ΕΛΛΑΔΑ

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Ανάπτυξης & Επενδύσεων κατέθεσε ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Μάριος Κάτσης, σχετικά με τον κίνδυνο να χαθούν εγκεκριμένοι κοινοτικοί πόροι που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένας Ηγουμενίτσας, με αποτέλεσμα την επ’ αόριστον αναβολή κατασκευής του έργου.

Στην ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν η βουλευτής Άρτας Όλγα Γεροβασίλη, ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας και η βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη, καλούνται οι υπουργοί να απαντήσουν, μεταξύ άλλων, γιατί παρά τη συμφωνία χρηματοδότησης που υπεγράφη το Νοέμβριο του 2021 μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στην ένταξη της απαιτούμενης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022, καθώς και αν υπάρχει κυβερνητικός σχεδιασμός -και ποια ακριβώς βήματα περιλαμβάνει- για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένας Ηγουμενίτσας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Η σύνδεση της Ηπείρου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και της επιχειρηματικής κοινότητας της Ηπείρου, καθώς συνιστά  βασική προϋπόθεση για την εύκολη και γρήγορη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, και εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας, αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου του κεντρικού δικτύου ΟΕΜ (ORIENTEASTMED) που συνδέει, μέσω της διασυνοριακής σύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας στον Προμαχώνα, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.

Ο ΟΣΕ στο παρελθόν είχε προχωρήσει στην πρώτη φάση των μελετών για την εν λόγω σύνδεση, και προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση και κατασκευή του έργου, υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021 πρόταση χρηματοδότησης από το CEF 2014-2020 ύψους 15.500.000€.

Η πρόταση έγινε δεκτή, και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης με τίτλο “FinalStudiesofthenewsinglerailwaylineKalambaka – Ioannina – IgoumenitsapartofOEMCorridor” από τον Γενικό Φάκελο του CEF 2014-2020 με ποσοστό χρηματοδότησης CEF 50%.

Κατά τη συμφωνία χρηματοδότησης, η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται το 2024. Για να προχωρήσει όμως ο ΟΣΕ στην προκήρυξη των απαιτούμενων μελετών, πρέπει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αποφασίσει την ένταξη της αντίστοιχης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022.

Παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για έναρξη εκπόνησης των μελετών αρχικά εντός του 2021 και στη συνέχεια για τις αρχές του 2022, όχι μόνο αυτές δεν έχουν εκκινήσει έως σήμερα, αλλά το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεν έχει ακόμα δεσμεύσει καν τις απαραίτητες πιστώσεις στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε έπειτα να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεσή τους.

Επειδή, η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί πάγιο και δίκαιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών της Ηπείρου, και η υλοποίησή της δεν μπορεί να λείπει από τον στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της

Επειδή, η εν λόγω σύνδεση αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου του κεντρικού δικτύου ΟΕΜ (ORIENT EAST MED), και χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030

Επειδή, υπάρχει εγκεκριμένη πρόταση για χρηματοδότηση σε ποσοστό 50% από το CEF 2014-2020 της ολοκλήρωσης όλων των απαιτούμενων μελετών, προκειμένου να μπορέσει να δημοπρατηθεί και  να κατασκευαστεί το έργο

Επειδή, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να χαθούν εγκεκριμένοι κοινοτικοί πόροι που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένας Ηγουμενίτσας, με αποτέλεσμα να έχουμε την επ’ αόριστον αναβολή κατασκευής του έργου

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1)      Γιατί παρά τη συμφωνία χρηματοδότησης που υπεγράφη το Νοέμβριο του 2021 μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τίτλο “Final Studies of the new single railway line Kalambaka – Ioannina – Igoumenitsa, part of OEM Corridor”, το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στην ένταξη της απαιτούμενης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022, και πότε θα το κάνει;

2)      Υπάρχει κυβερνητικός σχεδιασμός για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένας Ηγουμενίτσας, ποια ακριβώς βήματα περιλαμβάνει, ποια χρηματοδοτικά εργαλεία σκοπεύει να αξιοποιήσει,  και σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Κάτσης Μάριος

Γεροβασίλη Όλγα

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Τζούφη Μερόπη

e horos logo

  tsiolis

podilata

 Karta

 KarzPreveza

 

Το έθιμο με τα κάλαντα του Λαζάρου αναβίωσε και φέτος, παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, στο Δημαρχείο Ιωαννίνων.

Ο Γιώργος Μακρίδης μαζί με τον Δημήτρη Ξαξίρη κρατώντας ζωντανή την παράδοση και τα έθιμα του τόπου, με ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια και με τη συνοδεία των κουδουνιών, έψαλλαν πτυχές της ζωής του Λαζάρου στο Δήμαρχο Μωυσή Ελισάφ.

Πρόκειται για ένα συμβολικό έθιμο που υμνεί την ανάσταση, τη νίκη της ζωής, την επικράτηση του φωτός στο σκοτάδι και την Άνοιξη.

Ο Δήμαρχος από την πλευρά του, ευχαρίστησε τους κ. Μακρίδη και Ξαξίρη για την κίνηση αυτή, σημειώνοντας ότι «Μας δίνουν τη δυνατότητα να γιορτάσουμε τα έθιμα μας, ενόψει Πάσχα σε δύσκολες στιγμές για τον τόπο μας. Εύχομαι του χρόνου να γιορτάσουμε πιο πανηγυρικά».

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πρέβεζας εξέδωσε στις 8/11/2022 το ακόλουθο Δελτίο Τύπου:
 
Θέμα: « Ενημέρωση για τον ιό της καστανής ρυτίδωσης της τομάτας»
 
Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πρέβεζας ενημερώνει σχετικά με την εξέλιξη της μόλυνσης της τομάτας από τον ιό της καστανής ρυτίδωσης, ότι κανένα από τα δείγματα που στάλθηκαν για έλεγχο από την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, στο πλαίσιο των επισκοπήσεων 2022, δεν βρέθηκε θετικό. Οι δειγματοληψίες έγιναν, τόσο σε τυχαίες, όσο και σε καλλιέργειες που εμφάνισαν ύποπτα συμπτώματα. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να εφησυχάσει κανένα, αφού δεν αποκλείεται η ύπαρξη του ιού στην ευρύτερη καλλιεργητική περιοχή, καθώς είναι αδύνατη τεχνικά ο εργαστηριακός έλεγχος όλων των καλλιεργειών τομάτας και πιπεριάς. 
Απεναντίας, τα στοιχεία από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά γιατί μία στις 8 παρτίδες σπόρων τομάτας που ελέγχθηκαν το 2022 βρέθηκε μολυσμένη από τον ιό της καστανής ρυτίδωσης. Αυτό αποδεικνύει ότι 8 χρόνια μετά την πρώτη ανίχνευση του ιού της καστανής ρυτίδωσης στο Ισραήλ, οι σποροπαραγωγικές εταιρείες δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στη ρίζα του, στην σποροπαραγωγή. Είναι γνωστό ότι οι σπόροι είναι ο πρωταρχικός τρόπος διάδοσης του ιού και στη συνέχεια μολύνονται φυτώρια και παραγωγικά θερμοκήπια. 
 Οι παραγωγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής και να αποφεύγουν τις μετακινήσεις ανθρώπων και αντικειμένων από άλλες εγκαταστάσεις. Η έλλειψη εργατικού δυναμικού που οδηγεί στην απασχόληση των ίδιων εργατών από πολλές επιχειρήσεις μπορεί να μεταδώσει πολύ γρήγορα μία αρχική μόλυνση. 
Καλούνται οι παραγωγοί σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτων συμπτωμάτων να ειδοποιήσουν άμεσα την υπηρεσία για να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος. Υπενθυμίζεται ότι τα συμπτώματα που προκαλεί ο ιός ποικίλουν ανάλογα με το καλλιεργούμενο υβρίδιο, το στάδιο της μόλυνσης, τις κλιματικές συνθήκες, την ευρωστία και τη φυσιολογία του φυτού κ.α. με αποτέλεσμα να μην ασφαλής η οπτική διάγνωση. Είναι σαφές ότι από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό δεν επιβάλλεται, ούτε η άμεση εκρίζωση της μολυσμένης καλλιέργειας, ούτε η διακοπή συγκομιδής και εμπορίας των καρπών της. Πρέπει, όμως, να ληφθούν μέτρα υγιεινής για την παρεμπόδιση της εξάπλωσης του ιού σε άλλες εγκαταστάσεις. Η έγκαιρη διάγνωση προσφέρει μία δυνατότητα στον παραγωγό να εκριζώσει την μόλυνση στα αρχικά στάδια. Αν ο ιός πολλαπλασιαστεί και εγκατασταθεί σε μία καλλιέργεια είναι αμφίβολο αν μπορεί πλέον να εκριζωθεί, καθώς παραμένει στο έδαφος, στα δομικά στοιχεία του θερμοκηπίου, στα εργαλεία και σε άλλα αντικείμενα. 
 Οι γεωπόνοι της υπηρεσίας είναι στη διάθεση των παραγωγών για επιπλέον πληροφορίες και συνεργασία για την αντιμετώπιση αυτής της επικίνδυνης ίωσης της τομάτας.
 
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΥΓΕΡΗΣ

Κοντά στους Ηπειρώτες-εκθέτες στην διεθνή έκθεση Hermes Expo, η οποία έλαβε χώρα στο Old Bridge, Νιου Τζέρσει των ΗΠΑ, βρέθηκε ο Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού κ. Χρυσόστομος Δήμου.

Ο κ. Δήμου είχε την ευκαιρία σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους Ηπειρώτες-εκθέτες να διαπιστώσει και από κοντά το υψηλό επίπεδο παρουσίασης των προϊόντων. Επιπλέον, είχε τη δυνατότητα να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της Περιφέρειας Ηπείρου και του επιμελητηρίου Ιωαννίνων, από το οποίο έλαβε και αναμνηστική πλακέτα.

Τον χαιρετισμό του στην έναρξη της έκθεσης, ο κ. Δήμου συνεχάρη τον ιδρυτή και Πρόεδρο της Έκθεσης κ. Κοτρότσιο για την σημαντική συμβολή του στην προβολή της Ελλάδος και των επιχειρήσεων στην αγορά των ΗΠΑ. Τόνισε δε, ότι το ΠΣΗΕ παραμένει αρωγός στις προσπάθειες της Περιφέρειας, των Επιμελητηρίων και εν γενεί της επιχειρηματικής κοινότητας για την αποτελεσματική προώθηση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων τους.

Γραφείο Τύπου και επικοινωνίας

Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού (ΠΣΗΕ)

Mε βάση τα πρόσφατα δημοσιεύματα ότι αεροπορική εταιρία διεθνών πτήσεων, επιθυμεί να εντάξει τα Ιωάννινα στους χειμερινούς προσορισμούς της, καταγγέλοντας ταυτόχρονα την έλλειψη ενδιαφέροντος από τον Υπουργό Τουρισμού καθώς και ότι έγινε σύσκεψη φορέων στην Κρήτη για το ίδιο θέμα ενώ στην Ήπειρο σημειώνεται μια εκκωφαντική σιωπή, δεν μπορούμε παρά να τονίσουμε τη συνεχιζόμενη απαξίωση των Ιωννίνων αλλά και της Ηπείρου γενικότερα από τη Κυβέρνηση της ΝΔ και τα τοπικά στελέχη της.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρά τις δυσκολίες, ολοκλήρωσε μέσα σε 3 χρόνια την Ολυμπία και την Ιόνια οδό μέχρι τα Ιωάννινα, καθώς και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, έργα που καρκινοβατούσαν για πάνω από 10 χρόνια ,έχοντας το αμείωτο και συνεχές ενδιαφέρον του Ηπειρώτη πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα καθώς και όλων των Ηπειρωτών βουλευτών και στελεχών μας, έργα που συνέβαλαν τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας.

Αντίθετα στα τρία χρόνια που πέρασαν με την κυβέρνηση της ΝΔ και παρά την από το 2018 έξοδο της χώρας από τα μνημόνια , στα Ιωάννινα και στην Ήπειρο δεν έχει προστεθεί ούτε ένα χιλιόμετρο δρόμος!!!!Το «παιχνίδι» μεταξύ της Κυβερνησης της ΝΔ και της Περιφέρειας Ηπείρου με την ανταλλαγή υπευθυνοτήτων στην ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακκαβιά και της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια που κρατάει τρία χρόνια τώρα , δείχνει και την ανικανότητα αλλά και την αδιαφορία για την δημιουργία υποδομών στην περιοχή μας.

Προφανώς στον λίγο χρόνο που απομένει μέχρι τις εκλογές ο λαός των Ιωαννίνων και της Ηπείρου θα αποδόσει τα «δέοντα» στη Νέα Δημοκρατία, που φιλοδοξεί με πρόσχημα τον παραλίμνιο ποδηλατόδρομο-πεζόδρομο,το μόνο έργο της να είναι η αλλαγή των ορίων της λίμνης Παμβώτιδας , συμβάλλοντας στην περαιτέρω οικοπεδοποίηση της παραλίμνιας περιοχής, αδιαφορώντας και για την κατάθεση του Π.Δ της λίμνης, με κύρια ευθύνη του Κ.Μητσοτάκη που είναι ενήμερος για όλα αυτά.

                                                                                                                   Ν.Ε ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ

Ζητούνται Πωλητές, για μερική η πλήρη απασχόληση στα Ιωάννινα από επιχείρηση στον κλάδο προϊόντων ελέγχου βάρους, διατροφής, ευεξίας και περιποίησης δέρματος. Παρέχονται bonus, δώρα, υψηλό ποσοστό προμήθειας επί των πωλήσεων, και μια εξαιρετική ευκαιρία για καριέρα, με διαρκή εκπαίδευση, υποστήριξη, καθοδήγηση και υλικά προώθησης και ανάπτυξης των πωλήσεων..
Προϋπηρεσία στον κλάδο επιθυμητή αλλά όχι απαραίτητη.

Ζητούμενα η γνώση χειρισμού Η/Υ, internet και εξοικείωση με τη χρήση social media.


Αποστολή Βιογραφικών στο e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., Τηλ. επικοινωνίας 6931 090939, 6971 761202