Οι προτάσεις την Δημοτικής Αρχής για την αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Σχολών της Άρτας, όπως παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ομόφωνη η στήριξή των προτάσεων της Άρτας προς την Σύγκλητο.

Ομόφωνα ψηφίστηκαν, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αρταίων, οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής επί του «Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων», για την αναβάθμιση των σχολών της Άρτας.

Οι προτάσεις προς την Σύγκλητο στηρίζονται στη λογική, πολύ σύντομα να γίνουν από τους καταρχήν αρμόδιους οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου οι Σχολές που εδράζουν στην Άρτα, να αναβαθμιστούν ποιοτικά αλλά και σε επίπεδο υποδομών, με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί ένας πανεπιστημιακός κόμβος (hub) στην πόλη.

Συγκεκριμένα, η ομόφωνη στήριξη από το Δημοτικό Συμβούλιο αφορά τις εξής προτάσεις:

Σε επίπεδο σχολών για τη δημιουργία Κόμβου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην Άρτα:

Σχολή Καλών Τεχνών

  1. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Καλών Τεχνών
  2. Μουσικών Σπουδών

Σχολή Γεωπονίας και Κτηνιατρικής

  1. Τμήμα Γεωπονίας
  2. Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής
  3. Τμήμα Κτηνιατρικής

Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

  1. Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
  2. Τμήμα Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας

                   ή

Να ενταχθεί στην Πολυτεχνική Σχολή

  1. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, με έδρα την Άρτα

Σε επίπεδο υποδομών να γίνουν άμεσα με βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό :

  1. Ολοκλήρωση ατελών κτιρίων στην Άρτα για την κάλυψη των αναγκών φοιτητικής μέριμνας και εκπαίδευσης
  2. Ανακατασκευή του «ΤΟΛ» (μεταλλικού κτιρίου) για τη δημιουργία εργαστηριακών χώρων
  3. Ολοκλήρωση εγκαταστάσεων Πρότυπου Αγροδιατροφικού Τεχνολογικού Πάρκου Ηπείρου (ΠΑΤΕΠΗ)
  4. Νέα Φοιτητική Εστία στο τρίγωνο
  5. Ανακαίνιση και εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας Φοιτητικής Εστίας
  6. Κατασκευή νέων φοιτητικών εστιατορίων

Ευρύτατες αντιδράσεις συναντά η πρόθεση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Υπουργείου Παιδείας να αποκλείσει περισσότερους από 20.000 μαθητές από την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια, να κλείσει πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα, ιδιαίτερα στην επαρχία και να επιβάλλει την αστυνομοκρατία στα Πανεπιστήμια της χώρας μας, σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση που φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή η κ. Κεραμέως.

Εν μέσω πανδημίας, η Νέα Δημοκρατία επιλέγει να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που θα έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή διαδικασία, αλλά και στις τοπικές κοινωνίες που θα δουν τα Πανεπιστήμιά τους να κλείνουν, στερώντας τη δυνατότητα φοίτησης των παιδιών κοντά στο σπίτι τους, όπως και κάθε προοπτική ανάπτυξης του τόπου, καθώς η ύπαρξη του φοιτητικού δυναμικού συνδέεται άμεσα και με πολλές οικονομικές δραστηριότητες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ιωαννίνων στέκεται απέναντι σε όλες αυτές τις δυσοίωνες προοπτικές για τον τόπο μας και συντάσσεται με την άποψη της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου μας, για την απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου της Κυβέρνησης με την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες. Θεωρούμε ότι οι φορείς της περιοχής, που στήριξαν την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, είναι αναγκαίο σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία να έχουν ξεκάθαρη δημόσια τοποθέτηση.

Επειδή η κυβέρνηση της ΝΔ αντιλαμβάνεται τις διογκούμενες αντιδράσεις από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, προχωράει για μια ακόμη φορά στην αντισυνταγματική απαγόρευση δημόσιων συναθροίσεων για πάνω από 100 άτομα, εργαλειοποιώντας, απολύτως και προσχηματικά, την πανδημία.

Η αθλιότητα και ο αυταρχισμός του κ. Μητσοτάκη, της κ. Κεραμέως, του κ. Χρυσοχοΐδη και της ΝΔ δεν έχουν τέλος. Στην βιασύνη τους να νομοθετήσουν σύμφωνα με τις νεοφιλελεύθερες εμμονές τους, φτιάχνουν το ένα μετά το άλλο σώματα ειδικών φρουρών, κάνοντας χιλιάδες προσλήψεις, χωρίς σαφή αξιοκρατικά κριτήρια, αγνοώντας προκλητικά τις ανάγκες της δημόσιας Υγείας και Παιδείας, αφού ακόμη και στον φετινό προϋπολογισμό, μειώνουν, εν μέσω πανδημίας, κατά 600 εκ. τα χρήματα για τη Δημόσια Υγεία και κατά 7% για τη Δημόσια Παιδεία.

Γυρνάμε σε εποχές του «Σπουδαστικού της ασφάλειας» στα Πανεπιστήμια και στον άκρατο αυταρχισμό, εν μέσω διάλυσης του κοινωνικού κράτους, της οικονομίας και των εργασιακών δικαιωμάτων.

Ο κ. Μητσοτάκης και η κ. Κεραμέως θα πάρουν μια πρώτη απάντηση από τον κοινό μαζικό αγώνα φοιτητών, μαθητών, πανεπιστημιακών, εκπαιδευτικών και όλου του λαού, στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 28 Γενάρη.

Η νεοφιλελεύθερη, αυταρχική Δεξιά είναι βαθιά γελασμένη αν νομίζει ότι με την πανδημία βρήκε την ευκαιρία να τα διαλύσει όλα. Η απάντηση της κοινωνίας θα είναι ισχυρή και σύντομα η κυβέρνηση της ΝΔ θα βρεθεί απολύτως απομονωμένη.

Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας: "Σε τηλεδιάσκεψη εργασίας του ΙΕΠ και των εποπτών των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Σίσσυ Γκίκα, με θέμα τον εκσυγχρονισμό των ΠΣ και τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην καινοτόμο προσέγγιση που αυτά εισάγουν.

Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν έχουν αναμορφωθεί σε πολλές περιπτώσεις εδώ και δύο δεκαετίες, με αποτέλεσμα να είναι επιτακτική η ανάγκη επικαιροποίησης και εκσυγχρονισμού, τόσο του περιεχομένου όσο και της φιλοσοφίας τους. Η αναμόρφωση 453 αναλυτικών προγραμμάτων στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση, προϋπολογισμού ύψους 17,8 εκατ. ευρώ, καθώς και η επιμόρφωση επί αυτών, ύψους 4,4 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Έως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται: 
Α) τα νέα προγράμματα, 
Β) επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση του σχολείου, σύμφωνα και με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4692/2020, και την ανάδειξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης από λύση ανάγκης για λίγους σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για τους πολλούς. Τα Σχολεία να διαμορφώνουν πολίτες με αυτενέργεια και κριτική σκέψη, οι οποίοι θα διαθέτουν όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να συμμετέχουν με επιτυχία στην παγκόσμια οικονομία της γνώσης, και ταυτόχρονα θα δρουν συλλογικά για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της εποχής.

Ο στόχος των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ήπιων, επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση.

Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό μοντέλο με έμφαση στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, και όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο καθαυτό, και της μετατόπισης από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών, αυτονομίας επιλογής ψηφιακού περιεχομένου και διαμορφωτικής αξιολόγησης που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Τα νέα εγχειρίδια, η βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών αποτελούν κομβικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την σημασία της θεμελιώδους αυτής μεταρρύθμισης".

Η Υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή, που στοχεύει σε αλλαγή φιλοσοφίας στην εκπαίδευση, με έμφαση στη μετάδοση γνώσης αλλά και στην καλλιέργεια πολύτιμων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας στα παιδιά μας. Η αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών σηματοδοτεί τη μετατόπιση του παραδείγματος σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος. Ευχαριστούμε θερμά την ηγεσία του ΙΕΠ και όλους τους επόπτες και τους εκπονητές για το μεγαλεπήβολο έργο που έχουν αναλάβει».

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο δημόσιος λόγος στην εποχή της πανδημίας

Το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης (ΜΕ.Κ.ΘΕ.Μ.Ε.) του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Γαλλικό Τμήμα του Ομίλου Ευρωπαϊκού Τύπου (Club de la Presse Européenne, Paris) οργανώνουν Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα, στο πλαίσιο της ανάδειξης επίκαιρων θεμάτων που αφορούν στη γλώσσα και στην επικοινωνία στην τρέχουσα κρίση της πανδημίας. Το πρόγραμμα έχει τον γενικό τίτλο:

Ο δημόσιος λόγος στην εποχή της πανδημίας

Το πρόγραμμα θα είναι διάρκειας 20 ωρών. Θα ξεκινήσει στις 5 Φεβρουαρίου του 2021 και θα ολοκληρωθεί την άνοιξη. Χορηγός επικοινωνίας του προγράμματος είναι το CNN Greece.

ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δεκάδες νέοι όροι που αφορούν στην υγειονομική κρίση που εξελίσσεται έχουν ήδη εγκατασταθεί στο λεξιλόγιό μας, ενώ αναγνωρίζονται με μεγάλη ταχύτητα από τα λεξικά. Την ίδια στιγμή η πανδημία δημιουργεί νέες συνθήκες στην επικοινωνία μεταξύ των ομιλητών της κοινότητας, δεδομένου ότι έχει εισβάλει σε πολλές εκφάνσεις της ζωής μας. Ζητήματα γλωσσικής αλλαγής, γλωσσικής προσαρμογής, επανασημασιολογήσεων των λέξεων, αλλά και άλλα που σχετίζονται με την ιδεολογική λειτουργία του λόγου περιλαμβάνονται στις θεματικές του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος. Επιπλέον, το πρόγραμμα θα διαπραγματευτεί και το κρίσιμο θέμα της ανάπτυξης του διχοτομικού λόγου σε εποχές κρίσεων και ειδικότερα σε σχέση με την κρίση της πανδημίας.

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Βασικός σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι να προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο τις απαραίτητες γνώσεις  σχετικά με την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων που αφορούν στην επικοινωνία στη δημόσια, αλλά και στην ιδιωτική σφαίρα, σε εποχές κρίσεων και εν προκειμένω στη σύγχρονη εποχή της υγειονομικής κρίσης.

Το πρόγραμμα δομείται σε τρεις (3) διδακτικές ενότητες: 

  • Διδακτική Ενότητα 1: Οι λειτουργίες της γλώσσας, με έμφαση στην ιδεολογική και κοινωνικοποιητική λειτουργία.
  • Διδακτική Ενότητα 2: Οι επιδράσεις της πανδημίας στην επικοινωνία. Οι απεικονίσεις των αναγκών και ιδιαιτεροτήτων της υγειονομικής κρίσης στη γλώσσα.
  • Διδακτική Ενότητα 3: Ο διχοτομικός λόγος. Κριτική ανάλυση λόγων της δημόσιας σφαίρας στην εποχή του covid

Ενδεικτικές επιμέρους θεματικές των ενοτήτων:

-Η γλώσσα των μέτρων. Γλωσσικές στρατηγικές και επιχειρήματα στην πολιτική διαχείριση της πανδημίας.

-Η εργαλειοποίηση των όρων για τη συγκρότηση της «νέας κανονικότητας».

-Διαγενεακός διχοτομικός λόγος. Γλωσσικές απεικονίσεις των νέων και ηλικιωμένων ατόμων. Ηλικιακός ρατσισμός και αναλωσιμότητα.

-Γλωσσικές απεικονίσεις του εγκλεισμού στα socialmedia. Ο οίκος ως «φυλακή».

-«Ο κορωνοϊός, το 5G και ο BillGates». Ο συνωμοσιολογικός λόγος στην εποχή του κορωνοϊού.

Chinavirus». Ο ιός ως «άλλος». Ρατσιστικός λόγος και πανδημία.

-Οι ιατρικοί όροι στην εποχή της πανδημίας και στην εποχή των μνημονίων. Συγκριτικές προσεγγίσεις.

-Γλωσσική ανάλυση των διαφημιστικών σποτ για την πρόληψη και την καταπολέμηση της πανδημίας κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

-Η γλώσσα της εκπαίδευσης στην εποχή της πανδημίας. Γλωσσική διαχείριση των υγειονομικών μέτρων σε περιβάλλον (προ)σχολικής εκπαίδευσης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στους συμμετέχοντες θα διανεμηθεί ηλεκτρονικά εκπαιδευτικό υλικό, οργανωμένο κατά τέτοιο τρόπο που να ενθαρρύνει τη μελέτη και τη βαθιά κατανόηση, αλλά και να πυροδοτεί νέα ερευνητικά εγχειρήματα.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, διδάκτορες, εκπαιδευτικούς, ενώ δέχεται και ένα ποσοστό επαγγελματιών που έχουν αντίστοιχα ενδιαφέροντα, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Προσφέρει πιστοποιητικά αναγνώρισης συμμετοχής και εκπαιδευτικό υλικό στους συμμετέχοντες.

Το πρόγραμμα θα προσφερθεί δωρεάν.  

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Το πρόγραμμα θα προσφέρει πιστοποιητικό αναγνώρισης συμμετοχής. Για την επιτυχή ολοκλήρωσή του απαιτείται η εκπόνηση εργασίας έως 2000 λέξεων από την πλευρά των συμμετεχόντων. Επίσης, απαιτείται η αδιάλειπτη συμμετοχή των φοιτητών.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Υποβολή βιογραφικών και πληροφορίες εγγραφής, μέχρι 25/1/21: κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Επιστημονική Υπεύθυνη προγράμματος, Αναπλ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Διευθύντρια Εργαστηρίου Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">nitsi@uoi.gr, και στην ιστοσελίδα του Εργαστηρίου, https://smlab.ecedu.uoi.gr/

Την απόφαση για την ίδρυση και ανέγερση ενός νέου σχολικού συγκροτήματος στον Κατσικά πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων το οποίο συνέχισε την διακοπείσα συνεδρίαση της Πέμπτης.

Την εισήγηση για την ανέγερση νέου σχολείου έκανε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γιάννης Αϊβατίδης μετά από απόφαση που έχει λάβει η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αλλά και η Τοπική Κοινότητα.

Το σχολείο προβλέπεται να γίνει σε οικόπεδο του Κατσικά το οποίο είναι χαρακτηρισμένο για τέτοια χρήση.

Όπως έγινε γνωστό στη συνεδρίαση το έργο θα υποβληθεί για ένταξη στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»  ενώ μπορεί να αναζητηθεί κι άλλο χρηματικό πρόγραμμα.

Το νέο σχολικό συγκρότημα θα στεγάσει Δημοτικό Σχολείο δυναμικότητας 320 μαθητών και νηπιαγωγείου δυναμικότητας 50 νηπίων.

Ίδρυση ενεργειακής κοινότητας

Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από εκτενή συζήτηση, αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση ενεργειακής κοινότητας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Στην εισήγηση του ο αντιδήμαρχος Βασίλης Βλέτσας ανέφερε ότι η ενεργειακή κοινότητα μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του Δήμου ενώ παρουσίασε όλη την διαδικασία που προηγήθηκε ώστε να οριστικοποιηθεί το τελικό σχήμα.

Στην αρχική σύνθεση θα μετέχουν ο Δήμος Ιωαννιτών (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 40%), ο Δήμος Μετσόβου (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 40%), και φυσικό πρόσωπο που επιλέγει κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης ενδιαφέροντος, με πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 20%).

Το αρχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση ενεργειακής κοινότητας ανέρχεται στα 30.000 €, το οποίο αποτελείται από εκατό συνεταιριστικές μερίδες αξίας 300 € η κάθε μία.

Όπως τόνισε ο κ. Βλέτσας πρόκειται για ένα ασφαλές σχήμα ενώ πρόκειται για ένα δυναμικό σχήμα που στην πορεία μπορεί να αλλάξει και να τροποποιηθεί.

Στο επόμενο στάδιο θα εξειδικευτεί το πλάνο δράσης της Ενεργειακής Κοινότητας το οποίο θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στη Συνεδρίασή της αριθμ. 1100/20-01-2021, συζήτησε αναλυτικά το σχέδιο νόμου «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», που έχει κατατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Οι παρατηρήσεις του Σώματος έχουν ως εξής:

  1. Ο νέος τρόπος εισαγωγής των αποφοίτων Λυκείου επί τη βάσει μιας (παραμετροποιημένης) ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν εγγυάται κατ’ ανάγκην την είσοδο υποψηφίων με περισσότερα ουσιαστικά προσόντα στα ΑΕΙ. Οι λόγοι είναι πολλοί - και ευρέως γνωστοί. Η απαξίωση της Γ’ Λυκείου και ο αποσπασματικός τρόπος με τον οποίο αξιολογούνται οι υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις ευνοούν, κυρίως, αυτούς που έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα στην «τεχνική» του διαγωνισμού, όπως αυτή διδάσκεται στα φροντιστήρια, και όχι εκείνους που έχουν καλύτερα εμπεδωμένες γνώσεις. Επιπλέον, ακόμη και στην περίπτωση που οι εξετάσεις θα μπορούσαν να αποτυπώσουν τις (στιγμιαίες) γνώσεις των υποψηφίων, το μέτρο που εισηγείται το Υπουργείο δεν θα μπορούσε να εγγυηθεί την είσοδο των πιο ικανών στο Πανεπιστήμιο: Η πρόσβαση των υποψηφίων στα φροντιστήρια εξαρτάται εν πολλοίς από την εισοδηματική κατάσταση των οικογενειών τους, τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους και τον τόπο κατοικίας τους. Επιστρέφουμε, λοιπόν, για πολλοστή φορά στη διαπίστωση ότι η οποιαδήποτε απόπειρα ποιοτικής επιλογής νέων φοιτητών και αναβάθμισης των Πανεπιστημίων έχει ως προϋπόθεση την ουσιαστικοποίηση της Γ’ Λυκείου.
  2. Ο νέος τρόπος εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο οδηγεί με μαθηματική βεβαιότητα στον αποκλεισμό του 20% περίπου των σημερινών υποψηφίων. Στην πραγματικότητα, οι αποκλειόμενοι δεν έχουν άλλες ποιοτικές και γνωστικά αξιόλογες επιλογές, πέραν των απορυθμισμένων και υποχρηματοδοτημένων δημοσίων ΙΕΚ, των ιδιωτικών ΙΕΚ, των ποικιλώνυμων «κολλεγίων» και Πανεπιστημίων του εξωτερικού με μικρό ακαδημαϊκό αποτύπωμα. Η εκτροπή αποφοίτων Λυκείου προς αυτές τις κατευθύνσεις δεν υπηρετεί ούτε την αναβάθμιση των Πανεπιστημίων, αλλά ούτε και την προοπτική οικοδόμησης ενός ολοκληρωμένου συστήματος τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και ο επαγγελματικός προσανατολισμός θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί των αλλαγών στη διαδικασία πρόσβασης στα ΑΕΙ, όχι ως «εκφώνηση», αλλά ως ένα ολοκληρωμένο έργο, αναγνωρίσιμο από την κοινωνία και τους υποψηφίους. Μόνο τότε η επιλογή αυτής της οδού θα ήταν συνειδητή και όχι εξαναγκαστική, όπως γίνεται τώρα με ορισμένους απόφοιτους ΑΕΙ που απευθύνονται σε ΙΕΚ για να αποκτήσουν πλασματικές δεξιότητες και να διεκδικήσουν θέσεις εργασίας.

"Η άποψη ο αποκλεισμός μαθητών με χαμηλή βαθμολογία συνεπάγεται ποιοτική αναβάθμιση του Πανεπιστημίου είναι αξιωματική" 

  1. Η θέση που έχει υιοθετήσει η Πολιτεία, ότι δηλαδή ο αποκλεισμός των υποψηφίων που συγκεντρώνουν χαμηλή βαθμολογία στις πανελλήνιες εξετάσεις συνεπάγεται αυτομάτως και αυτονοήτως την ποιοτική αναβάθμιση του Πανεπιστημίου, είναι εντελώς αξιωματική. Λιγότεροι εισακτέοι, και μάλιστα με τα κριτήρια που αναφέρθηκαν παραπάνω, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην καλύτερη εκπαίδευση. Η βελτίωση της εκπαιδευτικής και της ερευνητικής διαδικασίας στα ΑΕΙ έχει άλλες προϋποθέσεις, κυριότερες των οποίων είναι η επαρκής χρηματοδότηση, το σταθερό θεσμικό πλαίσιο και η ύπαρξη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.
  2. Η μείωση των εισακτέων θα οδηγήσει μετά βεβαιότητος στη μείωση του αριθμού των αποφοίτων ΑΕΙ, μετριάζοντας, έτσι, ένα από τα τρία συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα στις διεθνείς αξιολογήσεις, μαζί με τη μείωση της μαθητικής διαρροής και τις καλές επιδόσεις μας στην έρευνα. Το αίτημα της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αυθεντικό, θεμελιώδες και μη διαπραγματεύσιμο με «τεχνικούς» όρους. Εάν οι υποδομές και το προσωπικό στα Ιδρύματα δεν επαρκούν για την ικανοποίησή του, η ενδεδειγμένη λύση δεν είναι ο περιορισμός των εισακτέων, αλλά η ουσιαστική ενδυνάμωση των ΑΕΙ. Χωρίς σημαντική αύξηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, αυτό δεν είναι πρακτικά δυνατόν.
  3. Μετά λόγου γνώσεως και αίσθημα ακαδημαϊκής ευθύνης, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν αποδέχεται τον όρο «αιώνιοι» ή «λιμνάζοντες» φοιτητές. Αντίθετα, θεωρεί ότι η συγκεκριμένη κατηγορία περιγράφει (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) φοιτητές επί πτυχίω, που για μια ποικιλία λόγων έχουν διακόψει τις σπουδές τους. Η οριστική διαγραφή αυτών των φοιτητών αποτελεί ένα διοικητικό μέτρο που δεν έχει προσμετρήσιμη επίδραση στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο, ούτε προηγούμενο στη διεθνή ακαδημαϊκή πρακτική. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, το προσωπικό του Πανεπιστημίου μας θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν πρέπει να εφαρμοστεί.
  4. Η Σύγκλητος διαφωνεί με την ίδρυση ειδικού αστυνομικού σώματος, με εκτελεστικές και προανακριτικές αρμοδιότητες, όπως και έδρα, εντός των ΑΕΙ. Επίσης, θεωρεί ότι η δημιουργία υπηρεσίας (ενδο-πανεπιστημιακής) ασφαλείας, που θα στελεχώνεται από διοικητικούς υπαλλήλους και θα παρακολουθεί τις κινήσεις και τη συμπεριφορά των εισερχομένων σε κάθε Ίδρυμα μέσω ειδικού εξοπλισμού, είναι ένα μέτρο γραφειοκρατικό, χωρίς πρακτική χρησιμότητα και εν πολλοίς μη υλοποιήσιμο, λόγω της αποψίλωσης του προσωπικού και της ένδειας πόρων. Πέραν αυτού, τόσο η λεγόμενη «πανεπιστημιακή αστυνομία» όσο και η υπερβολική έμφαση σε υπηρεσίες παρακολούθησης και καταστολής είναι μέτρα που δεν ικανοποιούν τις πραγματικές ανάγκες σε φύλαξη και προστασία ευαίσθητων υποδομών, οι οποίες μας απασχολούν σοβαρά. Αντίθετα, τα προτεινόμενα μέτρα δημιουργούν μια εικόνα που δεν συνάδει με τα γενικότερα κεκτημένα της ελεύθερης διακίνησης προσώπων και ιδεών ή τις ιδιαίτερες μορφές που προσλαμβάνουν η φοιτητική διαμαρτυρία και η έκφραση μειοψηφικών απόψεων εντός των ΑΕΙ. Η καταπολέμηση της παραβατικότητας και της βίας, που είναι υπαρκτές ή ακόμα και εκσεσημασμένες σε ορισμένα Ιδρύματα, μπορεί κάλλιστα να επιτευχθεί, αξιοποιώντας τη συμβατική δημόσια δύναμη (ΕΛ.ΑΣ.), που εντέλλεται από τον νόμο να παρεμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις. Στο μέτρο που του αναλογεί, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν προτίθεται να υποβοηθήσει ή να συμβάλει στην υιοθέτηση μέτρων που υπονομεύουν το κλίμα ακαδημαϊκής ειρήνης, την ιδιωτικότητα, τις ελευθερίες και τα ακαδημαϊκά δικαιώματα.
  5. Η θεσμοθέτηση ειδικών πειθαρχικών μέτρων, που δεν περιλαμβάνονται μέχρι τώρα στους εσωτερικούς κανονισμούς που έχουν εγκρίνει οι Σύγκλητοι, ευθέως παραβιάζει το Αυτοδιοίκητο. Το Υπουργείο θα πρέπει να επιδιώξει τη συνεννόηση με τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, ώστε διεθνώς αποδεκτά μέτρα περιορισμού της αυθαιρεσίας και της στρέβλωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας να προωθηθούν συντονισμένα μέσω των αρμοδίων οργάνων στα ΑΕΙ. Αυτό θα εξασφαλίσει, πέρα από την ακαδημαϊκή τους νομιμοποίηση, και την απρόσκοπτη υλοποίησή τους.

Ιωάννινα, 22 Ιανουαρίου 2021

Την απόφαση για την ίδρυση και ανέγερση ενός νέου σχολικού συγκροτήματος στον Κατσικά πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων το οποίο συνέχισε την διακοπείσα συνεδρίαση της Πέμπτης.

Την εισήγηση για την ανέγερση νέου σχολείου έκανε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γιάννης Αϊβατίδης μετά από απόφαση που έχει λάβει η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αλλά και η Τοπική Κοινότητα.

Το σχολείο προβλέπεται να γίνει σε οικόπεδο του Κατσικά το οποίο είναι χαρακτηρισμένο για τέτοια χρήση.

Όπως έγινε γνωστό στη συνεδρίαση το έργο θα υποβληθεί για ένταξη στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»  ενώ μπορεί να αναζητηθεί κι άλλο χρηματικό πρόγραμμα.

Το νέο σχολικό συγκρότημα θα στεγάσει Δημοτικό Σχολείο δυναμικότητας 320 μαθητών και νηπιαγωγείου δυναμικότητας 50 νηπίων.

Ίδρυση ενεργειακής κοινότητας

Το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από εκτενή συζήτηση, αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση ενεργειακής κοινότητας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Στην εισήγηση του ο αντιδήμαρχος Βασίλης Βλέτσας ανέφερε ότι η ενεργειακή κοινότητα μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του Δήμου ενώ παρουσίασε όλη την διαδικασία που προηγήθηκε ώστε να οριστικοποιηθεί το τελικό σχήμα.

Στην αρχική σύνθεση θα μετέχουν ο Δήμος Ιωαννιτών (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 40%), ο Δήμος Μετσόβου (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 40%), και φυσικό πρόσωπο που επιλέγει κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης ενδιαφέροντος, με πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα (με ποσοστό συμμετοχής στο συνεταιριστικό κεφάλαιο 20%).

Το αρχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση ενεργειακής κοινότητας ανέρχεται στα 30.000 €, το οποίο αποτελείται από εκατό συνεταιριστικές μερίδες αξίας 300 € η κάθε μία.

Όπως τόνισε ο κ. Βλέτσας πρόκειται για ένα ασφαλές σχήμα ενώ πρόκειται για ένα δυναμικό σχήμα που στην πορεία μπορεί να αλλάξει και να τροποποιηθεί.

Στο επόμενο στάδιο θα εξειδικευτεί το πλάνο δράσης της Ενεργειακής Κοινότητας το οποίο θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην εκπομπή «ΜΕGA Σαββατοκύριακο» ενημέρωσε για πως θα δοθούν τα Voucher των 200 ευρώ για την αγορά υπολογιστή ή tablet αλλά και τις δραστικές αλλαγές που δρομολογούνται σε Πανεπιστήμια και Πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης αναφέρθηκε στο άνοιγμα των Σχολείων.

Δείτε το σχετικό video εδώ

https://www.megatv.com/2c630aa6-11e6-4912-918f-60f75ad7df75

Σε ανακοίνωσή της η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων σημειώνει: "Η Νέα Δημοκρατία δεν χάνει ευκαιρία στο να υποβαθμίζει τη Δημόσια Παιδεία και το επίπεδο ποιότητας των σπουδών μας. Σε μια τόσο κρίσιμη υγειονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας λόγω της έξαρσης της πανδημίας του κορωνοιού  όχι μόνο δεν προσλαμβάνει μόνιμο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό που είναι επιτακτικό αλλά επιλέγει να παραγκωνίσει και τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα.

Ειδικότερα, στην πόλη των Ιωαννίνων, στο τμήμα της Νοσηλευτικής έχει υπάρξει αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην πρόσληψη διδακτικού προσωπικού,  γεγονός που δυσχεραίνει την ομαλή του λειτουργία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές της Νοσηλευτικής  όλων των ετών να μην έχουν ξεκινήσει ακόμα να διδάσκονται πλήθος μαθημάτων που εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών. Μάλιστα , σε μια προσπάθεια ‘’ συγκάλυψης’’ αυτής της ανεκδιήγητης κατάστασης, αρκετοί καθηγητές διδάσκουν μαθήματα που δεν αποτελούν αντικείμενο της εξειδίκευσης τους.

Αυτή η κατάσταση πρέπει να λάβει ένα ΤΕΛΟΣ. Δεν μπορούν να παίζουν με τις ζωές και την αγωνία τόσων φοιτητών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση πρόσληψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού και την αύξηση του προϋπολογισμού για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του τμήματος".

Εν μέσω της πανδημίας και της δύσκολης συγκυρίας την οποία όλοι βιώνουμε με την απαγόρευση των μετακινήσεων και την κυβερνητική απόφαση αναστολής λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων, Νηπιαγωγείων και ΚΔΑΠ, η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ζηρού, ανοίγει τον δρόμο των e-ΚΔΑΠ, δηλαδή μίας διαδικτυακής εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω της οποίας θα υπάρχει καθημερινή επαφή με τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Κοινωφελή Επιχείρηση και τα ΚΔΑΠ του Δήμου αναφέρονται τα εξής:

Αγαπητά παιδιά και γονείς!

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στην πιο ζωντανή, διασκεδαστική, αλλά και επιμορφωτική διαδικτυακή κοινότητα!

Ο λόγος για το e-ΚΔΑΠ το οποίο θα αναπτύσσει τις εξής δραστηριότητες:

1. Υλοποίηση διαδικτυακών εργαστηρίων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε όλους τους τομείς, στους οποίους τα παιδιά θα παρακολουθούν: εικαστικά, θέατρο, χορό, γυμναστική, ασκήσεις λόγου.

2. Βοήθεια στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων από τους παιδαγωγούς μας μέσω της εφαρμογής viber.

3. Τηλεφωνική και διαδικτυακή συμβουλευτική γραμμή υποστήριξης από την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό των δομών μας.

4. Καθημερινές αναρτήσεις για να κρατούν διαδικτυακή συντροφιά με την επιμέλεια εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων.

Με την υποσημείωση πάντα ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία των περιπτώσεων την δια ζώσης διαδικασία μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών διαβεβαιώνουμε ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΔΑΠ θα προσπαθήσει να δίνει καθημερινά τον καλύτερό του εαυτό σε μια προσπάθεια να κρατηθεί ενεργή η παρέα των μικρών μας φίλων.

Παρακαλούμε για την κατανόησή σας εάν εξ αρχής δεν λειτουργήσουν όλα άψογα. Σας διαβεβαιώνουμε όμως ότι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να μη λείψει κανείς από την διαδικτυακή μας παρέα.

Άλλωστε και για εμάς όλα αυτά είναι πρωτόγνωρα, όπως και για εσάς.

Καλή δύναμη σε όλους με υγεία πάνω απ' όλα!

 

#Κοινωφελής_Επιχείρηση_Δήμου_Ζηρού

#e_ΚΔΑΠ

#Μένουμε_Ασφαλείς

#Μένουμε_Σπίτι

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Τσιρογιάννη και της Διευθύντριας  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα. Χαμπηλομάτη, στο πλαίσιο της διευκόλυνσης της κατάστασης και προκειμένου να εξομαλυνθεί η διαδικασία σχετικά με το θέμα της κατάληψης σε Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου Αρταίων.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Χριστόφορος Σιαφάκας, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Παρασκευή Χαμπηλομάτη, ο Πρόεδρος ΕΛΜΕ, οι Διευθυντές των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη, Υπηρεσιακά Στελέχη του Δήμου, γονείς αλλά και αντιπροσωπεία μαθητών.

“Δέχθηκα σήμερα στο Δημαρχείο, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Άκουσα με πολύ προσοχή τις απόψεις και τα αιτήματα τους. Κάποια θέματα θα αντιμετωπιστούν άμεσα, κάποια άλλα απαιτούν περισσότερο χρόνο και κάποια άλλα άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας. Μέλημα μας είναι να ανοίξουν τα σχολειά και να επιστρέψουν πίσω ασφαλή τα παιδιά μας, στα θρανία τους. Και θα κάνουμε ότι χρειαστεί για αυτό. Εμείς ως Δήμος θα μεριμνήσουμε για την τοποθέτηση διαχωριστικών όπου απαιτηθεί, μάσκες σε οικονομικά ασθενείς μαθητές, μεγαλύτερος αριθμός καθαριστριών και ύστερα από συνεννόηση με το αστικό ΚΤΕΛ δρομολόγια αποκλειστικά για μαθητές. Δεν διαπραγματευόμαστε την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών του Δήμου μας. Χρειάζεται συλλογική και ατομική ευθύνη, να ακολουθούμε αυστηρά τις οδηγίες των ειδικών, για να κρατήσουμε σε χαμηλό επίπεδο τα κρούσματα στον Δήμο μας“ δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ.Τσιρογιάννης.

Σκοπός της συνάντησης ήταν να δοθεί ένα δημόσιο βήμα επικοινωνίας μεταξύ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των μαθητών και του Δήμου, να ακουστούν τα αιτήματα των μαθητών, να βρεθούν λύσεις έτσι ώστε να επανέλθει εντός των ημερών η πλήρη κανονικότητα στα σχολεία.

Ακούστηκαν και καταγράφηκαν οι  θέσεις και απόψεις όλων όσων συμμετείχαν στην σύσκεψη, και αναμένεται στο αμέσως χρονικό διάστημα να επιλυθούν σε επίπεδο Δήμου τα ζητήματα που προέκυψαν. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά το τέλος της σύσκεψης o Δήμαρχος, δεσμεύθηκε, ότι θα επικοινωνήσει με την Υπουργό για να μεταφέρει τα αιτήματα που ακούστηκαν στην σύσκεψη και αφορούν το Υπουργείο.

More Articles ...

e horos logo

  tsiolis

podilata

 Karta

 KarzPreveza

 

Το έθιμο με τα κάλαντα του Λαζάρου αναβίωσε και φέτος, παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, στο Δημαρχείο Ιωαννίνων.

Ο Γιώργος Μακρίδης μαζί με τον Δημήτρη Ξαξίρη κρατώντας ζωντανή την παράδοση και τα έθιμα του τόπου, με ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια και με τη συνοδεία των κουδουνιών, έψαλλαν πτυχές της ζωής του Λαζάρου στο Δήμαρχο Μωυσή Ελισάφ.

Πρόκειται για ένα συμβολικό έθιμο που υμνεί την ανάσταση, τη νίκη της ζωής, την επικράτηση του φωτός στο σκοτάδι και την Άνοιξη.

Ο Δήμαρχος από την πλευρά του, ευχαρίστησε τους κ. Μακρίδη και Ξαξίρη για την κίνηση αυτή, σημειώνοντας ότι «Μας δίνουν τη δυνατότητα να γιορτάσουμε τα έθιμα μας, ενόψει Πάσχα σε δύσκολες στιγμές για τον τόπο μας. Εύχομαι του χρόνου να γιορτάσουμε πιο πανηγυρικά».

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εν μέσω πανδημίας, τουρκικών προκλήσεων και καταστροφών από κυκλώνες και σεισμούς κινείται με μεθοδικότητα και σχέδιο, αντιμετωπίζοντας πρωτοφανείς κρίσεις και δίδοντας λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών. Στις δύσκολες αυτές ώρες στέκεται με ευήκοον ους στις εκκλήσεις μας και στηρίζει έμπρακτα τους ανθρώπους της υπαίθρου, αγρότες και κτηνοτρόφους, εξαντλώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μάκη Βορίδη -από την οποία προέκυψαν ευχάριστες ειδήσεις για τον αγροτικό κόσμο.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη βουλή -όπου βρέθηκε ο υπουργός για να απαντήσει σε επίκαιρες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης- ο Θεσσαλός πολιτικός έθεσε μεταξύ άλλων τα ζητήματα των αποζημιώσεων των καρπουζοπαραγωγών και των χοιροτρόφων για την απώλεια εισοδήματος που είχαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Για μεν τους καρπουζοπαραγωγούς ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είχε ζητήσει κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 28 Ιουλίου 2020 να υπάρξει στήριξή τους, υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι «από 18 λεπτά που πούλαγαν πέρσι τα καρπούζια τους, φέτος πουλούν στα 6 λεπτά, στο 1/3».

Ο κ. Βορίδης τότε είχε απαντήσει ότι εξετάζει την ενίσχυση των καρπουζοπαραγωγών μέσω Μέτρου του ΠΑΑ. Όπως ενημέρωσε τον Λαρισαίο βουλευτή, ήδη εκταμιεύθηκαν (εννοεί εγκρίθηκαν) 3 εκατομμύρια ευρώ για τα πρώιμα καρπούζια, ενώ αποδέχθηκε ως εύλογο το αίτημα Χαρακόπουλου για αποζημίωση και των όψιμων καρπουζιών και μάλιστα δεσμεύτηκε για γενναιότερη χρηματοδότηση εντός του μήνα.

Για δε τους χοιροτρόφους, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την ενημέρωση που είχε από τον πρόεδρο της Νέας Ομοσπονδίας Χοιροτροφικών Συλλόγων Ελλάδος κ. Γιάννη Μπούρα, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Ο αρμόδιος υπουργός έδειξε κατανόηση στο θέμα, που είχε τεθεί και στο πρόσφατο παρελθόν από τον κυβερνητικό βουλευτή μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου στις 7 Απριλίου 2020, δεσμευόμενος αυτή τη φορά ότι έως τέλος του χρόνου θα υπάρξει ικανοποιητική αποζημίωση και των χοιροτρόφων.

 

Στις 24 Ιανουαρίου 2021 συναντήθηκε ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού κ. Χρυσόστομος Δήμου με τον Ελληνο-αμερικανό γερουσιαστή της πολιτείας του RhodeIsland κ. Λεωνίδα Ραπτάκη. Η συνάντηση έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο στην πόλη Westerly, RI. Ο κ. Δήμου ενημέρωσε τον κ. Ραπτάκη για το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο που ετοιμάζει η ΄Ενωση Παγκοσμίων Ελληνικών Εθνικοτοπικών Οργανώσεων (ΠΣΕΕΟ) και το οποίο προγραμματίζεται για την 1η Αυγούστου 2021 στην Αθήνα. Ακόμη ο κ. Δήμου ενημέρωσε τον κ. Ραπτάκη για τις προσπάθειες που κάνει το Συμβούλιο στον χώρο της προώθησης των νεοφυών επιχειρήσεων. Οι δύο άντρες συζήτησαν και για το θέμα της συνεργασίας της ΠΑΔΕΕ και του Συμβουλίου.

Ο κ. Ραπτάκης από την πλευρά του ενημέρωσε τον κ. Δήμου για την συμμετοχή κυβερνητικών αξιωματούχων από το κρατίδιο του RhodeIsland στη νέα κυβέρνηση του νέου Προέδρου των ΗΠΑ JoeBiden, για τον οποίο είναι πεπεισμένος ότι θα έχει θετική επίδραση στις Ελληνοαμερικανικές σχέσεις.

 

 

Γραφείο Τύπου και επικοινωνίας

Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού (ΠΣΗΕ)

Στη δωρεά ειδικών μονάδων που θα υποστηρίξουν τη νέα, δεύτερη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ)-Covid-19 του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων προχώρησε η γαλακτοβιομηχανία «Ήπειρος ΑΕΒΕ» ικανοποιώντας σχετικό αίτημα του νοσοκομείου.

«Είναι αυτονόητο καθήκον μας να υποστηρίζουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας τους τοπικούς θεσμούς και την τοπική κοινωνία. Εύχομαι τις νέες κλίνες ΜΕΘ και τον εξοπλισμό που δωρίζουμε να τις χρειαστούν όσο το δυνατόν λιγότεροι συμπολίτες μας» αναφέρει σε γραπτή του δήλωση ο Νίκος Σκανιάς, διευθυντής Ζώνης Γάλακτος και εκπρόσωπος της εταιρίας.

Δίνεται άδεια Πρακτορείου ΟΠΑΠ στην οδό Ποντοηρακλείας 1 -3 όπισθεν Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Αθηνών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ.: 6974144369