ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Μπορεί να μην έχει τη λάμψη της κοντινής Λευκάδας ή τη φήμη της γειτονικής Πάργας. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τις κρυφές ομορφιές της, αλλά ήρθε η στιγμή να τις μάθουν. Τεράστιες παραλίες, καταγάλανα νερά, παραδοσιακά σοκάκια «παντρεμένα» με μοδάτα στέκια, αρχαιολογικά αξιοθέατα και... νησιώτικο χρώμα. Η Πρέβεζα αποκτά ξεχωριστή θέση στην ταξιδιωτική μας ατζέντα! Στη δική σου;

Λίγο η μακρινή της τοποθεσία, λίγο το γεγονός πως δεν είναι το ίδιο διαφημισμένη με άλλα μέρη και δεν έχει «λαμπερούς» επισκέπτες, λίγο η ιστορία του Καρυωτάκη, δεν θέλει και πολύ να την κατχωρήσει κανείς στο νου του σαν έναν «δύσκολο» προορισμό.

Μια επίσκεψη, ωστόσο, είναι αρκετή να σας πείσει γιατί κάποιοι την προτιμούν για τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις!

Με κατεύθυνση Βόρεια & Δυτική

Στην Ήπειρο και σε απόσταση περίπου 380 χλμ. βορειοδυτικά της πρωτεύουσας (περίπου 4 ώρες με το αυτοκίνητο ακολουθώντας την Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών και μετά μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου από την Αιτωλοακαρνανία), η Πρέβεζα είναι τοποθετημένη σε «στρατηγικό σημείο» της παράλιας ζώνης της βορειοδυτικής Ελλάδας.

«Αγκαλιάζεται» από το Ιόνιο Πέλαγος, βρίσκεται στο νότιο άκρο του ομώνυμου νομού, στην είσοδο του Αμβρακικού Κόλπου και συνορεύει (στα νότια) με το νομό Αιτωλοακαρνανίας και τη Λευκάδα. Πλέον είναι εύκολα προσβάσιμη και για τη Βόρεια Ελλάδα λόγω της Εγνατίας οδού, ενώ πολλοί παραθεριστές την επιλέγουν και ως «βάση» για εξορμήσεις σε Λευκάδα, Παξούς ή Πάργα.

Λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως η πόλη μπορεί να μην διαθέτει 5* ξενοδοχεία και τεράστια resorts αλλά έχει πολύ καλά και παράλληλα οικονομικά καταλύματα τόσο στο κέντρο της (με αντιπροσωπευτικότερα το Preveza City Hotel, το Dioni Boutique Hotel και το Σπίτι του Καπετάνιου) όσο και λίγο έξω από αυτή, όπως το Margarona Royal Hotel (στη περιοχή Μαργαρώνα, 2 χλμ. από το κέντρο).

Γενικά πρέπει να ξέρεις πως οι τιμές τόσο στη διαμονή, όσο και στο φαγητό και τη διασκέδαση κινούνται σε πολύ προσιτό επίπεδο, χωρίς να υπάρχουν ωστόσο εκπτώσεις στην ποιότητα, γεγονός που καθιστά την Πρέβεζα ακόμη πιο δελεαστικό προορισμό, ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και με τις υπάρχουσες συνθήκες.

Τι να δεις

Κατά την παραμονή σας στην Πρέβεζα, αξίζει -επίσης- να επισκεφθείτε τα τρία Ενετικά κάστρα: Του Παντοκράτορα, του Αγίου Αντρέα και του Αγίου Γεωργίου. Θα εντυπωσιαστείτε από την επιβλητική τους όψη και την αρχιτεκτονική τους, ενώ θα έχετε και την ευκαιρία να θαυμάσετε πανοραμική θέα της πόλης.


Αλλά και το σπίτι όπου έμεινε ο Καρυωτάκης τις τελευταίες ημέρες της ζωής του,το οποίο διατηρείται ανέπαφο στην οδό Δαρδανελίων 12, ενώ προτομή του έχει στηθεί στην κοντινή πλατεία Δαρδανελίων.

Οι παραλίες

Η Πρέβεζα φημίζεται για τις πανέμορφες παραλίες της, που είναι δανικές για μπάνιο και σπορ. Όρμοι, χερσόνησοι, κόλποι, αμμουδιές και βράχια εναλλάσσονται αρμονικά. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν η Κυανή Ακτή, το Ψαθάκι και οι Άγιοι Απόστολοι που βρέχονται από τον Αμβρακικό κόλπο και οι παραλίες Αλωνάκι, Καλαμίτσι, η τεράστια παραλία Μονολίθι, η Αμμουδιά Φαναρίου, η παραλία Βράχου-Λούτσας, ο Μύτικας και πολλές ακόμη, που βρέχονται από το Ιόνιο πέλαγος.

Η λιμνοθάλασσα του Αμβρακικού

O Αμβρακικός Κόλπος είναι ένας από τους μεγαλύτερους υγροτόπους της Ελλάδας και σε μέγεθος και σε σπουδαιότητα και ένας από τους μεγαλύτερους κλειστούς κόλπους. Είναι ένας τόπος μοναδικός στην Ελλάδα και επικοινωνεί με το Ιόνιο Πέλαγος μέσω ενός στενού δίαυλου πλάτους μόλις 500 μέτρων, που βρίσκεται ανάμεσα στο Ακτιο και την Πρέβεζα.

Στον Αμβρακικό υπάρχουν επτά μεγάλες λιμνοθάλασσες με πλούσια αλιευτική παραγωγή, που διαμορφώθηκαν σταδιακά από τα ρεύματα του κόλπου και από τις φερτές ύλες των ποταμών, Aράχθου και Λούρου.


Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά οικοσυστήματα στον χώρο της Μεσογείου, όπου διαχειμάζει περίπου το 1/3 του συνολικού πληθυσμού των υδρόβιων πουλιών της χώρας μας, ενώ τα ζεστά, ρηχά και πλούσια νερά του, είναι το ιδανικό μέρος για αναπαραγωγή πάρα πολλών ειδών της θαλάσσιας πανίδας, όπως γλώσσες, κεφαλόπουλα, τσιπούρες, σουπιές κ.ά.

Τον Μάρτιο του 2008 ιδρύθηκε το Εθνικό Πάρκο Υγροτόπων Αμβρακικού (http://www.amvrakikos.eu ) με σκοπό την ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία του σπάνιου αυτού οικοσυστήματος.

Επισκεφτείτε το μικρό ψαροχώρι Κορωνησία και το χωριό Ανέζα (16 χλμ. βόρεια της Κορωνησίας), που ονομάζεται και «χωριό των πελαργών».

Αξιοθέατα στη γύρω περιοχή

Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα μέρη και αξιοθέατα που μπορεί κανείς να επισκεφτεί σε κοντινή απόσταση από την Πρέβεζα. Παρακάτω αναφέρουμε τα σημαντικότερα…

- Στο χωριό του Αγίου Γεωργίου, στις πλαγιές του Ξηροβουνίου, βρίσκεται το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο της Νικοπόλεως, οι πηγές του Αγίου Γεωργίου, το Υδροηλεκτρικό Φράγμα του Λούρου καθώς και το σπήλαιο Ασπροχάλικου.

- Το χωριό Ζάλογγο είναι ο ιστορικός τόπος θυσίας -το Δεκέμβρη του 1803- των ηρωικών Σουλιωτισσών που, καταδιωκόμενες από τους άνδρες του Αλή Πασά μετά την πτώση του Σουλίου, προτίμησαν να πεθάνουν ελεύθερες πέφτοντας από απόκρημνο βράχο. Σήμερα υπάρχει μνημείο που στήθηκε το 1961 στη μνήμη τους.

- Αχέροντας και Νεκρομαντείο: Ο Αχέροντας είναι πολύ δημοφιλής προορισμός, για τους φυσιολάτρες και όχι μόνο, που θέλουν να συνδυάσουν την επαφή με τη φύση, με διάφορες δραστηριότητες, ενώ επίσης μπορεί να αποτελέσει ορμητήριο για εκδρομές στην Πάργα, τα Σύβοτα, την Παραμυθιά, το Νεκρομαντείο κ.ά.

- Αρχαιολογικός χώρος Νικόπολης: Η αρχαία αυτή πόλη άκμασε τον 3ο π.Χ. αιώνα και βρίσκεται σε απόσταση 5 χλμ. από την Πρέβεζα. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως τα τείχη της πόλης, μια ρωμαϊκή οικία με ψηφιδωτά δάπεδα, το ωδείο και νυμφαίο του Ρωμαϊκού υδραγωγείου. Στο χώρο της Νικόπολης βρίσκονται ακόμη 6 βυζαντινές εκκλησίες με σπάνια ψηφιδωτά δάπεδα.

- Πάργα: Η Πάργα είναι ένας όμορφος, παραδοσιακός οικισμός χτισμένος αμφιθεατρικά στις παρυφές ενός ενετικού κάστρου. Έχει μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία, ποικίλες φυσικές ομορφιές και πανέμορφες παραλίες και απέχει από την Πρέβεζα 57 χλμ.

 

travelstyle.gr

  tsiolis

podilata

 

emailcontact

 

 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη θρησκευτική γιορτή του Χριστιανισμού, σίγουρα του έτους στην Ελλάδα, καθώς μνημονεύει όχι μόνο τον θάνατο του Χριστού αλλά κυρίως την Ανάσταση –το απόλυτο σύμβολο της αναγέννησης, της μετάβασης από τον θάνατο στη ζωή, της ελπίδας. Μέχρι το Πάσχα, όμως, διαβαίνουμε μία περίοδο γεμάτη ενδιαφέροντα έθιμα και παραδόσεις, τις οποίες αξίζει να θυμόμαστε όχι απαραίτητα για να αποδεικνύουμε την πίστη μας, αλλά επειδή πραγματικά αποτελούν ένα ευτυχές διάλειμμα από την καθημερινότητα και συμβάλουν στην ανάγκη μας να νιώθουμε ότι κάπου ανήκουμε, ότι μοιραζόμαστε κάποιες κοινές αξίες. Άλλωστε, η περίοδος αυτή είναι και αγαπημένη των παιδιών που την περιμένουν πώς και πώς αφού σχεδόν κάθε μέρα τα περιμένει κάτι καινούργιο.

Τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα

Η βδομάδα των Παθών είναι η Μεγάλη Βδομάδα γιατί μεγάλα είναι κι αυτά που θα συμβούν. Στην Κεφαλονιά λένε:

"Μεγάλη Δευτέρα, μεγάλη μέρα.
Μεγάλη Τρίτη, μεγάλη κρίση.
Μεγάλη Τετάρτη, μεγάλο σκοτάδι.
Μεγάλη Πέφτη, δάκρυο πέφτει.
Μεγάλη Παρασκευή, θλίψη πολλή.
Μεγάλο Σαββάτο, χαρές γιομάτο.
Μεγάλη Λαμπρή, χάσκα μούσκα αυγό κι αρνί."

Μεγάλη Δευτέρα: Νηστεία για όλους

Στις μέρες μας, τη Μεγάλη Δευτέρα ξεκινούν πολλοί τηννηστεία της Μεγάλης Εβδομάδαςμέχρι να κοινωνήσουν το Μεγάλο Σάββατο. Τα παλαιότερα χρόνια, οι κοπέλες πίστευαν πως "της νηστικής καρδιάς πιάνει η ευχή" και έτσι μετά τη νηστεία θα έβρισκαν γαμπρό.

Η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στον Ιωσήφ, ο οποίος έχει μεγάλη σχέση με το Πάσχα, αφού -σύμφωνα με τις γραφές- αυτός έφερε τον λαό του Ισραήλ στην Αίγυπτο, οπού και έμειναν αιχμαλωτισμένοι μέχρι την εποχή που ο Μωυσής με την βοήθεια του Θεού τους πήρε από την Αίγυπτο για να τους φέρει στη Γη Χαναάν. Το εβραϊκό Πάσχα, λοιπόν, γιορτάζει το πέρασμα του Αγγέλου που στάλθηκε από τον Θεό για να σκοτώσει όλα τα πρωτότοκα παιδιά των Αιγυπτίων χωρίς να πειράξει τα παιδιά όσων Ισραηλιτών είχαν σημαδέψει τις πόρτες των σπιτιών τους με αίμα αρνιού.

Μεγάλη Τρίτη: Καθαριότητα

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στοκαθάρισμα του σπιτιού. Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται και τα κουλουράκια και τσουρέκια, έθιμο που συνήθως γίνεται Μ. Πέμπτη.  

Τη Μεγάλη Τρίτη στην εκκλησία διαβάζεται η Παραβολή των Δέκα Παρθένων, ενώ το βράδυ ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής.

Μεγάλη Τετάρτη: Η νέα ζύμη

Παλαιότερα, κάθε χρόνο τη Μ. Τετάρτη παρασκευαζόταν η νέα ζύμη -το προζύμι της χρονιάς. Στις γειτονιές της Αθήνας, μάλιστα, οι γυναίκες της εκκλησίας πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι, μάζευαν αλεύρι και το ζύμωναν χωρίς προζύμι. Το πήγαιναν στον παπά και εκείνος ακουμπούσε πάνω του τον σταυρό με το Τίμιο Ξύλο και το αλεύρι φούσκωνε. Αυτό θα ήταντο προζύμι της χρονιάςκαι οι εκκλησιάρισσες μοίραζαν από λίγο σε κάθε σπίτι.

Τη Μεγάλη Τετάρτη διαβάζεται το μύρωμα του Ιησού από την αμαρτωλή, κατά την διάρκεια του οποίου μιλά για τον επερχόμενο θάνατό του. Το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης, στις εκκλησίες μας, τελείται το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου.

Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, οι γυναίκες πηγαίνουν στο Μεγάλο Ευχέλαιο, έχοντας μαζί τους μια σουπιέρα με αλεύρι. Σε αυτό στερεώνουν τρία κεριά, τα οποία καίνε κατά την τέλεση του Μυστηρίου. Το αλεύρι αυτό, το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν τα πασχαλινά κουλούρια την επόμενη ημέρα.

Μεγάλη Πέμπτη: Κοκκινοπέφτη

Την Μεγάλη Πέμπτη γίνεται τοβάψιμο των αυγών, που μαρτυρά το αίμα του Ιησού που χύθηκε στα μαρτύριά του. Για αυτό και τη λέμε Κόκκινη Πέφτη ή Κοκκινοπέφτη.Το αυγό έχει έναν ακόμα συμβολισμό ως προς την Ανάσταση. Με το αυγό οι Χριστιανοί συμβόλισαν τον τάφο, από τον οποίο εξήλθε όταν αναστήθηκε ο Χριστός –εξ ου και το σπάσιμο των αυγών μετά την Ανάσταση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ, αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν ναστολίσουν τον επιτάφιομε όλα τα ανοιξιάτικα λουλούδια. Βιολέτες, τριαντάφυλλα, μενεξέδες. Φτιάχνουν στεφάνια και γιρλάντες, ενώ ψέλνουν το μοιρολόγι της Παναγίας. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, οι γυναίκες αγρυπνούν στην εκκλησία και μοιρολογούν το Χριστό.Προσκυνάνε τον Επιτάφιο όλοι και περνάνε από κάτω"για να τους πιάσει η χάρη του Χριστού".

Σε μερικά μέρη τη Μεγάλη Πέμπτη ετοιμάζουν τονΙούδα. Με παλιά ρούχα φτιάχνουν το ομοίωμα του και το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι ζητώντας "καψίδια". Κάθε νοικοκυρά δίνει ό,τι της βρίσκεται. Κληματόβεργες, λινάτσες ή του ρίχνει πετρέλαιο.

Το Θείο Δράμα προχωρά προς την αποκορύφωσή του. Την ημέρα εκείνη έγινε ο Μυστικός Δείπνος –από εκεί ξεκινά το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Το ίδιο βράδυ ο Ιούδας προδίδει τον Χριστό, ο οποίος συλλαμβάνεται στον κήπο της Γεσθημανής, όπου έχει πάει για να προσευχηθεί με τους μαθητές του.

Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας τη Μ. Πέμπτη οι γυναίκες ζυμώνουν τσουρέκια ή τις λεγόμενες«κουλούρες της Λαμπρής», οι οποίες επίσης συμβολίζουν την Ανάσταση, καθώς το αλεύρι μεταμορφώνεται με το ζύμωμα και γίνεται ψωμί.

Στην εκκλησία το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια, ενώ περιφέρεται και ο Σταυρός του Ιησού, συμβολίζοντας τη Σταύρωσή του. Αργότερα γίνεται και ο στολισμός του Επιταφίου από γυναίκες και κορίτσια. Σε πολλά μέρη της Ελλάδα, μάλιστα, οι γυναίκες διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό. Σε κάποιες εκκλησίες, ωστόσο, ο στολισμός του Επιταφίου γίνεται Παρασκευή μεσημέρι.

Μεγάλη Παρασκευή: Πένθος μεγάλο

Η Μεγάλη Παρασκευή αναπαριστά την δίκη του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο, τη μαρτυρική του πορεία προς τον Γολγοθά και τη Σταύρωση. Πρόκειται για τηνημέρα των Παθών. Σύμφωνα με τις γραφές, το μαρτύριο του Ιησού στον Σταυρό θα κρατήσει 6 ώρες, ενώ το μεσημέρι γίνεται ο ενταφιασμός του –ο λόγος για την τελετή της Αποκαθήλωσης και του ενταφιασμού που η εκκλησία κάνει το μεσημέρι.

Το βράδυ τελείται η περιφορά του Επιταφίου, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα όλη την ημέρα. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα λουλούδια του Επιταφίου φυλάσσονται, μετά την περιφορά, από τους πιστούς γιατί θεωρούνται θαυματουργά.

Για τους πιστούς η νηστεία της ημέρας είναι αυστηρότατη και απαγορεύει ακόμα και το λάδι, ενώ το έθιμο απαγορεύει κάθε εργασία την ημέρα αυτή. Σε πολλές περιοχές της χώρας φτιάχνουν ένα ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο παραδίδουν στη φωτιά μετά την περιφορά του Επιταφίου. Επίσης, την ημέρα αυτή οι πιστοί συνηθίζουν να επισκέπτονται τους τάφους των νεκρών συγγενών και φίλων.

Μεγάλο Σάββατο: Χριστός ανέστη

Η γιορτή της Ανάστασης και η τελευταία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής. Σε πολλές εκκλησίες με την πρωινή λειτουργία της Πρώτης Ανάστασης. Σύμφωνα με τις γραφές, επειδή ο Ιησούς είχε αναγγείλει την ανάστασή του, ο Πιλάτος εγκιθιστά φρουρά έξω από το μνήμα του, ώστε να μη μπορέσουν οι μαθητές του να κλέψουν το σώμα του και να ισχυριστούν ότι αναστήθηκε. Ωστόσο, η Πρώτη Ανάσταση συμβολίζει ότι, ενώ το σώμα του βρίσκεται στον τάφο, ο Ιησούς κατεβαίνει προσωρινά στον Άδη για να μεταφέρει στους νεκρούς το Λόγο του. Άλλωστε, και στην ψαλμωδία της Θείας Λειτουργίας την ημέρα εκείνη αναγγέλλεται η Ανάσταση του Χριστού.

Στα Ιεροσόλυμα τελείται η Αφή του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης το Μεσημέρι, ενώ στην Ελλάδα γίνεται το βράδυ, συνήθως τα μεσάνυχτα, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, οπότε μοιράζεται τοΆγιο Φωςαπό λαμπάδα σε λαμπάδα και ψάλλεται το Χριστός Ανέστη, συνοδεία βεγγαλικών.

Οι πιστοί μετά το τέλος της λειτουργίας μεταφέρουν το Άγιο Φως στα σπίτια τους και το έθιμο θέλει να το φυλάνε μη σβήσει για σαράντα ημέρες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας του Μεγάλου Σαββάτου οι πιστοί νηστεύουν αυστηρά. Ωστόσο, μετά την Ανάσταση, οπότε ξεκινά η γιορτή, η παράδοση επιβάλλει το σπάσιμο και φάγωμα των αυγών αλλά και της μαγειρίτσας που έχει προετοιμαστεί από το πρωί.

Επίσης, από το Σάββατο, θέλει η παράδοση, και την προετοιμασία της ψησταριάς και της σούβλας για το αρνί ή το κατσίκι που θα φαγωθεί την επομένη.

Τα αναστάσιμα έθιμα ανά την Ελλάδα είναι πολλά. Στο Λεωνίδιο τα παιδιά πετούνπολύχρωμα αερόσταταστον ουρανό. Στην Κέρκυρα με την Πρώτη Ανάσταση σπάνε τουςΜπότηδες, κανάτια γεμάτα νερό που συμβολίζουν έναν τεχνητό σεισμό, όπως αυτός που έγινε όταν αναστήθηκε ο Χριστός. Στο Βροντάδο της Χίου δύο ενορίες ρίχνουνρουκέτες, ενώ εκρηκτική Ανάσταση γίνεται και στον Μαραθόκαμπο της Σάμου. Στην Καλαμάτα γίνεταισαϊτοπόλεμοςμε εύφλεκτα υλικά, ενώ στη Ζάκυνθο με την Πρώτη Ανάσταση απελευθερώνονταιλευκά περιστέρια.

Κυριακή του Πάσχα: Αυγό, γλέντι κι αρνί!

Πρόκειται για τη μεγάλη γιορτή της Λαμπρής. Από νωρίς το πρωί ψήνεται ο παραδοσιακός οβελίας στη σούβλα, ενώ συγκεντρώνονται φίλοι και συγγενείς γύρω από το εορταστικό τραπέζι για να φάνε και να γλεντήσουν μέχρι αργά το απόγευμα.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Η λέξη έχει τις ρίζες της στην αρχαία Αίγυπτο. Με το "Πισάχ" -η λέξη σημαίνει διάβαση- οι Αιγύπτιοι γιόρταζαν τη διάβαση του ήλιου από τον ισημερινό, την εαρινή δηλαδή ισημερία και μαζί της τον ερχομό της άνοιξης. Οι Εβραίοι καθιέρωσαν και αυτοί τη γιορτή με την ονομασία "Πεσάχ" (διάβαση-υπέρβαση) σε ανάμνηση της απελευθέρωσης τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας.

Στη χριστιανική γιορτή δόθηκε το όνομα "Πάσχα" και με απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου, το 325 μ.Χ., ορίστηκε να γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά από την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.

Το Πάσχα, ο λαός, μαζί με την "εκ νεκρών Ανάσταση" του Χριστού, τη νίκη Του δηλαδή ενάντια στο θάνατο, γιορτάζει και την ανάσταση της άνοιξης, το ξύπνημα της φύσης μετά τη νάρκη του χειμώνα.

Ομπρέλα προστασίας για τους υπερχρεωμένους αγρότες προσπαθεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση, προωθώντας ρυθμίσεις και μέτρα ώστε να μην αναγκασθούν να πουλήσουν την περιουσία τους «για ένα κομμάτι ψωμί»και να μη διακόψουν την παραγωγική δραστηριότητα. Τα κόκκινα δάνεια του αγροτικού κόσμου υπολογίζονται σε 3,5 εκατ. ευρώ.

 Πρωτοβουλίες αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με στόχο να διασφαλισθεί η συνέχιση λειτουργίας των εκμεταλλεύσεων που κρίνονται βιώσιμες και να μείνουν στον πρωτογενή τομέα αγρότες με εμπειρία.

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αρμόδιος υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου επισημαίνει ότι με τις προωθούμενες ρυθμίσεις για τα κόκκινα αγροτικά δάνεια, θα δοθεί η δυνατότητα υπερχρεωμένες - αλλά βιώσιμες - μονάδες να παραμείνουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες, ή να περάσουν σε τρίτους που ενδιαφέρονται να τις συνεχίσουν έναντι μισθώματος.«Σε αυτήν τη διαδικασία, μεταξύ του ειδικού εκκαθαριστή και των ενδιαφερόμενων αγροτών, θα μπορούσε να μεσολαβήσει το υπουργείο» σημειώνει ο κ. Αποστόλου. Ξεκαθαρίζει όμως ότι οι «αστικές υποθήκες, όπου υπάρχουν, είναι θέμα του διαχειριστή και εμείς δεν επεμβαίνουμε».Στη συνέντευξη ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης μίλησε επίσης για κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί στο τέλος του 2017, για την οργανώμενη προσπάθεια ανάπτυξης του τομέα των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, για το κόστος παραγωγής και τη δυνατότητα των ελληνικών αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.Επισημαίνει ότι στην νέα ΚΑΠ υπάρχουν «αδικίες» για τους νέους αγρότες όσον αφορά την κατανομή επιδοτήσεωνκαι τονίζει ότι το θέμα θα τεθεί εκ νέου επί τάπητος, προκειμένου να διευκολύνεται η είσοδος νέων στον χώρο και να μην ευνοείται η«γεωργία του καναπέ».

ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr


Ο Σύλλογος Ηπειρωτών Νομού Τρικάλων σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι "διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων, στο γραφικό Μέτσοβο και την ξακουστή Ζίτσα με τα αξιοθέατά της. Στην πόλη των Ιωαννίνων θα γίνει περιήγηση στο κάστρο με το πρόσφατα εγκαινιασμένο -από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- μουσείο της αργυροτεχνίας, στο βυζαντινό μουσείο και στο μουσείο του Ασλάν Πασά. Στη συνέχεια θα γίνει επίσκεψη στο νησί του Αλή Πασά και στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων.

Δηλώσεις συμμετοχής :
Πρόεδρος: Νίκη Χύτα 6937385053
Γραμματέας: Αθηνά Οικονόμου 6978948775
Ταμίας: Παναγιώτης Φλώρος 6977672318"

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε ανακοίνωσή ου αναφέρει ότι: "Συμμετέχει στη δράση «Εβδομάδα Συγκέντρωσης Φαρμάκων» που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής του  Δήμου Ιωαννιτών, για τις μεγάλες ανάγκες που αντιμετωπίζει το Κοινωνικό Φαρμακείο Αλληλεγγύης της πόλης μας.

Η συγκέντρωση των φαρμάκων θα πραγματοποιείται τις πρωινές ώρες από τις 10 έως τις 14 Οκτωβρίου στο θυρωρείο του κτηρίου Διοίκησης (Μεταβατικό Κτήριο).   

Παρακαλώ θερμά για τη συμμετοχή όλων μας στη συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλία.

Ο Πρύτανης

Καθηγητής Γεώργιος Δ.Καψάλης"       

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 5ο φεστιβάλ χορωδιών στην Πανηπειρωτική. Χοροδιδάσκαλος ο Βαγγέλης Κώτσος

Τα πολυκαταστήματα JUMBO ζητούν για το κατάστημα στην Πρέβεζα στην περιοχή του Λούρου, Υπεύθυνο Τμήματος.