στις περυσινές Πανελλαδικές πάνω από 18.000 μόρια και πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα βράβευσε το απόγευμα της Παρασκευής, για πρώτη φορά, ο Δήμος Αρταίων.

Ένα διαφορετικό, παραμυθένιο πρωινό είχαν την ευκαιρία να περάσουν μικροί και μεγάλοι που κατέκλυσαν την αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου της πόλης, την Κυριακή 12 Μαρτίου 2017, προκειμένου να παρακολουθήσουν τη Διαδραστική Αφήγηση Παραμυθιού με τη γνωστή συγγραφέα παιδικών βιβλίων, κ. Μαριλένα Καββαδά.

Η πολυτάλαντη συγγραφέας και η ομάδα της κατάφεραν με την παιδαγωγική ποιότητα του έργου τους να κάνουν παιδιά και ενήλικες να ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών με την ενεργή συμμετοχή τους. Η προσέλευση του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία, γεγονός που εξέπληξε ευχάριστα, λόγω της άρτιας οργάνωσης. Την ικανοποίησή τους για την ανταπόκριση του κόσμου και για την παρουσία της κ. Καββαδά στα Ιωάννινα εξέφρασαν ο διευθυντής του Διεπιστημονικού Κέντρου Ηπείρου κ. Ελευθέριος Μέλιος και η διευθύντρια του Αρσάκειου Δημοτικού Ιωαννίνων κ. Ελένη Παπανικολάου.

Την εκδήλωση, που ήταν δωρεάν, οργάνωσαν για τα παιδιά της πόλης των Ιωαννίνων το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου και το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο & Δημοτικό Ιωαννίνων.

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017 η "Ομαδική Συνάντηση των Μεντόρων" στο πλαίσιο του Προγράμματος Mentoring Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Π.Ι.). Το Πρόγραμμα Mentoring Π.Ι. υλοποιείται για 4η χρονιά από τη Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας του Ιδρύματος με σκοπό την υποστήριξη των φοιτητών και νέων αποφοίτων του σε θέματα απασχόλησης, σταδιοδρομίας και επιχειρηματικότητας.
Τους εθελοντές Μέντορες του Προγράμματος, καταξιωμένους επαγγελματίες από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους, καλωσόρισε ο Αναπληρωτής Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Ιδρυματικός Υπεύθυνος της ΔΑΣΤΑ, Καθηγητής Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, ο οποίος παρουσίασε τις δραστηριότητες της ΔΑΣΤΑ, τη σημασία που δίνει το Πανεπιστήμιο στο Πρόγραμμα Mentoring, καθώς και τα οφέλη για τους πτυχιούχους και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Στους Μέντορες δόθηκε η δυνατότητα να εκπαιδευτούν στη φιλοσοφία και τις αρχές του mentoring και στη διαχείριση της σχέσης τους με τους καθοδηγούμενους τους (mentees), αλλά και να συμμετέχουν σε ένα διάλογο για το ρόλο και τη συμβολή του Μέντορα στην ενδυνάμωση των νέων πτυχιούχων στην πορεία της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, οι Μέντορες εξέφρασαν την ευχαρίστησή τους για την πρόσκληση που έλαβαν από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα Mentoring Π.Ι., τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης δυναμικών και επωφελών συνεργασιών μεταξύ της τοπικής και της ευρύτερης κοινωνίας και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων μέσω του Προγράμματος Mentoring Π.Ι., το οποίο είναι το μοναδικό ανάλογο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, συνεχίζει να πρωτοπορεί δημιουργώντας έδαφος εθελοντικής προσφοράς και συνθήκες διοχέτευσης της πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας των Μεντόρων για την καθοδήγηση νέων ανθρώπων σχετικά με τον επαγγελματικό χώρο της επιλογής τους στο σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον.

Την εκπαίδευση των Μεντόρων πραγματοποίησε o κος Δερλώπας Άγγελος, Πρόεδρος ICF Greece και η κα Έφη Γερωνυμάκη, Υπεύθυνη της ΔΑΣΤΑ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργο Καψάλη συναντήθηκε σήμερα το μεσημέρι ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η βούληση του Δήμου Αρταίων, που εκφράστηκε μέσα από το Δημοτικό Συμβούλιο, για ίδρυση Πανεπιστημιακής Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με έδρα την Άρτα.

Ο Δήμαρχος επέδωσε στον Πρύτανη την υπ’ αριθμ. 71/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εκφράζεται το αίτημα δημιουργίας της Γεωπονικής Σχολής στην Άρτα, ενώ ζήτησε από τον Πρύτανη τη στήριξη του αιτήματος και την δρομολόγηση των απαιτούμενων διαδικασιών από το Πανεπιστήμιο για το θέμα.

Ο Δήμος Αρταίων θα συνεχίσει το αμέσως επόμενο διάστημα τις συναντήσεις με αρμόδιους φορείς για το θέμα της Γεωπονικής Σχολής, ενώ θα υπάρξει συνάντηση και με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2017 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου ως και την Πέμπτη 2 Μαρτίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια θα συμπληρώνει την Αίτηση - Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος). Επίσης, αποστέλλονται ήδη στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 2 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:

1. Με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις, από το 2017 κι εφεξής, υποψήφιοι από ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ συμμετέχοντας στις πανελλαδικές εξετάσεις τεσσάρων μαθημάτων (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας) σε κοινή ύλη και κοινά θέματα μπορούν να διεκδικήσουν κοινό ειδικό ποσοστό θέσεων στα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικά, οι υποψήφιοι με τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ διεκδικούν εναλλακτικά α) είτε το ανωτέρω κοινό ειδικό ποσοστό σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. β) είτε ξεχωριστό ποσοστό θέσεων των εσπερινών ΕΠΑΛ ΜΟΝΟ σε ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, ΑΕΝ.

2. Κατά την υποβολή της Αίτησης-Δήλωσης, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι στο μηχανογραφικό δελτίο του Ιουνίου θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν εκτός από τις Σχολές και Τμήματα που αντιστοιχούν στον τομέα εξέτασής τους, επιπλέον και μία Κοινή Ομάδα Σχολών.

3. Από το ακαδημαϊκό έτος 2017-8 θα λειτουργήσουν δύο νέα τμήματα Πανεπιστημίων και συγκεκριμένα το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Τα δύο νέα Τμήματα θα ενταχθούν στο 5ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική) για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, και στον Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Για την εισαγωγή στα δύο νέα Τμήματα, δεν θα απαιτηθεί φέτος εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, για να μην προκληθεί αναστάτωση στους υποψηφίους, καθώς η σχετική ρύθμιση νομοθετήθηκε στο μέσο της σχολικής χρονιάς.

4. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

5. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας καιτις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

6. Υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2015 ή το 2016 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

7. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Τις σχετικές εγκυκλίους και τα αντίστοιχα υποδείγματα, από αύριο Τρίτη 21-2-2017, οι υποψήφιοι μπορούν να τα αναζητούν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Με δέκα (10) ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεά των αδελφών Βαδόκα ενισχύθηκε το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις, Ζίτσας. Οι κόρες του μεγάλου ευεργέτη της Ζίτσας, Αθανάσιου Βαδόκα, συνεχίζοντας το κοινωνικό έργο του πατέρα τους ανταποκρίθηκαν στην επιστολή της Δ/ντριας Δήμητρας Σταύρου και δώρισαν υπολογιστές πλήρως εξοπλισμένους για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου.  
Τους υπολογιστές παρέλαβε ο Πρόεδρος της Β/θμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Φώτης Ράρρας και ακολούθησε η εγκατάστασή τους στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές παρόντες.  
Ο Δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλίακος με επιστολή του προς τις αδελφές Βαδόκα εκφράζει τις ευχαριστίες του για τη «μεγάλη και ευγενική» τους δωρεά, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα η χειρονομία τους να βρει μιμητές.
Ειδικότερα, στην ευχαριστήρια επιστολή του ο Δήμαρχος αναφέρει:
 «Στις δύσκολες στιγμές που βιώνει η πατρίδα μας με την παιδεία να είναι ένας από τους τομείς που βάλλεται περισσότερο τέτοιες ενέργειες είναι άξιες επαίνου. Με τη δωρεά σας συμβάλλετε ουσιαστικά στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση του Δήμου να βελτιώσουν την τεχνολογική υποδομή του σχολείου, ώστε να αναβαθμιστεί η παρεχόμενη εκπαίδευση.
Συνεχίζετε επάξια το έργο του αείμνηστου πατέρα σας Αθανάσιου Βαδόκα ο οποίος υπηρέτησε την ιδέα του κοινωνικού χρέους και της προσφοράς προς την πατρίδα και το συνάνθρωπο. Ταυτόχρονα, δείχνετε το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και άλλοι προτάσσοντας το κοινωνικό και όχι το ατομικό συμφέρον.
Με αυτές τις σκέψεις σας εκφράζω για ακόμη μία φορά τις θερμές μου ευχαριστίες για τη μεγάλη και ευγενική σας δωρεά».

Το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «SciCo» (Science Communication), σχεδίασε και υλοποιεί σε πόλεις της Περιφέρειας το Πρόγραμμα «STEMpowering Youth». Το Πρόγραμμα δημιουργεί εργαστήρια STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) με εκπαιδευτικό εξοπλισμό που συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Ως στόχο έχει  την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τη διάχυση της γνώσης στους μαθητές για την καλλιέργεια δεξιοτήτων, αλλά και την ενθάρρυνση για πειραματικό σχεδιασμό και κατασκευή καινοτόμων εφαρμογών για την επίλυση τοπικών προβλημάτων και ζητημάτων της καθημερινότητας.Μέσα από το πρόγραμμα «STEMpowering Youth», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, το Ίδρυμα Vodafone επιδιώκει να φέρει την Καινοτομία στην Τοπική Κοινωνία, αναγνωρίζοντας την τρέχουσα ανάγκη υποστήριξης πρωτοβουλιών εκπαίδευσης σε περιοχές της χώρας, οι οποίες χαρακτηρίζονται από φαινόμενα όπως χαμηλοί δείκτες καινοτομίας, χαμηλές σχολικές επιδόσεις, πρώιμη σχολική εγκατάλειψη και εκπαιδευτική ανισότητα. Το πρόγραμμα υλοποιείται ήδη στη Θράκη (Ξάνθη, Κομοτηνή, Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη) και στα Δωδεκάνησα (Ρόδος και Κάλυμνος), με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων (tablets και smartphones) και εφαρμογών, ενώ τα μαθήματα έχουν διάρκεια οκτώ εβδομάδες. Τα εργαστήρια δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές να ανακαλύψουν δεξιότητες και ταλέντα, να γνωρίσουν στην πράξη πώς να φτιάχνουν ή να επεξεργάζονται εφαρμογές STEM, και να εκπαιδευτούν μέσω της διάδρασης και της ενεργητικής μάθησης. Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά μαθαίνουν μεταξύ άλλων: Να κατασκευάζουν το δικό τους τηλεσκόπιο, ενώ παρακολουθούν σε ψηφιακή πλατφόρμα σενάριο αστρονομίας για τις τροχιές των πλανητών.
Τα βήματα που ακολούθησε o Γαλιλαίος επάνω σε ψηφιακή πλατφόρμα κάνοντας χρήση του ψηφιακού πλανητάριου Stellarium (site)
Τις δυνατότητες του Arduino κατανοώντας τη λογική του προγραμματισμού και της συνδεσμολογίας ενός κυκλώματος.
Τη λειτουργία και τη δημιουργία του GPS, επάνω σε ψηφιακή πλατφόρμα, με παραδείγματα συντεταγμένων από δορυφόρους και εύρεση σημείων μέσω διαδραστικού χάρτη.
     
Παράλληλα, το πρόγραμμα «STEMpowering Youth» δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας να εκπαιδευτούν περαιτέρω σε θέματα τεχνολογίας, αλλά και να δημιουργήσουν μεταξύ τους μια κοινότητα ανταλλαγής πληροφοριών και ιδεών, μέσω μίας ψηφιακής πλατφόρμας. Ταυτόχρονα, ενισχύονται και τα τοπικά σχολεία, μέσα από τη δημιουργία εργαστηρίων τα οποία βασίζονται σε οικονομικά υλικά που είναι σχεδιασμένα, ώστε να εξυπηρετούν το αναλυτικό πρόγραμμα με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Σχετικά με την SciCo
Ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός «SciCo» (Science Communication), ο οποίος συνεργάζεται με το Ίδρυμα Vodafone, έχει κεντρικό στόχο την επικοινωνία και διάχυση επιστημονικών θεμάτων στο ευρύ κοινό μέσω καινοτόμων, διαδραστικών και ψυχαγωγικών μεθόδων.

More Articles ...

aimilios

  karta

tsiolis

podilata

pamvotisnew

 KarzPreveza

 

Ο πάντα δραστήριος Σύνδεσμος Ηπειρωτών Δήμου Ζωγράφου “Η ΗΠΕΙΡΟΣ” διοργανώνει την Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017 εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Ζωγράφου, Ανακρέοντος 60 και θα αρχίσει στις 10.45 το πρωί.
Όπως αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση, στο πλαίσιο της κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας θα τιμηθούν για την προσφορά προς τον Σύνδεσμο, το Πολιτισμό και τη χώρα, οι εξής: Ο κ. Απόστολος Κ. Μπίσας, διευθυντής Ουρολογικής Κλινικής στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο και Πρόεδρος του εξωραϊστικού Συλλόγου Μετσόβου και ο κ. Νικόλαος Δ. Βιτάλης τ. διευθυντής Οικονομικού Ελέγχου της ΔΕΗ, π. Νομάρχης, μέλος του Δ.Σ. της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος.

Το γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης Δήμου Ζηρού ενημερώνει ότι: Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δίνεται παράταση ως τις 16 Ιανουαρίου δίνεται για τους νέους γεωργούς με σκοπό την οριστικοποίηση των ηλεκτρονικών αιτήσεων για την εγκατάσταση τους στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων. Αντίστοιχα, παρατείνεται έως τις 30 Ιανουαρίου η ημερομηνία προσκόμισης του φακέλου σε έντυπη μορφή στις οικείες Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής.


Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Νομού Τρικάλων σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι "διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων, στο γραφικό Μέτσοβο και την ξακουστή Ζίτσα με τα αξιοθέατά της. Στην πόλη των Ιωαννίνων θα γίνει περιήγηση στο κάστρο με το πρόσφατα εγκαινιασμένο -από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- μουσείο της αργυροτεχνίας, στο βυζαντινό μουσείο και στο μουσείο του Ασλάν Πασά. Στη συνέχεια θα γίνει επίσκεψη στο νησί του Αλή Πασά και στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων.

Δηλώσεις συμμετοχής :
Πρόεδρος: Νίκη Χύτα 6937385053
Γραμματέας: Αθηνά Οικονόμου 6978948775
Ταμίας: Παναγιώτης Φλώρος 6977672318"

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-62274075-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');