Οι αλλοδαποί σπουδαστές που συμμετέχουν στο 24ο Πρόγραμμα Ι.Κ.Υ. 2017-2018 του Κέντρου Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας & Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποίησαν επίσκεψη στην ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων την Πέμπτη,7 Δεκεμβρίου 2017.

Στο οχτάμηνο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας & Πολιτισμού συμμετέχουν πενήντα (50) αλλοδαποί υπότροφοι από είκοσι έξι (26) διαφορετικές χώρες.

Η επίσκεψη στην ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων αποτελεί την πρώτη από μια σειρά επισκέψεων που θα πραγματοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με σκοπό τη γνωριμία των σπουδαστών με κοινωνικές δομές της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Οι σπουδαστές συνοδεύονταν από τον Πρόεδρο του Κέντρου και Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγητή κ. Γεώργιο Καψάλη, και από το διδακτικό προσωπικό. Η Πρόεδρος της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων, κ. Νατάσα Μπέγκα, με μεγάλη χαρά υποδέχτηκε τους αλλοδαπούς υποτρόφους του Ι.Κ.Υ. και τους ενημέρωσε σχετικά με το έργο της δομής, ενώ η Διευθύντρια, κ. Βασιλική Μάστακα, τους ξενάγησε στις εγκαταστάσεις. Επίσης, οι σπουδαστές επισκέφτηκαν τις νεόδμητες Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων που αποτελούν πρότυπο τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τέλος οι σπουδαστές αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικα αναμνηστικά δώρα με τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ.

Η επίσκεψη άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους αλλοδαπούς επισκέπτες και ανέδειξε, μεταξύ άλλων, το υψηλό κοινωνικό έργο που προσφέρει η ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων όλα αυτά τα χρόνια στην Ήπειρο και στη Δυτική Ελλάδα.

To Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής  του  Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων συνεχίζει τη διοργάνωση της σειράς διαλέξεων «Οικονομία και Κοινωνία», με σκοπό την παρουσίαση και ανάλυση σύγχρονων οικονομικών και κοινωνικών θεμάτων. Όπως σημειώνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου: "Επιδίωξή μας είναι η συμμετοχή φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου μας, συναδέλφων οικονομολόγων, καθώς και των πολιτών της ευρύτερης περιοχής των Ιωαννίνων.

Θεωρούμε ότι η καθιέρωση αυτής της πρωτοβουλίας συμβάλει στην ουσιαστική σύνδεση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με την τοπική κοινωνία.

Οι διαλέξεις αυτές απευθύνονται σε όλους όσους ενδιαφέρονται να εξοικειωθούν με ζητήματα της τρέχουσας ελληνικής πραγματικότητας.

Η 7η διάλεξη της σειράς «Οικονομία και Κοινωνία», θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 17.00, στο Αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με θέμα «Η ελληνική οικονομία και το μέλλον της Ευρωζώνης».

Εισηγητής της διάλεξης θα είναι ο κ. Λιαργκόβας Παναγιώτης, Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Αριστείας Jean Monnet Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Για περισσότερες πληροφορίες: Αποστόλης Τσιούρης, τηλ. 26510 05929".

Πορεία στην Φιλιππιάδα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Δημαρχείο Ζηρού, έκαναν μαθητές από το Γενικό Λύκειο Φιλιππιάδας με τη στήριξη μαθητών από τα Γυμνάσια και το ΕΠΑ.Λ. της πόλης. Οι μαθητές φώναξαν συνθήματα για δωρεάν Παιδεία και παρέδωσαν κείμενο αιτημάτων, το οποίο παρέλαβε ο αντιδήμαρχος διοικητικών υπηρεσιών κ. Κωνσταντίνος Κατραχούρας, καθώς ο δήμαρχος κ. Καλαντζής Νικόλαος, απουσίαζε σε ανειλημμένες υποχρεώσεις.

Στο κείμενο, που αποτελεί “Αίτημα κατάληψης ΓΕΛ Φιλιππιάδας) αναφέρονται και πολλά πάγια όσο και διαχρονικά αιτήματα για την Παιδεία. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές ζητούν: “Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα Σχολεία μας. Προσλήψεις καθηγητών με μόνιμους διορισμούς. Τέλος στην κοροϊδία, από το 2009 έχουν να γίνουν προσλήψεις στα σχολεία μας!

Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων. Όχι στους περιορισμούς και στις ποσοστώσεις για την πρόσβασή μας στα ΑΕΙ/ΤΕΙ. Όχι στο Σχολείο -εξεταστικό κέντρο.

Επαρκή βιβλία ειδικότητας και γενικής Παιδείας σε όλα τα σχολεία. Άμεση χορήγησή τους σε όλους τους μαθητές με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Να μη μας στοιβάζουν στις τάξεις, 20 μαθητές/τμήμα για να μπορεί να γίνεται μάθημα.

Αύξηση δαπανών στον Κρατικό Προϋπολογισμό για την Παιδεία. Επαρκή χρηματοδότηση για τη λειτουργία όλων των σχολείων και των εργαστηρίων μας.

Σύγχρονα εργαστήρια με εξοπλισμό (μηχανήματα, εργαλεία, υλικά) για να μπορούν οι μαθητές να παρακολουθούν σωστά την κατεύθυνσή τους.

Τοποθέτηση ασπροπινάκων σε όλα τα εργαστήρια. Να παρέχεται δωρεάν ο εξοπλισμός που απαιτείται και να μην τον αγοράζουμε.

Άμεση συντήρηση και επισκευή εγκαταστάσεων όλων των σχολικών μονάδων (παράθυρα, κάγκελα, πόρτες, αίθουσες, εργαστήρια, σύστημα θέρμανσης).

Προμήθεια εξοπλισμού (π.χ. καρεκλών, θρανίων, ασπροπινάκων, κ.ά.) σχολικών μονάδων. Το πρόβλημα επιδεινώθηκε με την κατάργηση του ΟΣΚ, αφού ο νέος φορέας Κτηριακές Υποδομές ΑΕ, έχει έχει ανταποκριθεί στις ανάγκες εξοπλισμού σχολείων της περιοχής μας.

Καμιά αίθουσα και εργαστήριο χωρίς θέρμανση και κλιματισμό. Άμεση προμήθεια πετρελαίου και κλιματιστικών. Λειτουργία θέρμανσης και κλιματισμού σε όλα τα σχολεία χωρίς εξαιρέσεις κατά τις ώρες διδασκαλίας.

Να ξεκινήσει τώρα η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε όσους μαθητές την έχουν ανάγκη, σε όλες τις σχολικές μονάδες της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης χωρίς εξαιρέσεις.

Δωρεάν, τακτικές και ασφαλείς μετακινήσεις όλων των μαθητών και χωρίς εξαιρέσεις στα Μ.Μ.Μ. (ΚΤΕΛ). Να καταργηθούν οι περιορισμοί στις χιλιομετρικές αποστάσεις. Τοποθέτηση λεωφορείων για την κάλυψη σχολικών αναγκών με προσαρμοσμένα δρομολόγια στις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από και προς τις σχολικές μας μονάδες.

Μόνιμες προσλήψεις καθαριστριών σχολικών κτηρίων. Να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς αμοιβής με βάση μόνο τον αριθμό των αιθουσών. Να αμείβονται και για την παροχή καθαριότητας στους κοινόχρηστους χώρους (προαύλιο, τουαλέτες) και των γραφείων. Παροχή όλων των απαραίτητων υλικών και μέσων καθαριότητας των σχολικών υποδομών.

Μόνιμες προσλήψεις Σχολικών Φυλάκων σε όλα τα σχολεία. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών μας για την φύλαξη.

Τοποθέτηση διοικητικού προσωπικού σε κάθε σχολική μονάδα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Δημιουργία αιθουσών πολλαπλών χρήσεων για την φιλοξενία και υποστήριξη πολιτιστικών εκδηλώσεων (θέατρο, κινηματογράφος, χορός, μουσική). Καθαρισμός δαπέδου, προμήθεια αναδιπλωμένων καρεκλών, κουρτινών για χώρο σκηνής και αίθουσας. Τοποθέτηση σύγχρονου οπτικοακουστικού εξοπλισμού: μικροφωνική εγκατάσταση, προβολείς σκηνής με κονσόλα φωτισμού, βιντεοπροβολέα με βάση οροφής.

 

Την ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στα Γιάννενα διεκδικεί ο Δήμος Ιωαννιτών μετά και την εισήγηση του αντιδημάρχου Παιδείας, Παντελή Κολόκα στο Δημοτικό

Συμβούλιο της Πέμπτης 23 Νομεβρίου 2017.

Όπως εξήγησε ο κ. Κολόκας τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Ελλάδας είναι δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης με διευρυμένο πρόγραμμα και με

έμφαση στις Καλές Τέχνες. Περιλαμβάνουν Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο και ως υπερτοπικά - διαδημοτικά σχολεία μπορεί να δέχονται μαθητές από περισσότερους

δήμους.

Ιδρύθηκαν το 2003 και ο τρόπος λειτουργίας τους προσδιορίστηκε με σχετική Υπουργική Απόφαση, περιλαμβάνουν δε τις κατευθύνσεις:

α) Εικαστικών Τεχνών

β) Θεάτρου-Κινηματογράφου

γ) Χορού

Σκοπός των Καλλιτεχνικών Σχολείων είναι η εξοικείωση, η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και η υποστήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Καλές Τέχνες

καθώς και η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων τους. Οι μαθητές εμβαθύνουν στην κατεύθυνση που επιθυμούν να ακολουθήσουν: Θεάτρου -

Κινηματογράφου, Χορού (Κλασικού και Σύγχρονου) και Εικαστικών Καλών Τεχνών.

«Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν πέντε καλλιτεχνικά σχολεία και πιστεύω πως τα Γιάννενα που είναι συνδεδεμένα με τις τέχνες και τον πολιτισμό πρέπει να είναι ο

επόμενος Δήμος όπου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ένα τέτοιο σχολείο. Σήμερα κάνουμε απλά το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία για να

ολοκληρωθεί θέλει συστηματική και προσεκτική δουλειά», είπε ο κ. Κολόκας.

Ο ίδιος ανέφερε πως το τελευταίο διάστημα ο βουλευτής Γιάννης Στέφος είχε σειρά επαφών με το δήμαρχο Ιωαννιτών κ. Μπέγκα, τη διευθύντρια εκπαίδευσης κ.

Φωτεινού, το διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Ράπτη, τη σχολική σύμβουλο εικαστικών κ. Σταματοπούλου και με τον πρόεδρο κ. Ζωγάκη, την αντιπρόεδρο

κα. Γούση και την γραμματέα κα. Παρίση του σωματείου Πτυχιούχων Ανωτάτων Σχολών Εικαστικών Τεχνών Ηπείρου αλλά και με το αρμόδιο Υπουργείο με σκοπό την

ίδρυση καλλιτεχνικού γυμνασίου αρχικά και κατόπιν λυκείου, προσθέτοντας πως όλοι οι φορείς με συνεργασία μπορούν να καταφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

«Ceci n’est pas une école, c'est mon école !

Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το σχολείο μου!».

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας έχει επιλεγεί και θα συμμετέχει τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018 – 2019 στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ Δράση KA219 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο  «Ceci nest pas une école, c'est mon école ! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το σχολείο μου!». Γενικός σκοπός κάθε προγράμματος Erasmus+ είναι η συνεργασία και η δικτύωση των σχολείων στην Ευρώπη, η αλληλεπίδραση μαθητών και καθηγητών, η βίωση μιας μαθησιακής εμπειρίας σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η ανταλλαγή καλών πρακτικών και η παραγωγή υψηλής ποιότητας καινοτόμων εκπαιδευτικών προϊόντων. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακολουθεί τους άξονες προτεραιοτήτων που θέτει το Erasmus + για την τρέχουσα σχολική χρονιά: πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου/κοινωνική ένταξη/ανάπτυξη δεξιοτήτων/ δημιουργικότητα – τέχνη – πολιτισμός.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, το Μουσικό Σχολείο Άρτας συνεργάζεται με τέσσερα ευρωπαϊκά σχολεία :

  1. Instituto de Education Secundaria LA FLOTA, Murcia Ισπανία

  2. Instituto di Istruzione Superiore "ENRICO FERMI", Montesarchio Ιταλία

  3. Agrupamento de Escolas de Nisa, Nisa Πορτογαλία

  4. Athénée royal de Ganshoren, Ganshoren Βέλγιο

Επιπλέον, το Μουσικό Σχολείο Άρτας έχει αναλάβει το ρόλο του συντονιστή της σύμπραξης των σχολείων και φέρει την ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος. Υπεύθυνες καθηγήτριες είναι η κ. PoupardNathalie, κλ.ΠΕ05, υποδιευθύντρια του σχολείου και η κ. Πρέντζα Άννα, κλ.ΠΕ02, ενώ η γλώσσα εργασίας του προγράμματος είναι η γαλλική.

Βασική φιλοσοφία του προγράμματος είναι ότι η πρόληψη της σχολικής διαρροής και η ένταξη, χωρίς διακρίσεις , όλων των μαθητών στη σχολική κοινότητα μπορεί να επιτευχθεί με τη διαμόρφωση ενός θετικού, δημιουργικού, φιλόξενου και οικείου περιβάλλοντος στο σχολείο. Ενός περιβάλλοντος που συμβάλλει στην ισότιμη ανάδειξη της δημιουργικότητας και της μοναδικότητας κάθε μαθητή και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του. Αυτός είναι και ο στόχος του προγράμματος, για την επίτευξη του οποίου αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία διαφορετικές μορφέςτέχνης και οι νέες τεχνολογίες.

Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι «Σχολείο και Μουσική», με συντονίστρια χώρα την Ελλάδα, «Σχολείο και Νέες Τεχνολογίες», με συντονίστρια χώρα την Ισπανία, «Σχολείο και Θέατρο», με συντονίστρια χώρα την Ιταλία, «Σχολείο και Φωτογραφία», με συντονίστρια χώρα την Πορτογαλία και «Σχολείο και Εικαστικά» με συντονίστρια χώρα το Βέλγιο και υλοποιούνται  με την κινητικότητα καθηγητών και μαθητών στις 5 συνεργαζόμενες χώρες.

Το χρονικό διάστημα 17 – 20 Οκτωβρίου 2017 θα επισκεφτούν την πόλη μας και το σχολείο οκτώ εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία για την πρώτη προπαρασκευαστική συνάντηση και το λεπτομερή σχεδιασμό όλων των δράσεων που θα υλοποιηθούν τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018 – 2019.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Ανθούλα Ζιώρη

Στο 4ο Γενικό Λύκειο Άρτας αποφάσισαν να κάνουν πολλές ευχές μαζί μπας και πιάσουν τόπο. Ευχές από καρδιάς, αλλά όχι για τους ίδιους. Για άλλους. Και τότε  συνειδητοποιήσαν που βρίσκεται η ομορφιά της ευχής. Είναι στο "Να ζητάς κάτι, έστω και μη ρεαλιστικό, αλλά να μην είναι για σένα"! 

  Έτσι -λένε- αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής »  («Κάνε μια ευχή») και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να βοηθήσουμε και μεις να πραγματοποιηθούν οι  πιο βαθιές επιθυμίες παιδιών με σοβαρές και απειλητικές ασθένειες και να ενισχύσουμε τον αγώνα τους για ζωή, με χαρά, δύναμη και ελπίδα.  Μια αλυσίδα αγάπης , μια μικρή προσπάθεια από καρδιάς  για να ζήσουν τη στιγμή, τη μαγεία του ονείρου.

  Συμμετείχαμε, λοιπόν, στο διαγωνισμό Δημιουργικής  Ιδέας Απασχόλησης  και κερδίσαμε -  μας είπαν  -  το δεύτερο  βραβείο. Εμείς, όμως, λέμε ότι κερδίσαμε κάτι  ακόμη περισσότερο. Την ομορφιά της προσφοράς χωρίς ανταπόδοση. Το « ξόδεμα » , το δώρο, χωρίς το « αντίδωρο».  Πήραμε και μεις το δικό μας μάθημα ζωής.

Εμείς δεν έχουμε παρά να τους συγχαρούμε και να προστέσουμε και τις δικές μας ευχές! 

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών και το Κέντρο Διδασκαλίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα πραγματοποιήσουν εκδήλωση για τον
Εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών
στις 26 Σεπτεμβρίου 2017 και ώρα 6:00 μ.μ. στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτριος Χατζής» (Παλαιά Σφαγεία).

Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση του κοινού για θέματα εκμάθησης γλωσσών καθώς και η προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης. Προσκεκλημένοι καθηγητές θα παρουσιάσουν προσεγγίσεις πάνω σε σχετικά θέματα ενώ ο Εορτασμός θα πλαισιωθεί και από διαδραστικές δραστηριότητες, όπως συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες εκείνη την ημέρα με την υποστήριξη του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γλωσσών, φοιτητές, γονείς αλλά και
στους μικρούς μας φίλους.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης με τίτλο: «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών του ΤΕΙ Ηπείρου», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το ΤΕΙ Ηπείρου, πρόκειται να υλοποιήσει πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου για 80 (κατ΄ εκτίμηση) δικαιούχους προπτυχιακούς φοιτητές του που φοιτούν στα Τμήματα της Άρτας και της Πρέβεζας.

Η επιδότηση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 καλύπτει τους μήνες Οκτώβριο 2017 έως Σεπτέμβριο 2018 (πλην Ιουλίου και Αυγούστου) και συνολικά δέκα μήνες. Αφορά δικαιούχους: ατομικών συμβάσεων με αποζημίωση 150€/μήνα ή συμβάσεων των δύο ατόμων με αποζημίωση έως 125€/μήνα/άτομο ή συμβάσεων των τριών ατόμων με αποζημίωση 116,66€/μήνα/άτομο. Το ποσοστό των ωφελούμενων φοιτητών κατανέμεται -κατ΄ αρχήν και χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό- σε 80% για τους παλαιούς και 20% για τους νέους φοιτητές. Προϋποθέσεις επιλεξιμότητας είναι η ακαδημαϊκή επίδοση του υποψηφίου καθώς επίσης κοινωνικά, οικογενειακά και οικονομικά κριτήρια που θεσπίζονται από την Επιτροπή Ερευνών.

Το ΤΕΙ Ηπείρου, ανταποκρινόμενο στον κοινωνικό του ρόλο, ως αρωγός των φοιτητών του, και αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερα πιεστικές οικονομικές συνθήκες που βιώνουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, κατάφερε με στοχευμένες ενέργειες και επέτυχε την υλοποίηση της ανωτέρω πράξης, πιλοτικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, καθότι επιδίωξή του είναι, να καταστεί δυνατή η επέκταση του προγράμματος επιδότησης ενοικίου τόσο σε χρονική διάρκεια -ήτοι περισσότερα ακαδημαϊκά έτη- όσο και σε δικαιούχους φοιτητές, καθώς και σε όλες τις πόλεις όπου τα Τμήματά του λειτουργούν.    

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης με όλες τις σχετικές πληροφορίες, είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.teiep.gr.

Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι αργυρό βραβείο (silveraward) στην κατηγορία “Ερευνητικό Έργο σε Πανεπιστήμια/ Εκπαιδευτικά Ιδρύματα/ Ερευνητικά Κέντρα” απονεμήθηκε στο Εργαστήριο Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από τα HealthcareBusinessAwards 2017, που αναγνωρίζουν βέλτιστες πρακτικές σε όλο το φάσμα της Υγείας.

Το Εργαστήριο (Διευθύντρια η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια κα Ευαγγελία Ντζάνη) διακρίθηκε για το πρόγραμμα εκπαίδευσης φοιτητών ιατρικής στην ενσυναίσθηση με τίτλο “Έλα στη θέση μου, Γιατρέ!”» (“Empathizewithme, Doctor!”), που αναπτύχθηκε από τον ψυχολόγο κ. Βασίλη Κιοσσέ, υποψήφιο διδάκτορα με επιβλέποντα τον Αναπληρωτή Καθηγητή Υγιεινής και Ιατρικής Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Δημολιάτη και συνεπιβλέποντες τους κ. Θωμά Υφαντή, Καθηγητή Ψυχιατρικής και κα Αθηνά Τατσιώνη, Επίκουρη Καθηγήτρια Γενικής Ιατρικής, και που διδάσκεται ως επιλεγόμενο μάθημα του Τμήματος Ιατρικής.

Οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια και εύχονται ανάλογες επιτυχίες στο μέλλον.

 

Την ίδρυση ενός νέου δημοτικού σχολείου στην Ανατολή, αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής του το βράδυ της Δευτέρας 30 Οκτωβρίου 2017.

Μετά την εισήγηση της προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Παρασκευής Τσίλη, η οποία εξήγησε τους λόγους για τους οποίους προτείνεται η ίδρυση και λειτουργία ενός ακόμα δημοτικού σχολείου στην περιοχή της Ανατολής, το Δημοτικό Συμβούλιο την υπερψήφισε ομόφωνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στην εισήγησή της η κ. Τσίλη, το μαθητικό δυναμικό προβλέπεται να είναι από 126 έως 150 μαθητές.

Η νέα σχολική μονάδα, ένα εξαθέσιο δημοτικό σχολείο, πρόκειται να στεγαστεί σε υφιστάμενο σχολικό κτίριο στη Δημοτική Κοινότητα Ανατολής, επί της οδού Πλάτωνος και Αντύπα, στο οποίο στεγαζόταν το 2ο Γυμνάσιο Ανατολής και από τη σχολική χρονιά 2015-2016 λειτούργησε σε νέο διδακτήριο που ανεγέρθη για το σκοπό αυτό.

«Θεωρούμε πως πρόκειται για μια αναγκαία και ουσιαστική παρέμβαση σε μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια βλέπει τις εκπαιδευτικές της ανάγκες να μεγαλώνουν παράλληλα με την οικιστική της ανάπτυξη. Σκοπός μας είναι να αποσυμφορηθούν σχολεία που σήμερα εξυπηρετούν τις ανάγκες της Ανατολής, αναβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο και την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μετά από διεξοδική διαβούλευση στην Επιτροπή Παιδείας προτείνουμε την ίδρυση ενός εξαθέσιου δημοτικού σχολείου στην Ανατολή, με την ονομασία 4ο Δημοτικό Σχολείο Ανατολής», είπε μεταξύ άλλων η κ. Τσίλη.

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ως ζωντανός φορέας μετάδοσης και ενίσχυσης της γνώσης, της επιστήμης και του Πολιτισμού, διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά πολιτιστικές εκδηλώσεις στην έδρα του, την Πάτρα.

Στο πλαίσιο αυτό, εμφαίνοντας ιδιαίτερα στο ρόλο και τη σχέση του πολιτισμού με την κοινωνία της πόλης αναπτύσσει μία σειρά πολιτιστικών δράσεων και καλλιτεχνικών δρώμενων που περιλαμβάνει μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ζωγραφικής και αστροφωτογραφίας, χορό και συναυλίες! Για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν οι πολιτιστικές ομάδες του ΕΑΠ (Ευρωπαϊκή χορωδία, Παραδοσιακή- Βυζαντινή χορωδία, χορευτική ομάδα). Η τέχνη συναντά την επιστήμη και τη γνώση, συμβάλλοντας στην ανάδειξη της πολιτιστικής εικόνας της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος στην Περιβόλα Πατρών, στις 22, 23 και 24 Σεπτεμβρίου. Το πρόγραμμα των Εκδηλώσεων έχει ως εξής:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/9

ΑΙΘΡΙΟ Ε’

  • 20:15-21:00   ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΕΑΠ
  • 21:00-21:30   ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΑΠ
  • 21:30- 23:30   ΣΥΝΑΥΛΙΑ ‘’BLUES ANTIVIRUS’’

ΣΑΒΒΑΤΟ  23/9

ΑΙΘΡΙΟ Ε’

  • 20:30- 21:30  ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ‘’ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ’’
  • 21:45-23:00   FILΟKALIAROMANA ‘’ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ’’
  • 23:15-1:15      ΣΥΝΑΥΛΙΑ  ‘’ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΟY’’

 ΚΥΡΙΑΚΗ 24/9

ΑΙΘΡΙΟ Ε’

  • 20:30- 21:45  ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΕΑΠ
  • 21:00- 22:30  ΣΥΝΑΥΛΙΑ ‘’ΜΠΟΥΑΤ ’70 ΔΑΦΝΗ ΖΟΥΡΝΑΤΖΗ’’
  • 22:45- 24:45  ΣΥΝΑΥΛΙΑ  ‘’ΕΥΗΚΟΟΝ ΜΕΛΟΣ-ΜΠΑΜΠΗΣ ΤΣΕΡΤΟΣ’’

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ

ΑΙΘΡΙΟ Β’

  • 19:30-20:30 ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ‘’Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ’’
  • 18:00- 24:00ΕΚΘΕΣΗ ΑΣΤΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ‘’ΩΡΙΟΝΑΣ’’

ΑΙΘΡΙΟ Γ’

  • 18:00-19:30 ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-FACE PAINTING
  • 18:00-24:00 ΕΚΘΕΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ της ΣΧΟΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΑΠ.

More Articles ...

e horos logo

  tsiolis

podilata

 

 KarzPreveza

 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θρησκευτική γιορτή του Χριστιανισμού, σίγουρα του έτους στην Ελλάδα, καθώς μνημονεύει όχι μόνο τον θάνατο του Χριστού αλλά κυρίως την Ανάσταση –το απόλυτο σύμβολο της αναγέννησης, της μετάβασης από τον θάνατο στη ζωή, της ελπίδας. Μέχρι το Πάσχα, όμως, διαβαίνουμε μία περίοδο γεμάτη ενδιαφέροντα έθιμα και παραδόσεις, τις οποίες αξίζει να θυμόμαστε όχι απαραίτητα για να αποδεικνύουμε την πίστη μας, αλλά επειδή πραγματικά αποτελούν ένα ευτυχές διάλειμμα από την καθημερινότητα και συμβάλουν στην ανάγκη μας να νιώθουμε ότι κάπου ανήκουμε, ότι μοιραζόμαστε κάποιες κοινές αξίες. Άλλωστε, η περίοδος αυτή είναι και αγαπημένη των παιδιών που την περιμένουν πώς και πώς αφού σχεδόν κάθε μέρα τα περιμένει κάτι καινούργιο.

Τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα

Η βδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Βδομάδα γιατί μεγάλα είναι κι αυτά που θα συμβούν. Στην Κεφαλονιά λένε:

"Μεγάλη Δευτέρα, μεγάλη μέρα.
Μεγάλη Τρίτη, μεγάλη κρίση.
Μεγάλη Τετάρτη, μεγάλο σκοτάδι.
Μεγάλη Πέφτη, δάκρυο πέφτει.
Μεγάλη Παρασκευή, θλίψη πολλή.
Μεγάλο Σαββάτο, χαρές γιομάτο.
Μεγάλη Λαμπρή, χάσκα μούσκα αυγό κι αρνί."

Μεγάλη Δευτέρα: Νηστεία για όλους

Στις μέρες μας, τη Μεγάλη Δευτέρα ξεκινούν πολλοί τηννηστεία της Μεγάλης Εβδομάδαςμέχρι να κοινωνήσουν το Μεγάλο Σάββατο. Τα παλαιότερα χρόνια, οι κοπέλες πίστευαν πως "της νηστικής καρδιάς πιάνει η ευχή" και έτσι μετά τη νηστεία θα έβρισκαν γαμπρό.

Η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στον Ιωσήφ, ο οποίος έχει μεγάλη σχέση με το Πάσχα, αφού -σύμφωνα με τις γραφές- αυτός έφερε τον λαό του Ισραήλ στην Αίγυπτο, οπού και έμειναν αιχμαλωτισμένοι μέχρι την εποχή που ο Μωυσής με την βοήθεια του Θεού τους πήρε από την Αίγυπτο για να τους φέρει στη Γη Χαναάν. Το εβραϊκό Πάσχα, λοιπόν, γιορτάζει το πέρασμα του Αγγέλου που στάλθηκε από τον Θεό για να σκοτώσει όλα τα πρωτότοκα παιδιά των Αιγυπτίων χωρίς να πειράξει τα παιδιά όσων Ισραηλιτών είχαν σημαδέψει τις πόρτες των σπιτιών τους με αίμα αρνιού.

Μεγάλη Τρίτη: Καθαριότητα

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στοκαθάρισμα του σπιτιού. Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται και τα κουλουράκια και τσουρέκια, έθιμο που συνήθως γίνεται Μ. Πέμπτη.  

Τη Μεγάλη Τρίτη στην εκκλησία διαβάζεται η Παραβολή των Δέκα Παρθένων, ενώ το βράδυ ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής.

Μεγάλη Τετάρτη: Η νέα ζύμη

Παλαιότερα, κάθε χρόνο τη Μ. Τετάρτη παρασκευαζόταν η νέα ζύμη -το προζύμι της χρονιάς. Στις γειτονιές της Αθήνας, μάλιστα, οι γυναίκες της εκκλησίας πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι, μάζευαν αλεύρι και το ζύμωναν χωρίς προζύμι. Το πήγαιναν στον παπά και εκείνος ακουμπούσε πάνω του τον σταυρό με το Τίμιο Ξύλο και το αλεύρι φούσκωνε. Αυτό θα ήταντο προζύμι της χρονιάςκαι οι εκκλησιάρισσες μοίραζαν από λίγο σε κάθε σπίτι.

Τη Μεγάλη Τετάρτη διαβάζεται το μύρωμα του Ιησού από την αμαρτωλή, κατά την διάρκεια του οποίου μιλά για τον επερχόμενο θάνατό του. Το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης, στις εκκλησίες μας, τελείται το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου.

Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, οι γυναίκες πηγαίνουν στο Μεγάλο Ευχέλαιο, έχοντας μαζί τους μια σουπιέρα με αλεύρι. Σε αυτό στερεώνουν τρία κεριά, τα οποία καίνε κατά την τέλεση του Μυστηρίου. Το αλεύρι αυτό, το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν τα πασχαλινά κουλούρια την επόμενη ημέρα.

Μεγάλη Πέμπτη: Κοκκινοπέφτη

Την Μεγάλη Πέμπτη γίνεται τοβάψιμο των αυγών, που μαρτυρά το αίμα του Ιησού που χύθηκε στα μαρτύριά του. Για αυτό και τη λέμε Κόκκινη Πέφτη ή Κοκκινοπέφτη.Το αυγό έχει έναν ακόμα συμβολισμό ως προς την Ανάσταση. Με το αυγό οι Χριστιανοί συμβόλισαν τον τάφο, από τον οποίο εξήλθε όταν αναστήθηκε ο Χριστός –εξ ου και το σπάσιμο των αυγών μετά την Ανάσταση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν ναστολίσουν τον επιτάφιομε όλα τα ανοιξιάτικα λουλούδια. Βιολέτες, τριαντάφυλλα, μενεξέδες. Φτιάχνουν στεφάνια και γιρλάντες, ενώ ψέλνουν το μοιρολόγι της Παναγίας. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, οι γυναίκες αγρυπνούν στην εκκλησία και μοιρολογούν το Χριστό.Προσκυνάνε τον Επιτάφιο όλοι και περνάνε από κάτω"για να τους πιάσει η χάρη του Χριστού".

Σε μερικά μέρη τη Μεγάλη Πέμπτη ετοιμάζουν τονΙούδα. Με παλιά ρούχα φτιάχνουν το ομοίωμα του και το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι ζητώντας "καψίδια". Κάθε νοικοκυρά δίνει ό,τι της βρίσκεται. Κληματόβεργες, λινάτσες ή του ρίχνει πετρέλαιο.

Το Θείο Δράμα προχωρά προς την αποκορύφωσή του. Την ημέρα εκείνη έγινε ο Μυστικός Δείπνος –από εκεί ξεκινά το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Το ίδιο βράδυ ο Ιούδας προδίδει τον Χριστό, ο οποίος συλλαμβάνεται στον κήπο της Γεσθημανής, όπου έχει πάει για να προσευχηθεί με τους μαθητές του.

Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας τη Μ. Πέμπτη οι γυναίκες ζυμώνουν τσουρέκια ή τις λεγόμενες«κουλούρες της Λαμπρής», οι οποίες επίσης συμβολίζουν την Ανάσταση, καθώς το αλεύρι μεταμορφώνεται με το ζύμωμα και γίνεται ψωμί.

Στην εκκλησία το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια, ενώ περιφέρεται και ο Σταυρός του Ιησού, συμβολίζοντας τη Σταύρωσή του. Αργότερα γίνεται και ο στολισμός του Επιταφίου από γυναίκες και κορίτσια. Σε πολλά μέρη της Ελλάδα, μάλιστα, οι γυναίκες διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό. Σε κάποιες εκκλησίες, ωστόσο, ο στολισμός του Επιταφίου γίνεται Παρασκευή μεσημέρι.

Μεγάλη Παρασκευή: Πένθος μεγάλο

Η Μεγάλη Παρασκευή αναπαριστά την δίκη του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο, τη μαρτυρική του πορεία προς τον Γολγοθά και τη Σταύρωση. Πρόκειται για τηνημέρα των Παθών. Σύμφωνα με τις γραφές, το μαρτύριο του Ιησού στον Σταυρό θα κρατήσει 6 ώρες, ενώ το μεσημέρι γίνεται ο ενταφιασμός του –ο λόγος για την τελετή της Αποκαθήλωσης και του ενταφιασμού που η εκκλησία κάνει το μεσημέρι.

Το βράδυ τελείται η περιφορά του Επιταφίου, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα όλη την ημέρα. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα λουλούδια του Επιταφίου φυλάσσονται, μετά την περιφορά, από τους πιστούς γιατί θεωρούνται θαυματουργά.

Για τους πιστούς η νηστεία της ημέρας είναι αυστηρότατη και απαγορεύει ακόμα και το λάδι, ενώ το έθιμο απαγορεύει κάθε εργασία την ημέρα αυτή. Σε πολλές περιοχές της χώρας φτιάχνουν ένα ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο παραδίδουν στη φωτιά μετά την περιφορά του Επιταφίου. Επίσης, την ημέρα αυτή οι πιστοί συνηθίζουν να επισκέπτονται τους τάφους των νεκρών συγγενών και φίλων.

Μεγάλο Σάββατο: Χριστός ανέστη

Η γιορτή της Ανάστασης και η τελευταία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Σε πολλές εκκλησίες με την πρωινή λειτουργία της Πρώτης Ανάστασης. Σύμφωνα με τις γραφές, επειδή ο Ιησούς είχε αναγγείλει την ανάστασή του, ο Πιλάτος εγκιθιστά φρουρά έξω από το μνήμα του, ώστε να μη μπορέσουν οι μαθητές του να κλέψουν το σώμα του και να ισχυριστούν ότι αναστήθηκε. Ωστόσο, η Πρώτη Ανάσταση συμβολίζει ότι, ενώ το σώμα του βρίσκεται στον τάφο, ο Ιησούς κατεβαίνει προσωρινά στον Άδη για να μεταφέρει στους νεκρούς το Λόγο του. Άλλωστε, και στην ψαλμωδία της Θείας Λειτουργίας την ημέρα εκείνη αναγγέλλεται η Ανάσταση του Χριστού.

Στα Ιεροσόλυμα τελείται η Αφή του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης το Μεσημέρι, ενώ στην Ελλάδα γίνεται το βράδυ, συνήθως τα μεσάνυχτα, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, οπότε μοιράζεται τοΆγιο Φωςαπό λαμπάδα σε λαμπάδα και ψάλλεται το Χριστός Ανέστη, συνοδεία βεγγαλικών.

Οι πιστοί μετά το τέλος της λειτουργίας μεταφέρουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους και το έθιμο θέλει να το φυλάνε μη σβήσει για σαράντα ημέρες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας του Μεγάλου Σαββάτου οι πιστοί νηστεύουν αυστηρά. Ωστόσο, μετά την Ανάσταση, οπότε ξεκινά η γιορτή, η παράδοση επιβάλλει το σπάσιμο και φάγωμα των αυγών αλλά και της μαγειρίτσας που έχει προετοιμαστεί από το πρωί.

Επίσης, από το Σάββατο, θέλει η παράδοση, και την προετοιμασία της ψησταριάς και της σούβλας για το αρνί ή το κατσίκι που θα φαγωθεί την επομένη.

Τα αναστάσιμα έθιμα ανά την Ελλάδα είναι πολλά. Στο Λεωνίδιο τα παιδιά πετούνπολύχρωμα αερόσταταστον ουρανό. Στην Κέρκυρα με την Πρώτη Ανάσταση σπάνε τουςΜπότηδες, κανάτια γεμάτα νερό που συμβολίζουν έναν τεχνητό σεισμό, όπως αυτός που έγινε όταν αναστήθηκε ο Χριστός. Στο Βροντάδο της Χίου δύο ενορίες ρίχνουνρουκέτες, ενώ εκρηκτική Ανάσταση γίνεται και στον Μαραθόκαμπο της Σάμου. Στην Καλαμάτα γίνεταισαϊτοπόλεμοςμε εύφλεκτα υλικά, ενώ στη Ζάκυνθο με την Πρώτη Ανάσταση απελευθερώνονταιλευκά περιστέρια.

Κυριακή του Πάσχα: Αυγό, γλέντι κι αρνί!

Πρόκειται για τη μεγάλη γιορτή της Λαμπρής. Από νωρίς το πρωί ψήνεται ο παραδοσιακός οβελίας στη σούβλα, ενώ συγκεντρώνονται φίλοι και συγγενείς γύρω από το εορταστικό τραπέζι για να φάνε και να γλεντήσουν μέχρι αργά το απόγευμα.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Η λέξη έχει τις ρίζες της στην αρχαία Αίγυπτο. Με το "Πισάχ" -η λέξη σημαίνει διάβαση- οι Αιγύπτιοι γιόρταζαν τη διάβαση του ήλιου από τον ισημερινό, την εαρινή δηλαδή ισημερία και μαζί της τον ερχομό της άνοιξης. Οι Εβραίοι καθιέρωσαν και αυτοί τη γιορτή με την ονομασία "Πεσάχ" (διάβαση-υπέρβαση) σε ανάμνηση της απελευθέρωσης τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας.

Στη χριστιανική γιορτή δόθηκε το όνομα "Πάσχα" και με απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ., ορίστηκε να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά από την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.

Το Πάσχα, ο λαός, μαζί με την "εκ νεκρών Ανάσταση" του Χριστού, τη νίκη Του δηλαδή ενάντια στο θάνατο, γιορτάζει και την ανάσταση της άνοιξης, το ξύπνημα της φύσης μετά τη νάρκη του χειμώνα.

Ομπρέλα προστασίας για τους υπερχρεωμένους αγρότες προσπαθεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση, προωθώντας ρυθμίσεις και μέτρα ώστε να μην αναγκασθούν να πουλήσουν την περιουσία τους «για ένα κομμάτι ψωμί»και να μη διακόψουν την παραγωγική δραστηριότητα. Τα κόκκινα δάνεια του αγροτικού κόσμου υπολογίζονται σε 3,5 εκατ. ευρώ.

 Πρωτοβουλίες αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με στόχο να διασφαλισθεί η συνέχιση λειτουργίας των εκμεταλλεύσεων που κρίνονται βιώσιμες και να μείνουν στον πρωτογενή τομέα αγρότες με εμπειρία.

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αρμόδιος υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει ότι με τις προωθούμενες ρυθμίσεις για τα κόκκινα αγροτικά δάνεια, θα δοθεί η δυνατότητα υπερχρεωμένες - αλλά βιώσιμες - μονάδες να παραμείνουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες, ή να περάσουν σε τρίτους που ενδιαφέρονται να τις συνεχίσουν έναντι μισθώματος.«Σε αυτήν τη διαδικασία, μεταξύ του ειδικού εκκαθαριστή και των ενδιαφερόμενων αγροτών, θα μπορούσε να μεσολαβήσει το υπουργείο» σημειώνει ο κ. Αποστόλου. Ξεκαθαρίζει όμως ότι οι «αστικές υποθήκες, όπου υπάρχουν, είναι θέμα του διαχειριστή και εμείς δεν επεμβαίνουμε».Στη συνέντευξη ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μίλησε επίσης για κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί στο τέλος του 2017, για την οργανώμενη προσπάθεια ανάπτυξης του τομέα των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, για το κόστος παραγωγής και τη δυνατότητα των ελληνικών αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.Επισημαίνει ότι στην νέα ΚΑΠ υπάρχουν «αδικίες» για τους νέους αγρότες όσον αφορά την κατανομή επιδοτήσεωνκαι τονίζει ότι το θέμα θα τεθεί εκ νέου επί τάπητος, προκειμένου να διευκολύνεται η είσοδος νέων στον χώρο και να μην ευνοείται η«γεωργία του καναπέ».

ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr


Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Νομού Τρικάλων σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι "διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων, στο γραφικό Μέτσοβο και την ξακουστή Ζίτσα με τα αξιοθέατά της. Στην πόλη των Ιωαννίνων θα γίνει περιήγηση στο κάστρο με το πρόσφατα εγκαινιασμένο -από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- μουσείο της αργυροτεχνίας, στο βυζαντινό μουσείο και στο μουσείο του Ασλάν Πασά. Στη συνέχεια θα γίνει επίσκεψη στο νησί του Αλή Πασά και στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων.

Δηλώσεις συμμετοχής :
Πρόεδρος: Νίκη Χύτα 6937385053
Γραμματέας: Αθηνά Οικονόμου 6978948775
Ταμίας: Παναγιώτης Φλώρος 6977672318"

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.