ΕΛΛΑΔΑ

Σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ο ερασιτεχνικός αθλητισμός ασφυκτιά. Οικονομικοί πόροι δεν υπάρχουν, η βοήθεια από την Πολιτεία αλλά και όλους τους αρμόδιους φορείς είναι ανύπαρκτη και όσοι ασχολούνται ως παράγοντες αναζητούν εναγωνίως λύσει για να διατηρήσουν τα σωματεία ενεργά. Ωστόσο, όπως αποδεικνύει το παράδειγμα ενός νέου ανθρώπου που εφάρμοσε αρχές διοίκησης επιχειρήσεων σε ένα ερασιτεχνικό σωματείο, για όλα υπάρχουν λύσεις, αρκεί να υπάρχουν διάθεση, ιδέες και σωστός σχεδιασμός.

 

Ο Βασίλης Τουντόπουλος ανέλαβε υπεύθυνος Διοικητικού και Οικονομικού Σχεδιασμού του Ναυτικού Ομίλου Πατρών (ΝΟΠ) και με επιστολή που έστειλε στον Αναπληρωτή Καθηγητή του ΤΕΦΑ Κομοτηνής και ιδρυτικό στέλεχος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής, αναλύει το πλαίσιο μέσα στο οποίο ένα ερασιτεχνικό σωματείο μπορεί να λειτουργήσει, να διοικηθεί αποτελεσματικά και να μην είναι ζημιογόνο.

Η επιστολή του, η οποία δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα gazzetta.gr, έχει ως εξής:

«Τον Μάιο του 2016 εκλέχθηκα μέλος του Δ.Σ. του ΝΟΠ, ενός ιστορικού σωματείου της πόλης (ιδρύθηκε το 1929) που θεωρείται ένας από τους βασικούς πυλώνες άθλησης της Αχαΐας (όπως η Παναχαϊκή στο ποδόσφαιρο και ο Απόλλωνας στο μπάσκετ).

Πρόκειται για έναν αθλητικό οργανισμό με πολύ μεγάλη δυναμική, αφού εξυπηρετεί πάνω από 600 αθλητές/μήνα, ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη του είναι περισσότερα από 250. Παράλληλα, διαχειρίζεται εγκαταστάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται μικρή και μεγάλη πισίνα, ξενώνες, αίθουσα εκδηλώσεων, εντευκτήριο κλπ. Η ανδρική ομάδα πόλο αγωνίζεται στην Α1 και ομάδες του ΝΟΠ συμμετέχουν σε όλες τις αγωνιστικές ηλικιακές κατηγορίες στο πόλο και την κολύμβηση. Επίσης, λειτουργεί σχολές εκμάθησης στα αθλήματα αυτά, ενώ πρόσφατα έχει ενεργοποιηθεί και το τμήμα Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θάλασσας. Το σωματείο έχει κάθε χρόνο ισοσκελισμένα τα έσοδα και τα έξοδά του. Διοργανώνει εκδηλώσεις και ημερίδες με σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία και γενικά θεωρείται σημείο αναφοράς για την αθλητική και πολιτιστική ζωή της Πάτρας.

Από τον Σεπτέμβριο ανέλαβα ουσιαστικά την, κατά μια έννοια, «διεύθυνση» του ΝΟΠ (όχι με τυπική-καταστατική τοποθέτηση). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι συντονίζω την οργάνωση / διοίκηση του σωματείου, την οικονομική του διαχείριση (προϋπολογισμός / απολογισμός, τιμολόγηση, προμήθειες, μισθοδοσία, κλπ.), καθώς και την στελέχωση και την διαχείριση του έμμισθου ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα, ως εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ., συμμετέχω ενεργά στην τοποθέτηση και διαχείριση της εθελοντικής διοικητικής οργανωτικής δομής (αρμοδιότητες μελών Δ.Σ. και επιτροπών, εφόρων και βοηθών αθλητικών τμημάτων, κλπ.) αλλά και στη διαμόρφωση των στρατηγικών επικοινωνίας του σωματείου με όλους τους φορείς (stakeholders) όπως είναι η ομοσπονδία, οι τοπικοί φορείς, οι γονείς αθλητών, τα άλλα σωματεία κλπ. Από την αρχή της ενασχόλησής μου με τα διοικητικά διαπίστωσα ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας του σωματείου και να δημιουργηθούν νέες δομές και τμήματα, όπως για παράδειγμα τμήμα μάρκετινγκ και επικοινωνίας, καθώς και τμήμα διαχείρισης και αξιοποίησης των εγκαταστάσεων.

Στόχος είναι να καταστεί το σωματείο πλήρως αυτοδιοικούμενο και αυτοχρηματοδοτούμενο, στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών επαγγελματικών clubs. Μπορεί να γίνει αυτό με την υπάρχουσα κουλτούρα εθελοντικής διοίκησης των ερασιτεχνικών σωματείων; Η απάντηση είναι ΝΑΙ, μπορεί να γίνει!

Αυτή η πεποίθηση μου δημιουργεί το κίνητρο να προσπαθήσω να αλλάξω τον τρόπο διοίκησης των αθλητικών σωματείων. Να συνδυάσω τις ανάγκες του ερασιτέχνη εθελοντή-διοικητικού παράγοντα με αυτές του επαγγελματία αθλητικού διοικητικού στελέχους που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα σύγχρονα τεχνοκρατικά κριτήρια εταιρικής διακυβέρνησης και θα διοικεί με βάσηστόχους και αποτελέσματα.

Οι εθελοντές παράγοντες έχουν προσφέρει πολλά στον αθλητισμό και μπορούν να προσφέρουν ακόμα περισσότερα. Το μεράκι τους πρέπει να λειτουργεί ως δύναμη παραγωγής ιδεών, τις οποίες στη συνέχεια θα αναλαμβάνει το εκπαιδευμένο αθλητικό στέλεχος να σχεδιάσει, να συντονίσει και να υλοποιήσει. Από την άλλη, η «αυθεντία» του εκπαιδευμένου αθλητικού στελέχους δεν πρέπει να λειτουργεί χωρίς λογοδοσία.

Θεωρώ ότι το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να ενημερωθούν, να εκπαιδευτούν και τελικά να πειστούν τα σωματεία να προβλέψουν στο καταστατικό τους δομές και ρόλους εκτελεστικής διοίκησης, οι οποίοι θα αναθέτονται σε εξειδικευμένα και κατάλληλα εκπαιδευμένα αθλητικά στελέχη. Επίσης, θα πρέπει να προβλέπονται λεπτομερώς τόσο οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτών των στελεχών, όσο και οι διαδικασίες και οι μηχανισμοί ελέγχου από τα Δ.Σ., τις Εξελεγκτικές Επιτροπές και τις Γενικές Συνελεύσεις. Η ίδρυση Σχολών Αθλητικών Διοικητικών Στελεχών στα πρότυπα των Σχολών Προπονητών θα συνέβαλλε τα μέγιστα στην επίτευξη του στόχου αυτού.

Το επόμενο βήμα πρέπει να είναι η ένταξη στο Νέο Αθλητικό Νόμο προβλέψεων «Καλής Διακυβέρνησης» (Good Governance), οι οποίες θα υποχρεώνουν τα σωματεία να διαχωρίζουν την διοίκησή τους σε εκτελεστική και μη εκτελεστική. Στην εκτελεστική διοίκηση θα πρέπει να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία εξειδικευμένα και πιστοποιημένα (όπως προβλέπεται για τους προπονητές) αθλητικά στελέχη μαζί με εκλεγμένα μέλη των Δ.Σ. Με τον τρόπο αυτό, τα Δ.Σ. θα αποκτήσουν έναν πιο θεσμικό ρόλο χάραξης της στρατηγικής των σωματείων, ενώ παράλληλα θα ελέγχουν τα πεπραγμένα της εκτελεστικής διοίκησης.

Με αυτές τις σκέψεις, τις οποίες θα προσπαθήσω να κάνω πράξη στο σωματείο που με ανέδειξε αθλητικά, ευελπιστώ να εμπνεύσω όλους τους φορείς που ασχολούνται με την ανάπτυξη του αθλητισμού της χώρας να δημιουργήσουμε όλοι μαζί τη νέα σχέση ερασιτεχνικού αθλητισμού και επαγγελματικών προτύπων διοίκησης. Ο Αθλητισμός αποτελεί ένα θεμελιώδες συστατικό για την ανάπτυξης τόσο της κοινωνίας, όσο και της οικονομίας της χώρας και οφείλουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις που θα δώσουν τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες να κατανοήσουν την αξία του και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από την ενασχόλησή τους με αυτόν».

e horos logo

  tsiolis

podilata

 

 KarzPreveza

 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θρησκευτική γιορτή του Χριστιανισμού, σίγουρα του έτους στην Ελλάδα, καθώς μνημονεύει όχι μόνο τον θάνατο του Χριστού αλλά κυρίως την Ανάσταση –το απόλυτο σύμβολο της αναγέννησης, της μετάβασης από τον θάνατο στη ζωή, της ελπίδας. Μέχρι το Πάσχα, όμως, διαβαίνουμε μία περίοδο γεμάτη ενδιαφέροντα έθιμα και παραδόσεις, τις οποίες αξίζει να θυμόμαστε όχι απαραίτητα για να αποδεικνύουμε την πίστη μας, αλλά επειδή πραγματικά αποτελούν ένα ευτυχές διάλειμμα από την καθημερινότητα και συμβάλουν στην ανάγκη μας να νιώθουμε ότι κάπου ανήκουμε, ότι μοιραζόμαστε κάποιες κοινές αξίες. Άλλωστε, η περίοδος αυτή είναι και αγαπημένη των παιδιών που την περιμένουν πώς και πώς αφού σχεδόν κάθε μέρα τα περιμένει κάτι καινούργιο.

Τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα

Η βδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Βδομάδα γιατί μεγάλα είναι κι αυτά που θα συμβούν. Στην Κεφαλονιά λένε:

"Μεγάλη Δευτέρα, μεγάλη μέρα.
Μεγάλη Τρίτη, μεγάλη κρίση.
Μεγάλη Τετάρτη, μεγάλο σκοτάδι.
Μεγάλη Πέφτη, δάκρυο πέφτει.
Μεγάλη Παρασκευή, θλίψη πολλή.
Μεγάλο Σαββάτο, χαρές γιομάτο.
Μεγάλη Λαμπρή, χάσκα μούσκα αυγό κι αρνί."

Μεγάλη Δευτέρα: Νηστεία για όλους

Στις μέρες μας, τη Μεγάλη Δευτέρα ξεκινούν πολλοί τηννηστεία της Μεγάλης Εβδομάδαςμέχρι να κοινωνήσουν το Μεγάλο Σάββατο. Τα παλαιότερα χρόνια, οι κοπέλες πίστευαν πως "της νηστικής καρδιάς πιάνει η ευχή" και έτσι μετά τη νηστεία θα έβρισκαν γαμπρό.

Η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στον Ιωσήφ, ο οποίος έχει μεγάλη σχέση με το Πάσχα, αφού -σύμφωνα με τις γραφές- αυτός έφερε τον λαό του Ισραήλ στην Αίγυπτο, οπού και έμειναν αιχμαλωτισμένοι μέχρι την εποχή που ο Μωυσής με την βοήθεια του Θεού τους πήρε από την Αίγυπτο για να τους φέρει στη Γη Χαναάν. Το εβραϊκό Πάσχα, λοιπόν, γιορτάζει το πέρασμα του Αγγέλου που στάλθηκε από τον Θεό για να σκοτώσει όλα τα πρωτότοκα παιδιά των Αιγυπτίων χωρίς να πειράξει τα παιδιά όσων Ισραηλιτών είχαν σημαδέψει τις πόρτες των σπιτιών τους με αίμα αρνιού.

Μεγάλη Τρίτη: Καθαριότητα

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στοκαθάρισμα του σπιτιού. Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται και τα κουλουράκια και τσουρέκια, έθιμο που συνήθως γίνεται Μ. Πέμπτη.  

Τη Μεγάλη Τρίτη στην εκκλησία διαβάζεται η Παραβολή των Δέκα Παρθένων, ενώ το βράδυ ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής.

Μεγάλη Τετάρτη: Η νέα ζύμη

Παλαιότερα, κάθε χρόνο τη Μ. Τετάρτη παρασκευαζόταν η νέα ζύμη -το προζύμι της χρονιάς. Στις γειτονιές της Αθήνας, μάλιστα, οι γυναίκες της εκκλησίας πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι, μάζευαν αλεύρι και το ζύμωναν χωρίς προζύμι. Το πήγαιναν στον παπά και εκείνος ακουμπούσε πάνω του τον σταυρό με το Τίμιο Ξύλο και το αλεύρι φούσκωνε. Αυτό θα ήταντο προζύμι της χρονιάςκαι οι εκκλησιάρισσες μοίραζαν από λίγο σε κάθε σπίτι.

Τη Μεγάλη Τετάρτη διαβάζεται το μύρωμα του Ιησού από την αμαρτωλή, κατά την διάρκεια του οποίου μιλά για τον επερχόμενο θάνατό του. Το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης, στις εκκλησίες μας, τελείται το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου.

Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, οι γυναίκες πηγαίνουν στο Μεγάλο Ευχέλαιο, έχοντας μαζί τους μια σουπιέρα με αλεύρι. Σε αυτό στερεώνουν τρία κεριά, τα οποία καίνε κατά την τέλεση του Μυστηρίου. Το αλεύρι αυτό, το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν τα πασχαλινά κουλούρια την επόμενη ημέρα.

Μεγάλη Πέμπτη: Κοκκινοπέφτη

Την Μεγάλη Πέμπτη γίνεται τοβάψιμο των αυγών, που μαρτυρά το αίμα του Ιησού που χύθηκε στα μαρτύριά του. Για αυτό και τη λέμε Κόκκινη Πέφτη ή Κοκκινοπέφτη.Το αυγό έχει έναν ακόμα συμβολισμό ως προς την Ανάσταση. Με το αυγό οι Χριστιανοί συμβόλισαν τον τάφο, από τον οποίο εξήλθε όταν αναστήθηκε ο Χριστός –εξ ου και το σπάσιμο των αυγών μετά την Ανάσταση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν ναστολίσουν τον επιτάφιομε όλα τα ανοιξιάτικα λουλούδια. Βιολέτες, τριαντάφυλλα, μενεξέδες. Φτιάχνουν στεφάνια και γιρλάντες, ενώ ψέλνουν το μοιρολόγι της Παναγίας. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, οι γυναίκες αγρυπνούν στην εκκλησία και μοιρολογούν το Χριστό.Προσκυνάνε τον Επιτάφιο όλοι και περνάνε από κάτω"για να τους πιάσει η χάρη του Χριστού".

Σε μερικά μέρη τη Μεγάλη Πέμπτη ετοιμάζουν τονΙούδα. Με παλιά ρούχα φτιάχνουν το ομοίωμα του και το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι ζητώντας "καψίδια". Κάθε νοικοκυρά δίνει ό,τι της βρίσκεται. Κληματόβεργες, λινάτσες ή του ρίχνει πετρέλαιο.

Το Θείο Δράμα προχωρά προς την αποκορύφωσή του. Την ημέρα εκείνη έγινε ο Μυστικός Δείπνος –από εκεί ξεκινά το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Το ίδιο βράδυ ο Ιούδας προδίδει τον Χριστό, ο οποίος συλλαμβάνεται στον κήπο της Γεσθημανής, όπου έχει πάει για να προσευχηθεί με τους μαθητές του.

Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας τη Μ. Πέμπτη οι γυναίκες ζυμώνουν τσουρέκια ή τις λεγόμενες«κουλούρες της Λαμπρής», οι οποίες επίσης συμβολίζουν την Ανάσταση, καθώς το αλεύρι μεταμορφώνεται με το ζύμωμα και γίνεται ψωμί.

Στην εκκλησία το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια, ενώ περιφέρεται και ο Σταυρός του Ιησού, συμβολίζοντας τη Σταύρωσή του. Αργότερα γίνεται και ο στολισμός του Επιταφίου από γυναίκες και κορίτσια. Σε πολλά μέρη της Ελλάδα, μάλιστα, οι γυναίκες διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό. Σε κάποιες εκκλησίες, ωστόσο, ο στολισμός του Επιταφίου γίνεται Παρασκευή μεσημέρι.

Μεγάλη Παρασκευή: Πένθος μεγάλο

Η Μεγάλη Παρασκευή αναπαριστά την δίκη του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο, τη μαρτυρική του πορεία προς τον Γολγοθά και τη Σταύρωση. Πρόκειται για τηνημέρα των Παθών. Σύμφωνα με τις γραφές, το μαρτύριο του Ιησού στον Σταυρό θα κρατήσει 6 ώρες, ενώ το μεσημέρι γίνεται ο ενταφιασμός του –ο λόγος για την τελετή της Αποκαθήλωσης και του ενταφιασμού που η εκκλησία κάνει το μεσημέρι.

Το βράδυ τελείται η περιφορά του Επιταφίου, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα όλη την ημέρα. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα λουλούδια του Επιταφίου φυλάσσονται, μετά την περιφορά, από τους πιστούς γιατί θεωρούνται θαυματουργά.

Για τους πιστούς η νηστεία της ημέρας είναι αυστηρότατη και απαγορεύει ακόμα και το λάδι, ενώ το έθιμο απαγορεύει κάθε εργασία την ημέρα αυτή. Σε πολλές περιοχές της χώρας φτιάχνουν ένα ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο παραδίδουν στη φωτιά μετά την περιφορά του Επιταφίου. Επίσης, την ημέρα αυτή οι πιστοί συνηθίζουν να επισκέπτονται τους τάφους των νεκρών συγγενών και φίλων.

Μεγάλο Σάββατο: Χριστός ανέστη

Η γιορτή της Ανάστασης και η τελευταία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Σε πολλές εκκλησίες με την πρωινή λειτουργία της Πρώτης Ανάστασης. Σύμφωνα με τις γραφές, επειδή ο Ιησούς είχε αναγγείλει την ανάστασή του, ο Πιλάτος εγκιθιστά φρουρά έξω από το μνήμα του, ώστε να μη μπορέσουν οι μαθητές του να κλέψουν το σώμα του και να ισχυριστούν ότι αναστήθηκε. Ωστόσο, η Πρώτη Ανάσταση συμβολίζει ότι, ενώ το σώμα του βρίσκεται στον τάφο, ο Ιησούς κατεβαίνει προσωρινά στον Άδη για να μεταφέρει στους νεκρούς το Λόγο του. Άλλωστε, και στην ψαλμωδία της Θείας Λειτουργίας την ημέρα εκείνη αναγγέλλεται η Ανάσταση του Χριστού.

Στα Ιεροσόλυμα τελείται η Αφή του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης το Μεσημέρι, ενώ στην Ελλάδα γίνεται το βράδυ, συνήθως τα μεσάνυχτα, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, οπότε μοιράζεται τοΆγιο Φωςαπό λαμπάδα σε λαμπάδα και ψάλλεται το Χριστός Ανέστη, συνοδεία βεγγαλικών.

Οι πιστοί μετά το τέλος της λειτουργίας μεταφέρουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους και το έθιμο θέλει να το φυλάνε μη σβήσει για σαράντα ημέρες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας του Μεγάλου Σαββάτου οι πιστοί νηστεύουν αυστηρά. Ωστόσο, μετά την Ανάσταση, οπότε ξεκινά η γιορτή, η παράδοση επιβάλλει το σπάσιμο και φάγωμα των αυγών αλλά και της μαγειρίτσας που έχει προετοιμαστεί από το πρωί.

Επίσης, από το Σάββατο, θέλει η παράδοση, και την προετοιμασία της ψησταριάς και της σούβλας για το αρνί ή το κατσίκι που θα φαγωθεί την επομένη.

Τα αναστάσιμα έθιμα ανά την Ελλάδα είναι πολλά. Στο Λεωνίδιο τα παιδιά πετούνπολύχρωμα αερόσταταστον ουρανό. Στην Κέρκυρα με την Πρώτη Ανάσταση σπάνε τουςΜπότηδες, κανάτια γεμάτα νερό που συμβολίζουν έναν τεχνητό σεισμό, όπως αυτός που έγινε όταν αναστήθηκε ο Χριστός. Στο Βροντάδο της Χίου δύο ενορίες ρίχνουνρουκέτες, ενώ εκρηκτική Ανάσταση γίνεται και στον Μαραθόκαμπο της Σάμου. Στην Καλαμάτα γίνεταισαϊτοπόλεμοςμε εύφλεκτα υλικά, ενώ στη Ζάκυνθο με την Πρώτη Ανάσταση απελευθερώνονταιλευκά περιστέρια.

Κυριακή του Πάσχα: Αυγό, γλέντι κι αρνί!

Πρόκειται για τη μεγάλη γιορτή της Λαμπρής. Από νωρίς το πρωί ψήνεται ο παραδοσιακός οβελίας στη σούβλα, ενώ συγκεντρώνονται φίλοι και συγγενείς γύρω από το εορταστικό τραπέζι για να φάνε και να γλεντήσουν μέχρι αργά το απόγευμα.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Η λέξη έχει τις ρίζες της στην αρχαία Αίγυπτο. Με το "Πισάχ" -η λέξη σημαίνει διάβαση- οι Αιγύπτιοι γιόρταζαν τη διάβαση του ήλιου από τον ισημερινό, την εαρινή δηλαδή ισημερία και μαζί της τον ερχομό της άνοιξης. Οι Εβραίοι καθιέρωσαν και αυτοί τη γιορτή με την ονομασία "Πεσάχ" (διάβαση-υπέρβαση) σε ανάμνηση της απελευθέρωσης τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας.

Στη χριστιανική γιορτή δόθηκε το όνομα "Πάσχα" και με απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ., ορίστηκε να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά από την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.

Το Πάσχα, ο λαός, μαζί με την "εκ νεκρών Ανάσταση" του Χριστού, τη νίκη Του δηλαδή ενάντια στο θάνατο, γιορτάζει και την ανάσταση της άνοιξης, το ξύπνημα της φύσης μετά τη νάρκη του χειμώνα.

Ομπρέλα προστασίας για τους υπερχρεωμένους αγρότες προσπαθεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση, προωθώντας ρυθμίσεις και μέτρα ώστε να μην αναγκασθούν να πουλήσουν την περιουσία τους «για ένα κομμάτι ψωμί»και να μη διακόψουν την παραγωγική δραστηριότητα. Τα κόκκινα δάνεια του αγροτικού κόσμου υπολογίζονται σε 3,5 εκατ. ευρώ.

 Πρωτοβουλίες αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με στόχο να διασφαλισθεί η συνέχιση λειτουργίας των εκμεταλλεύσεων που κρίνονται βιώσιμες και να μείνουν στον πρωτογενή τομέα αγρότες με εμπειρία.

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αρμόδιος υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει ότι με τις προωθούμενες ρυθμίσεις για τα κόκκινα αγροτικά δάνεια, θα δοθεί η δυνατότητα υπερχρεωμένες - αλλά βιώσιμες - μονάδες να παραμείνουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες, ή να περάσουν σε τρίτους που ενδιαφέρονται να τις συνεχίσουν έναντι μισθώματος.«Σε αυτήν τη διαδικασία, μεταξύ του ειδικού εκκαθαριστή και των ενδιαφερόμενων αγροτών, θα μπορούσε να μεσολαβήσει το υπουργείο» σημειώνει ο κ. Αποστόλου. Ξεκαθαρίζει όμως ότι οι «αστικές υποθήκες, όπου υπάρχουν, είναι θέμα του διαχειριστή και εμείς δεν επεμβαίνουμε».Στη συνέντευξη ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μίλησε επίσης για κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί στο τέλος του 2017, για την οργανώμενη προσπάθεια ανάπτυξης του τομέα των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, για το κόστος παραγωγής και τη δυνατότητα των ελληνικών αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.Επισημαίνει ότι στην νέα ΚΑΠ υπάρχουν «αδικίες» για τους νέους αγρότες όσον αφορά την κατανομή επιδοτήσεωνκαι τονίζει ότι το θέμα θα τεθεί εκ νέου επί τάπητος, προκειμένου να διευκολύνεται η είσοδος νέων στον χώρο και να μην ευνοείται η«γεωργία του καναπέ».

ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr


Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Νομού Τρικάλων σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι "διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων, στο γραφικό Μέτσοβο και την ξακουστή Ζίτσα με τα αξιοθέατά της. Στην πόλη των Ιωαννίνων θα γίνει περιήγηση στο κάστρο με το πρόσφατα εγκαινιασμένο -από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- μουσείο της αργυροτεχνίας, στο βυζαντινό μουσείο και στο μουσείο του Ασλάν Πασά. Στη συνέχεια θα γίνει επίσκεψη στο νησί του Αλή Πασά και στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων.

Δηλώσεις συμμετοχής :
Πρόεδρος: Νίκη Χύτα 6937385053
Γραμματέας: Αθηνά Οικονόμου 6978948775
Ταμίας: Παναγιώτης Φλώρος 6977672318"

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.