ΕΛΛΑΔΑ

Στις 28 Φεβρουαρίου 2017, συνεδρίασε το ΔΣ της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας, όπου η μονοπαραταξιακή Διοίκηση παραδέχτηκε- εμμέσως πλην σαφώς- ότι στο 11μηνο που πέρασε «τα έκανε μούσκεμα» και πως «δεν τραβάει άλλο». Στα πλαίσια αυτά, ο πρόεδρος του ΔΣ πρότεινε «επιλεκτική» ανασύνθεση του προεδρείου, προσπαθώντας να κάνει συνένοχο στην όξυνση των  προβλημάτων της Π.Σ.Ε. και την Ηπειρωτική Συσπείρωση.
Η συζήτηση που έγινε στη συνεδρίαση του ΔΣ της Π.Σ.Ε. ήταν ιδιαιτέρως αποκαλυπτική. Φτάσαμε στο έσχατο σημείο, το μονοπαραταξιακό Προεδρείο να αποκρύπτει ακόμη και έγγραφα που απευθύνονται στο ΔΣ. Ενδεικτικά των παραπάνω, είναι και τα εξής: Πρώτον, απέκρυψαν πρόσφατο έγγραφο, που επιδόθηκε στην Π.Σ.Ε. με δικαστικό επιμελητή! Και όταν αποκαλύφθηκε, ο μεν πρόεδρος του ΔΣ δήλωσε άγνοια (για το εξώδικο!!!), ο δε Α’ Αντιπρόεδρος σιωπούσε, μέχρι που παραδέχτηκε ότι το είχε παραλάβει ο ίδιος. Δεύτερον, αποσιωπήθηκε «ενημερωτικό» για τα κείμενα που διαβάστηκαν στην εκδήλωση της «ΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ 2017», το οποίο απευθυνόταν στα μέλη του ΔΣ. Τελικά, ο Α’ Αντιπρόεδρος παραδέχτηκε την ύπαρξή του, και καμάρωσε μάλιστα ότι τα κείμενα τα έγραψε ο ίδιος. Τρίτον, δεν ενημέρωσαν το ΔΣ για το έγγραφο από το Υπουργείο Πολιτισμού (έφτασε στην Π.Σ.Ε. την Πέμπτη 23/2/2017) με το οποίο καθοριζόταν προθεσμία κατάθεσης των αναγκαίων δικαιολογητικών για την είσπραξη της ισχνής επιχορήγησης μέχρι την Τρίτη 28/2/2017. Ούτε προχώρησαν σε κάποια ενέργεια. Και μετά κλαίγονται για την κακή οικονομική κατάσταση της Συνομοσπονδίας, με συνέπεια να φτάσουμε στο σημείο να… κοπεί το ρεύμα από τη ΔΕΗ, την ώρα εκδήλωσης!
Ούτε για την πίτα έγινε ουσιαστική συζήτηση. Αφού κλείνανε σε όλους τους χρόνους την επιτυχία της εκδήλωσης και τον κόσμο που την παρακολούθησε, προσπάθησαν να μας φιμώσουν για άλλη μια φορά. Κουβέντα για τα 86 λεπτά των λόγων και χαιρετισμών που χωρίς απόφαση του ΔΣ (ούτε ενημέρωση καν) ταλαιπώρησαν τους Ηπειρώτες. Καμιά αυτοκριτική για τα ανορθόγραφα κείμενα στα matrix που μας κάνανε διεθνώς ρεζίλι. Σιγή ιχθύος για τα χορευτικά που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν. Η πλειοψηφία του ΔΣ, θεώρησε μεγάλη επιτυχία τη  σύμπραξη με το «Όλοι μαζί μπορούμε» του ΣΚΑΪ. Κι’ αυτό, παρά το γεγονός ότι- εκτός της διαφήμισης- δεν έβαλαν ούτε μια ενημερωτική πινακίδα, ώστε να γνωρίζουν οι συμπατριώτες που να αφήσουν τις προσφορές τους. Άλλη μια εκδήλωση επιτυχημένη για τα μέτρα τους.
Τέλος, το ΔΣ αποφάσισε να διοργανώσει εκδήλωση για την ημέρα της γυναίκας στις 8 του Μάρτη. Η αρχική εισήγηση ήταν να γίνει διαγωνισμός πίτας και … να βραβευτούν οι καλύτερες νοικοκυρές! Πίσω ολοταχώς 200 χρόνια. Να τηρούμε και τις «παραδόσεις» μας! Ο άντρας καβάλα και η γυναίκα πεζή και ζαλωμένη! Στην κουζίνα με τις πίτες της, και πολύ της είναι! Ε’ δεν τους πέρασε. Η εκδήλωση θα γίνει με το πραγματικό της περιεχόμενο, μακριά από τις οργανωμένες προσπάθειες να διαστρεβλωθεί και το νόημα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας. Στο λίγο διάστημα που μένει ας το μάθουν όσο γίνεται περισσότερες Ηπειρώτισσες και να συμμετέχουν στην εκδήλωση.
Έχει γίνει πια πολύ ανιαρό! Αυτό το έργο το βλέπουμε σε κάθε συνεδρίαση του ΔΣ της Π.Σ.Ε.! «Μόνο αν το ζήσεις θα το πιστέψεις»! Αυτό μας λένε όσοι συμπατριώτες παρακολουθούν, έστω και για λίγο, κάποια συνεδρίαση του ΔΣ ή του προεδρείου.
Αυτό το ΔΣ δεν πάει άλλο. Στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της Π.Σ.Ε. που θα γίνει την Κυριακή 2 Απρίλη, δεν έχουμε άλλο δρόμο από το να τους καταψηφίσουμε, αν θέλουμε να ανακοπεί η κατηφορική πορεία της Π.Σ.Ε. και να γυρίσει πραγματικά σελίδα. Διαβλέποντας τον καταποντισμό τους, τα μέλη του ΔΣ της Π.Σ.Ε. που εκλέχτηκαν  με το ψηφοδέλτιο της «Ενότητας για την Ήπειρο», έκαναν μια προσπάθεια «να τα βρούμε». Εμείς, ως Ηπειρωτική Συσπείρωση, αρνηθήκαμε να γίνουμε συνένοχοι σε όσα έγιναν από την πλειοψηφία του ΔΣ της Π.Σ.Ε. στο τελευταίο 11μηνο, εξηγώντας τους λόγους άρνησής μας στην δήθεν νέα πρόταση, με τη δήλωση που καταθέσαμε στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ.
Η «Ηπειρωτική Συσπείρωση», θεωρώντας ουσιαστική ανάγκη τη δημόσια ενημέρωση για τα τεκταινόμενα στο Δ.Σ. και στη ζωή της Π.Σ.Ε., θα συνεχίσει  την τακτική ενημέρωση των αποδήμων Ηπειρωτών, των Αδελφοτήτων, των Συλλόγων και των Ομοσπονδιών.
ΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15/3/2017 στις 6.30μμ στο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΌ Κέντρο Ηπειρωτών στην ανοιχτή συνάντηση της ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ

aimilios

  karta

tsiolis

podilata

 

 KarzPreveza

 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θρησκευτική γιορτή του Χριστιανισμού, σίγουρα του έτους στην Ελλάδα, καθώς μνημονεύει όχι μόνο τον θάνατο του Χριστού αλλά κυρίως την Ανάσταση –το απόλυτο σύμβολο της αναγέννησης, της μετάβασης από τον θάνατο στη ζωή, της ελπίδας. Μέχρι το Πάσχα, όμως, διαβαίνουμε μία περίοδο γεμάτη ενδιαφέροντα έθιμα και παραδόσεις, τις οποίες αξίζει να θυμόμαστε όχι απαραίτητα για να αποδεικνύουμε την πίστη μας, αλλά επειδή πραγματικά αποτελούν ένα ευτυχές διάλειμμα από την καθημερινότητα και συμβάλουν στην ανάγκη μας να νιώθουμε ότι κάπου ανήκουμε, ότι μοιραζόμαστε κάποιες κοινές αξίες. Άλλωστε, η περίοδος αυτή είναι και αγαπημένη των παιδιών που την περιμένουν πώς και πώς αφού σχεδόν κάθε μέρα τα περιμένει κάτι καινούργιο.

Τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα

Η βδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Βδομάδα γιατί μεγάλα είναι κι αυτά που θα συμβούν. Στην Κεφαλονιά λένε:

"Μεγάλη Δευτέρα, μεγάλη μέρα.
Μεγάλη Τρίτη, μεγάλη κρίση.
Μεγάλη Τετάρτη, μεγάλο σκοτάδι.
Μεγάλη Πέφτη, δάκρυο πέφτει.
Μεγάλη Παρασκευή, θλίψη πολλή.
Μεγάλο Σαββάτο, χαρές γιομάτο.
Μεγάλη Λαμπρή, χάσκα μούσκα αυγό κι αρνί."

Μεγάλη Δευτέρα: Νηστεία για όλους

Στις μέρες μας, τη Μεγάλη Δευτέρα ξεκινούν πολλοί τηννηστεία της Μεγάλης Εβδομάδαςμέχρι να κοινωνήσουν το Μεγάλο Σάββατο. Τα παλαιότερα χρόνια, οι κοπέλες πίστευαν πως "της νηστικής καρδιάς πιάνει η ευχή" και έτσι μετά τη νηστεία θα έβρισκαν γαμπρό.

Η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στον Ιωσήφ, ο οποίος έχει μεγάλη σχέση με το Πάσχα, αφού -σύμφωνα με τις γραφές- αυτός έφερε τον λαό του Ισραήλ στην Αίγυπτο, οπού και έμειναν αιχμαλωτισμένοι μέχρι την εποχή που ο Μωυσής με την βοήθεια του Θεού τους πήρε από την Αίγυπτο για να τους φέρει στη Γη Χαναάν. Το εβραϊκό Πάσχα, λοιπόν, γιορτάζει το πέρασμα του Αγγέλου που στάλθηκε από τον Θεό για να σκοτώσει όλα τα πρωτότοκα παιδιά των Αιγυπτίων χωρίς να πειράξει τα παιδιά όσων Ισραηλιτών είχαν σημαδέψει τις πόρτες των σπιτιών τους με αίμα αρνιού.

Μεγάλη Τρίτη: Καθαριότητα

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στοκαθάρισμα του σπιτιού. Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται και τα κουλουράκια και τσουρέκια, έθιμο που συνήθως γίνεται Μ. Πέμπτη.  

Τη Μεγάλη Τρίτη στην εκκλησία διαβάζεται η Παραβολή των Δέκα Παρθένων, ενώ το βράδυ ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής.

Μεγάλη Τετάρτη: Η νέα ζύμη

Παλαιότερα, κάθε χρόνο τη Μ. Τετάρτη παρασκευαζόταν η νέα ζύμη -το προζύμι της χρονιάς. Στις γειτονιές της Αθήνας, μάλιστα, οι γυναίκες της εκκλησίας πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι, μάζευαν αλεύρι και το ζύμωναν χωρίς προζύμι. Το πήγαιναν στον παπά και εκείνος ακουμπούσε πάνω του τον σταυρό με το Τίμιο Ξύλο και το αλεύρι φούσκωνε. Αυτό θα ήταντο προζύμι της χρονιάςκαι οι εκκλησιάρισσες μοίραζαν από λίγο σε κάθε σπίτι.

Τη Μεγάλη Τετάρτη διαβάζεται το μύρωμα του Ιησού από την αμαρτωλή, κατά την διάρκεια του οποίου μιλά για τον επερχόμενο θάνατό του. Το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης, στις εκκλησίες μας, τελείται το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου.

Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, οι γυναίκες πηγαίνουν στο Μεγάλο Ευχέλαιο, έχοντας μαζί τους μια σουπιέρα με αλεύρι. Σε αυτό στερεώνουν τρία κεριά, τα οποία καίνε κατά την τέλεση του Μυστηρίου. Το αλεύρι αυτό, το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν τα πασχαλινά κουλούρια την επόμενη ημέρα.

Μεγάλη Πέμπτη: Κοκκινοπέφτη

Την Μεγάλη Πέμπτη γίνεται τοβάψιμο των αυγών, που μαρτυρά το αίμα του Ιησού που χύθηκε στα μαρτύριά του. Για αυτό και τη λέμε Κόκκινη Πέφτη ή Κοκκινοπέφτη.Το αυγό έχει έναν ακόμα συμβολισμό ως προς την Ανάσταση. Με το αυγό οι Χριστιανοί συμβόλισαν τον τάφο, από τον οποίο εξήλθε όταν αναστήθηκε ο Χριστός –εξ ου και το σπάσιμο των αυγών μετά την Ανάσταση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν ναστολίσουν τον επιτάφιομε όλα τα ανοιξιάτικα λουλούδια. Βιολέτες, τριαντάφυλλα, μενεξέδες. Φτιάχνουν στεφάνια και γιρλάντες, ενώ ψέλνουν το μοιρολόγι της Παναγίας. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, οι γυναίκες αγρυπνούν στην εκκλησία και μοιρολογούν το Χριστό.Προσκυνάνε τον Επιτάφιο όλοι και περνάνε από κάτω"για να τους πιάσει η χάρη του Χριστού".

Σε μερικά μέρη τη Μεγάλη Πέμπτη ετοιμάζουν τονΙούδα. Με παλιά ρούχα φτιάχνουν το ομοίωμα του και το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι ζητώντας "καψίδια". Κάθε νοικοκυρά δίνει ό,τι της βρίσκεται. Κληματόβεργες, λινάτσες ή του ρίχνει πετρέλαιο.

Το Θείο Δράμα προχωρά προς την αποκορύφωσή του. Την ημέρα εκείνη έγινε ο Μυστικός Δείπνος –από εκεί ξεκινά το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Το ίδιο βράδυ ο Ιούδας προδίδει τον Χριστό, ο οποίος συλλαμβάνεται στον κήπο της Γεσθημανής, όπου έχει πάει για να προσευχηθεί με τους μαθητές του.

Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας τη Μ. Πέμπτη οι γυναίκες ζυμώνουν τσουρέκια ή τις λεγόμενες«κουλούρες της Λαμπρής», οι οποίες επίσης συμβολίζουν την Ανάσταση, καθώς το αλεύρι μεταμορφώνεται με το ζύμωμα και γίνεται ψωμί.

Στην εκκλησία το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια, ενώ περιφέρεται και ο Σταυρός του Ιησού, συμβολίζοντας τη Σταύρωσή του. Αργότερα γίνεται και ο στολισμός του Επιταφίου από γυναίκες και κορίτσια. Σε πολλά μέρη της Ελλάδα, μάλιστα, οι γυναίκες διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό. Σε κάποιες εκκλησίες, ωστόσο, ο στολισμός του Επιταφίου γίνεται Παρασκευή μεσημέρι.

Μεγάλη Παρασκευή: Πένθος μεγάλο

Η Μεγάλη Παρασκευή αναπαριστά την δίκη του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο, τη μαρτυρική του πορεία προς τον Γολγοθά και τη Σταύρωση. Πρόκειται για τηνημέρα των Παθών. Σύμφωνα με τις γραφές, το μαρτύριο του Ιησού στον Σταυρό θα κρατήσει 6 ώρες, ενώ το μεσημέρι γίνεται ο ενταφιασμός του –ο λόγος για την τελετή της Αποκαθήλωσης και του ενταφιασμού που η εκκλησία κάνει το μεσημέρι.

Το βράδυ τελείται η περιφορά του Επιταφίου, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα όλη την ημέρα. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα λουλούδια του Επιταφίου φυλάσσονται, μετά την περιφορά, από τους πιστούς γιατί θεωρούνται θαυματουργά.

Για τους πιστούς η νηστεία της ημέρας είναι αυστηρότατη και απαγορεύει ακόμα και το λάδι, ενώ το έθιμο απαγορεύει κάθε εργασία την ημέρα αυτή. Σε πολλές περιοχές της χώρας φτιάχνουν ένα ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο παραδίδουν στη φωτιά μετά την περιφορά του Επιταφίου. Επίσης, την ημέρα αυτή οι πιστοί συνηθίζουν να επισκέπτονται τους τάφους των νεκρών συγγενών και φίλων.

Μεγάλο Σάββατο: Χριστός ανέστη

Η γιορτή της Ανάστασης και η τελευταία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Σε πολλές εκκλησίες με την πρωινή λειτουργία της Πρώτης Ανάστασης. Σύμφωνα με τις γραφές, επειδή ο Ιησούς είχε αναγγείλει την ανάστασή του, ο Πιλάτος εγκιθιστά φρουρά έξω από το μνήμα του, ώστε να μη μπορέσουν οι μαθητές του να κλέψουν το σώμα του και να ισχυριστούν ότι αναστήθηκε. Ωστόσο, η Πρώτη Ανάσταση συμβολίζει ότι, ενώ το σώμα του βρίσκεται στον τάφο, ο Ιησούς κατεβαίνει προσωρινά στον Άδη για να μεταφέρει στους νεκρούς το Λόγο του. Άλλωστε, και στην ψαλμωδία της Θείας Λειτουργίας την ημέρα εκείνη αναγγέλλεται η Ανάσταση του Χριστού.

Στα Ιεροσόλυμα τελείται η Αφή του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης το Μεσημέρι, ενώ στην Ελλάδα γίνεται το βράδυ, συνήθως τα μεσάνυχτα, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, οπότε μοιράζεται τοΆγιο Φωςαπό λαμπάδα σε λαμπάδα και ψάλλεται το Χριστός Ανέστη, συνοδεία βεγγαλικών.

Οι πιστοί μετά το τέλος της λειτουργίας μεταφέρουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους και το έθιμο θέλει να το φυλάνε μη σβήσει για σαράντα ημέρες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας του Μεγάλου Σαββάτου οι πιστοί νηστεύουν αυστηρά. Ωστόσο, μετά την Ανάσταση, οπότε ξεκινά η γιορτή, η παράδοση επιβάλλει το σπάσιμο και φάγωμα των αυγών αλλά και της μαγειρίτσας που έχει προετοιμαστεί από το πρωί.

Επίσης, από το Σάββατο, θέλει η παράδοση, και την προετοιμασία της ψησταριάς και της σούβλας για το αρνί ή το κατσίκι που θα φαγωθεί την επομένη.

Τα αναστάσιμα έθιμα ανά την Ελλάδα είναι πολλά. Στο Λεωνίδιο τα παιδιά πετούνπολύχρωμα αερόσταταστον ουρανό. Στην Κέρκυρα με την Πρώτη Ανάσταση σπάνε τουςΜπότηδες, κανάτια γεμάτα νερό που συμβολίζουν έναν τεχνητό σεισμό, όπως αυτός που έγινε όταν αναστήθηκε ο Χριστός. Στο Βροντάδο της Χίου δύο ενορίες ρίχνουνρουκέτες, ενώ εκρηκτική Ανάσταση γίνεται και στον Μαραθόκαμπο της Σάμου. Στην Καλαμάτα γίνεταισαϊτοπόλεμοςμε εύφλεκτα υλικά, ενώ στη Ζάκυνθο με την Πρώτη Ανάσταση απελευθερώνονταιλευκά περιστέρια.

Κυριακή του Πάσχα: Αυγό, γλέντι κι αρνί!

Πρόκειται για τη μεγάλη γιορτή της Λαμπρής. Από νωρίς το πρωί ψήνεται ο παραδοσιακός οβελίας στη σούβλα, ενώ συγκεντρώνονται φίλοι και συγγενείς γύρω από το εορταστικό τραπέζι για να φάνε και να γλεντήσουν μέχρι αργά το απόγευμα.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Η λέξη έχει τις ρίζες της στην αρχαία Αίγυπτο. Με το "Πισάχ" -η λέξη σημαίνει διάβαση- οι Αιγύπτιοι γιόρταζαν τη διάβαση του ήλιου από τον ισημερινό, την εαρινή δηλαδή ισημερία και μαζί της τον ερχομό της άνοιξης. Οι Εβραίοι καθιέρωσαν και αυτοί τη γιορτή με την ονομασία "Πεσάχ" (διάβαση-υπέρβαση) σε ανάμνηση της απελευθέρωσης τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας.

Στη χριστιανική γιορτή δόθηκε το όνομα "Πάσχα" και με απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ., ορίστηκε να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά από την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.

Το Πάσχα, ο λαός, μαζί με την "εκ νεκρών Ανάσταση" του Χριστού, τη νίκη Του δηλαδή ενάντια στο θάνατο, γιορτάζει και την ανάσταση της άνοιξης, το ξύπνημα της φύσης μετά τη νάρκη του χειμώνα.

Ανακοίνωση ΟΠΕΚΕ για τις νέες δηλώσεις ΟΣΔΕ: Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, ενόψει της έναρξης περιόδου υποβολής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης, προγραμματίζει ενημερωτικές εκδηλώσεις σε πολλές πόλεις σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, με θέμα: «OΣΔΕ 2017-Σωστή υποβολή της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης 2017».
Γνωρίζοντας την τεράστια σημασία που έχει η σωστή υποβολή της Αίτησης, τόσο για την έγκαιρη και πλήρη πληρωμή της ενίσχυσης στους αγρότες, όσο για την αποφυγή προστίμων και καταλογισμών για τη χώρα μας, ο ΟΠΕΚΕΠΕ προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς να συμμετέχουν στην ενημερωτική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στην Περιφέρειά τους.
Στόχος των εκδηλώσεων είναι η ενημέρωση των γεωργών και κτηνοτρόφων της χώρας σχετικά με τα σημεία που πρέπει να προσέξουν και τα παραστατικά που πρέπει να διαθέτουν κατά την υποβολή της Αίτησης και κατά τους μετέπειτα ελέγχους του ΟΠΕΚΕΠΕ, έτσι ώστε να μειωθούν όσο είναι δυνατό, τα λάθη και οι παραλείψεις που οδηγούν σε προβλήματα στην πληρωμή τους. Τέλος, θα ενημερωθούν για άλλα θέματα που συνδέονται με τις μεταβιβάσεις δικαιωμάτων, συνδεδεμένες ενισχύσεις, το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης κλπ.
Η παρουσία όλων των ενδιαφερόμενων παραγωγών είμαστε βέβαιοι ότι θα βοηθήσει ιδιαίτερα, καθώς ο ενημερωμένος παραγωγός δηλώνει σωστά και πληρώνεται έγκαιρα, χωρίς μειώσεις και καθυστερήσεις. Τονίζεται ότι όσο νωρίτερα υποβληθεί η αίτηση, με δεδομένο ότι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 15/5 αυστηρά, τόσο περισσότερο χρόνο θα έχει στη διάθεσή του ο παραγωγός για διόρθωση λαθών πριν την πληρωμή. Επομένως, καλούμε όλους τους παραγωγούς, με το που θα ανακοινωθεί η έναρξη υποβολής των αιτήσεων να σπεύσουν είτε στα πιστοποιημένα κέντρα υποβολής Δηλώσεως (Κ.Υ.Δ) είτε μόνοι τους μέσω του opekepe.gr να υποβάλουν την αίτησή τους.

Σε ό,τι αφορά την Πρέβεζα, η σχετική εκδήλωση είναι προγραμματισμένη για την Τρίτη 5 Απριλίου 2017, και ώρα 11:30 π.μ. στην "Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης".


Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Νομού Τρικάλων σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι "διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων, στο γραφικό Μέτσοβο και την ξακουστή Ζίτσα με τα αξιοθέατά της. Στην πόλη των Ιωαννίνων θα γίνει περιήγηση στο κάστρο με το πρόσφατα εγκαινιασμένο -από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- μουσείο της αργυροτεχνίας, στο βυζαντινό μουσείο και στο μουσείο του Ασλάν Πασά. Στη συνέχεια θα γίνει επίσκεψη στο νησί του Αλή Πασά και στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων.

Δηλώσεις συμμετοχής :
Πρόεδρος: Νίκη Χύτα 6937385053
Γραμματέας: Αθηνά Οικονόμου 6978948775
Ταμίας: Παναγιώτης Φλώρος 6977672318"

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.