ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ

Ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Ιωαννιτών κ. Μωυσή Ελισάφ, με θέμα τα αντιπλημμυρικά έργα, απέστειλε ο πρόεδρος δήμαρχος και επικεφαλής της παράταξης της μείζωνος μειοψηφίας κ. Θωμάς Μπέκας.

Ανάλογη επιστολή απέστειλε και προς την Αποκεντρωμένη διοίκηση Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας. Στην επιστολή του αναφέρει: 

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Η κλιματική αλλαγή που συντελείται σε ολόκληρο τον πλανήτη αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστη τη Χώρα μας.

Με αφορμή τα τελευταία πλημμυρικά φαινόμενα που προκάλεσε ο μεσογειακός τυφώνας "Ιανός" σε πολλές περιοχές της χώρας μας, καθώς και τις αναφορές που έγιναν στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο για την αντιπλημμυρική θωράκιση του

λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, εξαιτίας της φημολογούμενης χωροθέτησης ενός νέου κλειστού γυμναστηρίου σε οικόπεδο κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο, σας παραθέτω έγγραφο που είχε αποστείλει η Δημοτική μας Αρχή τον Αύγουστο του 2018

στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου - Δυτ. Μακεδονίας, στο οποίο επισημαίνεται η ανάγκη εκπόνησης ενός συνολικού σχεδίου αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων.

Το έγγραφο συνοδεύεται και από μια σειρά παρατηρήσεων αλλά και προτάσεων τις οποίες κατέθεσε ο Δήμος μας, χωρίς ωστόσο ως σήμερα να λάβει κάποια απάντηση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Επειδή τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι πλέον συνήθη στη χώρα μας, πιστεύουμε ότι δεν χωράει άλλη καθυστέρηση προκειμένου να καταλήξουμε στις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να γίνουν για το Λεκανοπέδιο και ελπίζω να αναλάβετε

γρήγορα πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή.

Άποψή μας είναι ότι για το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να γίνει αναλυτική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου η παράταξή μας κι εγώ προσωπικά θα είμαστε παρόντες σε ότι χρειαστεί καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις στην προσπάθεια

να εκπονηθεί επιτέλους ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης αντιμετώπισης πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, που θα λαμβάνει υπόψη του τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και τις νέες οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες.

 

Με εκτίμηση

ο επικεφαλής της παράταξης Θωμάς Κ. Μπέγκας

 

Π Ρ Ο Σ

Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας

κ. Βασίλειο Μιχελάκη

ΕΝΤΑΥΘΑ

Αξιότιμε κύριε Μιχελάκη,

 

Οι πλημμύρες του 2010 ανέδειξαν με έντονο τρόπο το πρόβλημα των πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και την ανάγκη ενιαίας αντιμετώπισής του.

 

Στην παρούσα φάση, και στο πλαίσιο εφαρμογής της οδηγίας 2007/60/ΕΚ για την αξιολόγηση και τη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την εκπόνηση των μελετών των σχεδίων διαχείρισης

 

Κινδύνων Πλημμύρας Λεκανών Απορροής Ποταμών των Υδατικών Διαμερισμάτων της Χώρας σύμφωνα με τις Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας που καθορίστηκαν στους Χάρτες Κινδύνου Πλημμύρας. Έχει προηγηθεί η

 

σύνταξη της Προκαταρκτικής Αξιολόγησης Κινδύνου Πλημμύρας, και έχουν καταρτιστεί οι  Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας και τα Προσχέδια Διαχείρισης των Κινδύνων Πλημμύρας (ΣΔΚΠ).

 

Σύμφωνα με το Προσχέδιο Διαχείρισης των κινδύνων Πλημμύρας του Υδατικού Διαμερίσματος Ηπείρου που έχει συνταχθεί σε αυτό το στάδιο, έτσι όπως παρουσιάστηκε στη διαβούλευση στα Ιωάννινα την 20η/10/2017, σημαντικό

 

μέρος του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων αποτελεί ζώνη δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας.

 

Η αντιμετώπιση των πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, στηρίζεται μέχρι σήμερα στις μελέτες που συντάχθηκαν σε παλαιότερες δεκαετίες και οι οποίες στόχο είχαν την αξιοποίηση της περιοχής μέσω της εκτέλεσης των

 

απαραίτητων έργων έγγειων βελτιώσεων (ρύθμιση πλημμυρών, αποξήρανση και απόδοση προς καλλιέργεια νέων εκτάσεων, υποβιβασμός υπόγειας στάθμης των υδάτων, εξασφάλιση άρδευσης κλπ.) Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει

 

ότι εκτεταμένες περιοχές του λεκανοπεδίου (π.χ. ζώνη συνολικές έκτασης 2500στρ. στις περιοχές χαμηλού υψομέτρου της υπολεκάνης της Λαγκάτσας) δρούν ως ζώνες ανάσχεσης πλημμυρών, προορίζονται δηλαδή να

 

πλημμυρίζουν, προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικότερα προβλήματα.

 

Σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες το φαινόμενο των πλημμυρών του 2010 δεν πρέπει να θεωρηθεί ως μεμονωμένο, καθώς η περίοδος επαναφοράς υπολογίζεται να είναι της τάξης της δεκαετίας. Θα πρέπει μάλιστα να τονισθεί ότι η

 

ανώτατη στάθμη πλημμύρας του 2010 δεν είναι η μέγιστη δυνατή που μπορεί να παρουσιασθεί, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες μελέτες. Ο κίνδυνος εμφάνισης φαινομένων που θα οδηγήσουν σε μια μεγαλύτερη ανώτατη στάθμη

 

πλημμύρας από αυτή του 2010, θα πρέπει να θεωρηθεί ως πολύ πιθανός. Σε αυτή την περίπτωση ο κίνδυνος για απώλεια ανθρώπινων ζωών θα είναι ιδιαίτερα υψηλός.

 

Έκτοτε έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές, λόγω ανθρωπογενών παρεμβάσεων σε αυτές τις περιοχές (αλλαγές χρήσης γης, κατασκευή εγκαταστάσεων διαφόρων τύπων, μεγάλα έργα εντός του λεκανοπεδίου), χωρίς ενδεχομένως να

 

έχουν ληφθεί υπόψη σε όλες τις περιπτώσεις οι προβλέψεις των προηγούμενων μελετών.

 

Μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει ένας σύγχρονος σχεδιασμός αντιμετώπισης πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, που θα λαμβάνει υπόψη του τις νέες συνθήκες και τις νέες οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες.

 

Είναι επομένως στοιχειώδης και απαραίτητη η άμεση οριοθέτηση των ζωνών ανάσχεσης πλημμυρών, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική λειτουργία του υπάρχοντος συστήματος, τα νεότερα υδρολογικά δεδομένα, αλλά και τις αλλαγές που έχουν ήδη συμβεί.

 

Είναι επίσης απαραίτητος ο σχεδιασμός και η άμεση εφαρμογή ενός συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης και η εκπαίδευση υπηρεσιών και πολιτών στην αποτελεσματική εφαρμογή του.

 

Δίνεται σήμερα η δυνατότητα στα πλαίσια εφαρμογής της οδηγίας 2007/60/ΕΚ να σχεδιασθεί ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα αντιμετώπισης πλημμυρών, που θα ανταποκρίνεται στις νέες οικονομικές και κοινωνικές

ανάγκες και θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα που ήδη εκδηλώνονται.

Ο Δήμος Ιωαννιτών λόγω της έκτασης και της πολυπλοκότητας των προβλημάτων θεωρεί επιβεβλημένη τη συνεργασία των αρμόδιων φορέων, υπό την αιγίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας.

Είμαστε στην διάθεσή σας προκειμένου να διερευνήσουμε την καλύτερη δυνατή μορφή αυτής της συνεργασίας, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν στα πλαίσια των δράσεων που προτείνονται από τα σχέδια διαχείρισης πλημμυρών.

Με την ευκαιρία αυτή σας παρουσιάζουμε επίσης μια πρώτη λεπτομερέστερη αξιολόγηση των προβλημάτων αντιμετώπισης πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.

Με εκτίμηση

Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων

ΘΩΜΑΣ Κ. ΜΠΕΓΚΑΣ

  1. Παρατηρήσεις σχετικά με την αντιμετώπιση πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων

  1. Εισαγωγή

Αφορμή για την παρούσα ανάλυση στάθηκε η ανάρτηση του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας του ΥΔ Ηπείρου στον ιστότοπο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

  1. Ιστορικό.

Ο βασικός σχεδιασμός της αντιμετώπισης των πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, έχει γίνει ήδη από τις δεκαετίες 1930-1960 στα πλαίσια μελετών που συντάχθηκαν εκείνη την εποχή και οι οποίες ως βασικό στόχο είχαν τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της περιοχής Ιωαννίνων. Τα έργα περιλάμβαναν την εξασφάλιση της άρδευσης, την αποστράγγιση – αποχέτευση της περιοχής και την κατασκευή αγροτικού οδικού δικτύου, προκειμένου να καταστεί δυνατή η αναδιάρθρωση και βελτίωση των καλλιεργειών και η βελτίωση του κτηνοτροφικού κεφαλαίου.

Οι μελέτες που εκπονήθηκαν εκείνη την περίοδο είναι οι ακόλουθες:

  1. Προκαταρκτικόν υπόμνημα αποξηράνσεως λίμνης Λαψίστης.

(M. MAC DONALD 1931)

  1. Οριστικά σχέδια αποξηράνσεως λίμνης Λαψίστης (M. MAC DONALD 1931)

  2. Προμελέτη εγγειοβελτιωτικών έργων λεκάνης Ιωαννίνων. (Δ. Βασιλάτου 1950)

  3. Εδαφολογική μελέτη (Ι. Καντακουζηνού – Θ. Φουντούκη 1952)

  4. Οριστική μελέτη αρδευτικών – αποστραγγιστικών έργων Ζώνης Α. (Γ. Μπουσίου 1951)

  5. Οριστική μελέτη αρδευτικών – αποστραγγιστικών έργων Ζώνης Β. (Γ. Μπουσίου 1954)

  6. Εδαφολογική αναγνωριστική έκθεσις και γεωργοτεχνικά στοιχεία

(Φ. Φουντούκη – Γ. Γιασιμακοπούλου 1961)

  1. Ανασύνταξις οριστικής μελέτης αρδευτικών έργων λεκανοπεδίου Ιωαννίνων (Κ.Μ. Ζέρη και Σ.Α. Δάλλα 1961-1965)

 

Οι μελέτες εκείνες αντιμετώπιζαν με ενιαίο τρόπο το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού, σε ότι αφορά στην αντιμετώπιση πλημμυρών ήταν τα εξής:

  • Διασφάλιση απευθείας απορροής των όμβριων της λεκάνης της Λαγκάτσας, που μέχρι τότε ήταν μια κλειστή λεκάνη, μεγάλο μέρος της οποίας καλυπτόταν για μεγάλο χρονικό διάστημα από όμβρια, μέσω διάνοιξης σήραγγας μήκους 1005m περίπου και παροχής 18m3/sec (με ελεύθερη ροή).

  • Δημιουργία περιοχής ανάσχεσης πλημμυρών συνολικού εμβαδού περίπου 2500στρ. στην περιοχή της Λαγκάτσας. Η περιοχή αυτή είχε σχεδιασθεί να πλημμυρίζει σε περίπτωση μεγάλων βροχοπτώσεων, καθώς η παροχετευτικότητα της σήραγγας ήταν συγκριτικά μικρή.

  • Αντιμετώπιση της λίμνης ως ταμιευτήρα για τη διασφάλιση των αναγκαίων προς άρδευση ποσοτήτων κατά την ξηρά περίοδο. Με βάση τις ανάγκες αυτές καθορίστηκε το υψόμετρο του θυροφράγματος στην περιοχή του Περάματος και ο κανονισμός λειτουργίας του.

  • Διοχέτευση των πλεοναζόντων υδάτων της λίμνης, μέσω του παραπάνω θυροφράγματος προς τον ποταμό Καλαμά, μέσω της σήραγγας της Λαψίστας μεγίστης παροχής 40m3/sec, και αποξήρανση της ομώνυμης αβαθούς λίμνης.

Από τα παραπάνω προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

  • Ο σχεδιασμός αντιμετώπισης πλημμυρών στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, ήταν και πρέπει να παραμείνει ενιαίος.

  • Καθώς έχουν προκύψει διαφορετικές ανάγκες, έχουν τροποποιηθεί οι χρήσεις γης, και έχουν εγκαταλειφθεί παλαιότερες, απαιτείται επανακαθορισμός στόχων και προτεραιοτήτων.

  • Απαιτείται επικαιροποίηση των υδρολογικών αναλύσεων και της συνολικής λειτουργίας του υπάρχοντος συστήματος.

Οι πλημμύρες του 2010, έφεραν στο προσκήνιο τα παραπάνω θέματα, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να υπάρξει ένας ενιαίος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του φαινομένου των πλημμυρών στο σύνολο του λεκανοπεδίου.

Tο φαινόμενο των πλημμυρών του 2010 δεν πρέπει να θεωρηθεί ως μεμονωμένο, καθώς η περίοδος επαναφοράς υπολογίζεται να είναι της τάξης της δεκαετίας, ενώ η ανώτατη στάθμη πλημμύρας του 2010 δεν είναι η μέγιστη δυνατή που μπορεί να παρουσιασθεί, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες,. Ο κίνδυνος εμφάνισης φαινομένων που θα οδηγήσουν σε μια μεγαλύτερη ανώτατη στάθμη πλημμύρας από αυτή του 2010, θα πρέπει να θεωρηθεί ως πολύ πιθανός.

  1. Χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Τα παρακάτω παραδείγματα είναι ενδεικτικά και δεν έχουν σκοπό να περιγράψουν με πληρότητα τις ζώνες επικινδυνότητας.

  • Το υψόμετρο του πυθμένα της τάφρου της Λαγκάτσας στο μέσο του τμήματός της από τη διέλευσή της κάτω από την Εθνική Οδό μέχρι την είσοδο της σήραγγας είναι περίπου 471.80. Το υψόμετρο του φυσικού εδάφους στην ίδια περιοχή είναι 472.00. Κατά συνέπεια η περιοχή μεταξύ Πανηπειρωτικού σταδίου και Ανατολής πλημμυρίζει με τις πρώτες βροχοπτώσεις. Τμήμα του ρυμοτομικού σχεδίου Ανατολής βρίσκεται εντός της περιοχής χαμηλών υψομέτρων.

  • Το υψόμετρο της πλατείας μπροστά από το κλειστό γυμναστήριο στο Πανηπειρωτικό στάδιο είναι περίπου 473,50. Ένα συντηρητικό υψόμετρο ανώτατης στάθμης πλημμύρας είναι το 476,00. Εύλογα κανείς αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος ακόμη και σε νεώτερες κατασκευές.

  • Το υψόμετρο φυσικού εδάφους στην περιοχή των πλημμυρών στην Πεδινή κοντά στην Εγνατία Οδό είναι 472,50, ενώ το χαμηλότερο υψόμετρο της στρώσης κυκλοφορίας της οδού (ερυθρό υψόμετρο) είναι το 475,50, με αποτέλεσμα η ίδια η Εγνατία Οδός να κινδυνεύει με κατάκλιση γεγονός που έχει πράγματι επισυμβεί.

  • Σε τμήματα του οδικού δικτύου παραλίμνιων περιοχών δεν έχουν κατασκευασθεί φρεάτια υδροσυλλογής, ενώ ο σχεδιασμός της απαγωγής των ομβρίων σε αυτές τις περιοχές προβλέπει έξοδο προς τη λίμνη με υψόμετρο πυθμένα αρκετά χαμηλότερο από τη μέση στάθμη της λίμνης.

  1. Αρμοδιότητες.

Αρμόδια για την κατάρτιση και εφαρμογή των σχεδίων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας σύμφωνα με το Ν. 3199/2003 είναι η Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Οι αρμοδιότητες ενός πλήθους φορέων στα στάδια πρόληψης, ετοιμότητας και αντιμετώπισης πλημμύρας καθορίζονται στο υπ. Αρ. 6658/21.10.2014 ΓΓΠΠ.

Είναι επομένως απαραίτητο να υπάρξει μέριμνα για τη στενή συνεργασία των αρμόδιων φορέων, έτσι ώστε να προωθούνται άμεσα και αποτελεσματικά όλα τα στάδια από τον σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση.

  1. Υφιστάμενες Μελέτες.

Σε εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2007/60/ΕΚ, όσον αφορά την αξιολόγηση και τη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας, έχουν γίνει μέχρι σήμερα τα παρακάτω:

 

  • Ολοκληρώθηκε και υποβλήθηκε στην Ε.Ε. η Έκθεση Προκαταρκτική Αξιολόγησης Κινδύνων Πλημμύρας.

  • Ολοκληρώθηκε ο προσδιορισμός των Ζωνών Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας.

  • Ανατέθηκαν από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων οι μελέτες καθορισμού των Χαρτών Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, οι Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας και τα Σχέδια Διαχείρισης Πλημμύρας, μεταξύ άλλων για τα Υδατικά

  • Διαμερίσματα Ηπείρου, Δυτικής Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.

  • Παρουσιάστηκε στα Ιωάννινα, στα πλαίσια της διαβούλευσης, το Σχέδιο Διαχείρισης Πλημμύρας του ΥΔ Ηπείρου.

Σύμφωνα με την Προκαταρκτική Αξιολόγηση Κινδύνων πλημμύρας, στις Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας περιλαμβάνεται και η Χαμηλή ζώνη κλειστής λεκάνης Ιωαννίνων με κωδικό GR05RAAK0009 έκτασης 180Km2.

 

Σύμφωνα με το ίδιο κείμενο η ζώνη περιλαμβάνει τις πεδινές περιοχές γύρω από τη Λίμνη Παμβώτιδα και την τάφρο Λαψίστας. Αν και στο σχέδιο 5 της ίδιας έκθεσης στη Ζώνη Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας φαίνεται να

 

περιλαμβάνονται και οι περιοχές της Λαγκάτσας και του Κουτσελιού, στο κείμενο δεν εντοπίστηκαν αναφορές σε αυτές τις περιοχές. Επίσης στα στοιχεία που λήφθηκαν υπόψη δεν περιλαμβάνονται οι παλαιότερες μελέτες που

 

καθόρισαν ουσιωδώς το σύστημα ανάσχεσης πλημμυρών του λεκανοπεδίου.

  1. Σύντομος σχολιασμός επί των κειμένων της διαβούλευσης.

Στο σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας που παρουσιάστηκε στα Ιωάννινα στα πλαίσια της διαβούλευσης, επιβεβαιώνεται ως Ζώνη Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας η χαμηλή ζώνη κλειστής λεκάνης Ιωαννίνων με κωδικό GR05RAAK0009 έκτασης 180Km2.

 

Στην αναλυτικότερη περιγραφή της ζώνης αν και αναφέρεται ότι ουσιαστικά συμπεριλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του Λεκανοπεδίου, εντούτοις λείπει οποιαδήποτε αναφορά στη λεκάνη της Λαγκάτσας. Ακόμη, στους οικισμούς που

 

βρίσκονται εντός της ζώνης δεν περιλαμβάνονται οι οικισμοί της Πεδινής, των Σεισμοπλήκτων κ.λπ. όπου όμως έχουν συμβεί σημαντικά πλημμυρικά φαινόμενα. Επίσης στα στοιχεία που λήφθηκαν υπόψη δεν φαίνεται να περιλαμβάνονται οι παλαιότερες μελέτες που καθόρισαν ουσιωδώς το σύστημα αντιμετώπισης πλημμυρών του λεκανοπεδίου.

 

Οι παραπάνω περιοχές δεν εμφανίζονται επίσης στα σχέδια κατακλυζόμενων εκτάσεων για τις πλημμύρες περιόδου επαναφοράς 50, 100 και 1000 ετών, οι οποίες περιλαμβάνουν τις πλησίον της λίμνης περιοχές και τις περιοχές γύρω

 

από την τάφρο Λαψίστας. Επιπλέον, στον χάρτη περιοχής μελέτης (Εικόνα 7.6) δεν περιλαμβάνονται αυτές οι περιοχές, ενώ στους κόμβους εισόδου προς τη λίμνη (J5,J6,J7,J11) δεν φαίνεται να περιλαμβάνεται η σήραγγα της Λαγκάτσας.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω, στην διερεύνηση των φαινομένων, ενδεχομένως δεν ελήφθησαν υπόψη όλες οι ζώνες ανάσχεσης πλημμυρών που είχαν καθορισθεί ήδη από τη δεκαετία του ’50.

  1. Χρηματοδοτικά εργαλεία.

Τα σημαντικότερα μέτρα που έχουν συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα Μέτρων του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας και για τα οποία απαιτείται η άμεση υλοποίηση έχουν ως εξής:

 

  • Σύνταξη Στρατηγικών Σχεδίων (Master Plan) Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας.

  • Ανάπτυξη Συστήματος Παρακολούθησης του Προγράμματος Μέτρων του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας.

  • Ανάπτυξη συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης πλημμυρών.

  • Επικαιροποίηση των Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης. Κατάρτιση Μνημονίου Ενεργειών σε τοπικό επίπεδο.

  • Ενίσχυση της τεχνικής, οργανωτικής και διοικητικής ικανότητας εμπλεκομένων φορέων σε θέματα αντιπλημμυρικής προστασίας.

  • Εκστρατείες ευαισθητοποίησης έναντι πλημμυρικού κινδύνου.

  • Εναρμόνιση των σχεδίων χωροταξικού και ρυθμιστικού σχεδιασμού με τα Σχέδια Διαχείρισης Πλημμυρών.

  • Πολεοδομικές και οικιστικές ρυθμίσεις σε πόλεις και οικισμούς εντός της ζώνης πλημμύρας.

  • Μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας των παραλίμνιων περιοχών της Λίμνης Ιωαννίνων.

  • Έργα αντικατάστασης και συμπλήρωσης υφιστάμενων δικτύων αποχέτευσης όμβριων υδάτων.

  • Προώθηση βέλτιστων πρακτικών με μέτρα Φυσικής Συγκράτησης Υδάτων σε αστικές περιοχές.

  • Ανάπτυξη δράσεων για την αντιμετώπιση επιπτώσεων στους τομείς ύδρευσης και αποχέτευσης.

  • Εκσυγχρονισμός και αποκατάσταση αποχετευτικών δικτύων.

  • Μέτρα προστασίας από διαρροή ρύπων μετά από πλημμύρα.

  • Μελέτη Αγροτικής Ανάπτυξης εντός των Ζωνών Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας.

  • Αποκατάσταση εκμεταλλεύσεων από φυσικές καταστροφές.

  • Μετεγκατάσταση ή προστασία δραστηριοτήτων.

Ο σχεδιασμός των μέτρων κρίνεται ως επαρκής, θα πρέπει όμως να ενταθούν οι προσπάθειες για την άμεση υλοποίησή τους.

e horos logo

  tsiolis

podilata

 Karta

emailcontact

 

 

 KarzPreveza

 

Στην Άρτα «ταξιδεύει» η παράδοση του Πωγωνίου μετά από πρόσκληση του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Άρτης «Ο Σκουφάς» για παρουσίαση της Πωγωνίσιας Φορεσιάς.

Η εκδήλωση, που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Δήμο Πωγωνίου και τον Πολιτιστικό Φιλεκπαιδευτικό Σύλλογο Δελβινακίου, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Απριλίου, στις 8:30μ.μ., στην Πνευματική Στέγη του Συλλόγου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί ομιλία από την Φιλόλογο κ. Βλάχου – Νόνη Λευκή για την ιστορία και τις ιδιαιτερότητες της Πωγωνίσια Φορεσιάς, θα προβληθεί σχετικό ντοκιμαντέρ ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Πωγωνίου κ. Αναστάσιος Γιούνης, ο Πρόεδρος του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Άρτης κ. Νικόλαος Μπανταλούκας και ο Αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου Δελβινακίου κ. Μιχάλης Μάγκος. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί τιμητική βράβευση του τμήματος γυναικών.

Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με παραδοσιακούς χορούς και μουσική από το συγκρότημα του Κωνσταντίνου Λιόντου.

 

ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΩΓΩΝΙΟΥ

Ο ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΙΤΣΑΣ σε ανακοίνωσή του, αναφέρει:  "Κτηνοτρόφε, Κτηνοτρόφισσα,
Μετά το ΠΑΣΧΑ με τα  καλάθια “καπαμά” της κυβέρνησης ήρθαν και οι γαλακτοβιομηχανίες για να μειώσουν την τιμή του γάλακτος!!
Έτσι η «ΔΩΔΩΝΗ» μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού σ΄αυτή και τον κουρνιαχτό των εγκαινίων και των πανηγυρισμών για την επέκταση της βιομηχανίας,
για το ρεκόρ εξαγωγών φέτας, για τα νέα προϊόντα μας έστειλε την «λυπητερή». Στα τιμολόγια που πήραμε είδαμε να μειώνεται αναδρομικά (από τον Μάρτη) η
τιμή του γάλακτος στους βιοπαλαιστές κτηνοτρόφους που παράγουν μέχρι και 60 τόνους κατά τρία λεπτά!! Δεν θα σταματήσουν εδώ ετοιμάζουν και νέα
μείωση!! Η μείωση της τιμής θα προσθέσει νέες δυσκολίες ιδιαίτερα στους κτηνοτρόφους που είναι ήδη χρεωμένοι στις τράπεζες και δεν τα φέρνουν
βόλτα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την παραγωγή. Ήδη ένας στους δέκα κτηνοτρόφους έχει εγκαταλείψει την παραγωγή σύμφωνα και με τα
τελευταία στοιχεία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ.
Με τον τρόπο αυτό προωθείται ο μόνιμος στόχος της ΚΑΠ της ΕΕ που είναι η συγκέντρωση της παραγωγής σε όλο και πιο λίγα χέρια και γι΄ αυτό κάθε
αναθεώρησή της είναι και χειρότερη από την προηγούμενη όπως και η τωρινή που ξεκίνησε αρχές του 2023.
Την ίδια στιγμή οι εξαγωγές της φέτας έφτασαν τα 605 εκατομμύρια ευρώ το 2022 έναντι 388 εκατομμυρίων ευρώ το 2019 και δείχνουν ότι η διαχρονική πολιτική της
εξωστρέφειας των προϊόντων «Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης» έχει να κάνει αποκλειστικά με τα κέρδη των γαλακτοβιομηχανιών και την βελτίωση της
θέσης τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Παράλληλα η κυβέρνηση απορρίπτει το αίτημα μας για κατώτερες εγγυημένες τιμές στα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα επικαλούμενη το πλαίσιο της «ελεύθερης
αγοράς» την ίδια στιγμή που εξακολουθεί να προσφέρει «κατώτατα εγγυημένα κέρδη» στους εργολάβους που εκμεταλλεύονται τις Εθνικές οδούς και τα διόδια, στις
εταιρείες διαχείρισης των απορριμμάτων, στους βιομηχάνους που ασχολούνται με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας όπως τα φωτοβολταϊκά που έχουν εγγυημένη
τιμή.
Στην ανάπτυξη αυτή που κίνητρο έχει τα κέρδη των γαλακτοβιομηχανιών και όχι τις διατροφικές ανάγκες του λαού οι δικές μας ανάγκες και οι κόποι
μας δεν χωράνε.
Είναι καιρός να πούμε φτάνει πια. Μέσα από το σύλλογό μας και δυναμώνοντάς τον, φτιάχνοντας καινούργιους όπου δεν υπάρχουν να κάνουμε πράξη το σύνθημα των
αγώνων μας «ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Η ΕΛΠΙΔΑ» γιατί δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από καμία κυβέρνηση που οδηγό έχει
την ΚΑΠ της ΕΕ.
 
Μέσα από την πείρα που συγκεντρώσαμε βγάλαμε το συμπέρασμα ότι μόνο όταν εμπιστευτήκαμε τη δύναμή μας και προχωρήσαμε σε αγώνες τοπικά, περιφερειακά
και πανελλαδικά σε συντονισμό με την Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων και έχοντας τη στήριξη του υπόλοιπου λαού που και αυτός υποφέρει, καταφέραμε να
αποσπάσουμε μικρές και οι μεγάλες ανάσες όπως το αφορολόγητο, τις ενισχύσεις- ψίχουλα για την κάλυψη της αύξησης των ζωοτροφών κλπ.
Το επόμενο διάστημα ο Σύλλογος θα προχωρήσει σε πλατιά ενημέρωση όλων των κτηνοτρόφων για να αποφασίσουμε την παραπέρα δράση μας, για
να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες μας και να απαιτήσουμε:
- Καμία μείωση στην τιμή του γάλακτος.
- Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος.
- Μείωση του κόστους παραγωγής, με αφορολόγητο πετρέλαιο, μείωση της τιμής του ρεύματος, πλαφόν 0,07 ευρώ ανά κιλοβατώρα, κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, του προστίμου ρύπων και του ΦΠΑ στις ζωοτροφές, στα αγροεφόδια και σε βασικά είδη για την ικανοποίηση αναγκών της λαϊκής οικογένειας.
- Κατώτατες εγγυημένες τιμές στο γάλα και το κρέας που θα ανταποκρίνονται στο κόστος παραγωγής, διασφαλίζοντας παράλληλα εισόδημα επιβίωσης και προσιτές τιμές των προϊόντων στη λαϊκή κατανάλωση.
- Επιδότηση στα αγροεφόδια και τις ζωοτροφές. Ενίσχυση για κάθε ζώο.
-Άμεση πληρωμή των κτηνοτροφικών - αγροτικών προϊόντων με την παράδοση.
- Όχι στις ελληνοποιήσεις γάλακτος και κρέατος που απορρέουν από την ΚΑΠ και τις υπογραφές των ελληνικών κυβερνήσεων στο πλαίσιο των συμφωνιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
- Σύνδεση των ενισχύσεων με την παραγωγή και το ζωικό κεφάλαιο.
- Αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να ασφαλίζει και να αποζημιώνει την παραγωγή και το φυτικό - ζωικό κεφάλαιο από όλους τους φυσικούς κινδύνους και νόσους στο 100%.
- Να απαγορευτεί κάθε δραστηριότητα των επιχειρηματικών ομίλων σε βοσκήσιμες εκτάσεις, δάση, δασικές εκτάσεις. Να μην υπάρξει αλλαγή του χαρακτήρα και χρήσης γης προς όφελος του κεφαλαίου.
- Όχι στις εξορύξεις υδρογονανθράκων που καταστρέφουν το περιβάλλον και κλέβουν τον πλούτο του λαού.
 
ΖΙΤΣΑ Μάιος 2023"

Κοντά στους Ηπειρώτες-εκθέτες στην διεθνή έκθεση Hermes Expo, η οποία έλαβε χώρα στο Old Bridge, Νιου Τζέρσει των ΗΠΑ, βρέθηκε ο Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού κ. Χρυσόστομος Δήμου.

Ο κ. Δήμου είχε την ευκαιρία σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους Ηπειρώτες-εκθέτες να διαπιστώσει και από κοντά το υψηλό επίπεδο παρουσίασης των προϊόντων. Επιπλέον, είχε τη δυνατότητα να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της Περιφέρειας Ηπείρου και του επιμελητηρίου Ιωαννίνων, από το οποίο έλαβε και αναμνηστική πλακέτα.

Τον χαιρετισμό του στην έναρξη της έκθεσης, ο κ. Δήμου συνεχάρη τον ιδρυτή και Πρόεδρο της Έκθεσης κ. Κοτρότσιο για την σημαντική συμβολή του στην προβολή της Ελλάδος και των επιχειρήσεων στην αγορά των ΗΠΑ. Τόνισε δε, ότι το ΠΣΗΕ παραμένει αρωγός στις προσπάθειες της Περιφέρειας, των Επιμελητηρίων και εν γενεί της επιχειρηματικής κοινότητας για την αποτελεσματική προώθηση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων τους.

Γραφείο Τύπου και επικοινωνίας

Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού (ΠΣΗΕ)

 
lllll.png

 

Η MarBella Collection είναι ένας αναπτυσσόμενος ξενοδοχειακός όμιλος με τρία ξενοδοχεία πολυτελείας 5*. Το MarΒella Corfu και το MarΒella Nido Suite Hotel & Villas βρίσκονται στην Κέρκυρα, και το MarΒella Elix, στο Καραβοστάσι Θεσπρωτίας.

Το MarBella Elix αναζητά επαγγελματία για τη θέση του Φύλακα

Αρμοδιότητες:

  • Υπεύθυνος στην διατήρηση της ασφάλειας του ξενοδοχείου

Προσόντα:

  • Προηγούμενη ανάλογη εμπειρία σε ξενοδοχείο 4* ή 5* θα θεωρηθεί επιπλέον προσόν
  • Άδεια Εργασίας Προσωπικού Ασφαλείας
  • Επιθυμητή η γνώση Αγγλικής γλώσσας
  • Εξωστρεφής και ευχάριστη προσωπικότητα
  • Άριστη ικανότητα επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικό πνεύμα
  • Επαγγελματική συμπεριφορά

Παροχές:

  • Δυναμικό και εξελισσόμενο επαγγελματικό περιβάλλον
  • Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών
  • Εποχιακή απασχόληση
  • Διαμονή και διατροφή

 

Κάνε την αίτησή σου εδώ και γίνε μέλος της MarBella Collection!

Στοιχεία Επικοινωνίας Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού.

HR DEPARTMENT -MARBELLA COLLECTION

T +30 26610 71126

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.