apokries hpeiros

Οι Aποκριές είναι η περίοδος που αρχίζει με το άνοιγμα του Τριώδιου και τελειώνει την Κυριακή της Τυροφάγου και στην Ήπειρο γιορτάζονταν πάντα με πολύ κέφι. Όταν παλαιότερα τα χωριά της Ηπείρου πλημμύριζαν από νεολαία και ήταν όλο ζωή στήνονταν γλέντια σχεδόν σε κάθε σπίτι.



Οι παρέες κατασκεύαζαν αυτοσχέδιες μάσκες και αποκριάτικες φορεσιές και γύρναγαν όλο το χωριό. Το μασκαρεμένο ντύσιμο τους αποτελούνταν από μάσκες (προσωπίδες), ρούχα γερόντων, σιγκούνια, βράκες, ρόκες, κουδούνια, άμφια, τουφέκια, τσαρούχια, προβιές, κέρατα, και τόσα άλλα που προξενούσαν το γέλιο, ήταν παλιές φορεσιές, σωστά κουρέλια που ήταν για πέταμα, κρεμούσαν σκορδαμάθες και κρομμυδαρμάθες,κέρατα τράγι, κριαρίσια ή βοδινά που κοσμούσαν τα μέτωπα τους, ουρές αλογίσιες ή βοδινές που τις κρεμούσαν πίσω τους.

Άλλοι ντύνονταν με ολόκληρα τομάρια , κρεμούσαν κουδούνια και κύπρους διπλούς και τριπλούς περπατούσαν ως και με τα τέσσερα σαν τα ζωντανά, χτυπούσαν ντενεκέδες ή άλλα παλιοσίδερα και χαλούσαν τον κόσμο.

Γανώνανε τα πρόσωπά τους με μουντζούρα της τέντζερης ή του τηγανιού και έκρυβαν και λίγη μουντζούρα σε ΄να τενεκέ, το είχανε μαζί τους και στα αμασκάρευτα πρόσωπα που συναντούσανε μπροστά τους τα γανώνανε και τους φτιάχνανε τα πιο παράξενα μουστάκια.

Στις γειτονιές και στα σπίτια τραγουδούσαν, στα σπίτια που πηγαίνανε οι ιδιοκτήτες προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τους μασκαράδες, μετά τους κέρναγαν γλυκά, ποτά ή λίγα χρήματα για το καλό της Αποκριάς.

Ένα από τα παιχνίδια της Αποκριάς που συναντούσε παλαιότερα κάποιος στην Ήπειρο και σε μερικά μέρη γίνεται αναπαράσταση ακόμη και σήμερα ήταν ο «Βαλμάς». Έθιμο κατά το οποίο δέκα – δεκαπέντε άτομα έκαναν κύκλο γύρω από μία φωτιά και προσπαθούσαν να ρίξουν κάποιο χορευτή μέσα.

Βαλμά, Βαλμά!

-Ορίστε αφέντη Παλαμά.

-Που τα ‘χεις τ’ άλογα?

-Στη βοσκή.

-Που?

-Στο Καστρί..

-Και εσύ τι κάνεις εδώ? (ακολουθεί κυνηγητό γιατί ο Βαλμάς άφησε μόνα τ’ άλογα)

Άλλο παιχνίδι  των Αποκριών ήταν το ”χάσκο”

Τις Αποκριές στην Ήπειρο συνήθιζαν να παίζουν ένα παιχνίδι που το ονόμαζαν  χάσκο. Στην άκρη ενός ξύλου στερέωναν μια κλωστή.

Έβραζαν αυγά, τα ξεφλούδιζαν , τα έδεναν στην κλωστή και τα βουτούσαν σ’  ένα δοχείο με γιαούρτι.  Κουνώντας το ξύλο, ο παίχτης προσπαθούσε έχοντας τα χέρια του πίσω από την πλάτη του να πιάσει το αυγό με το στόμα. Και καθώς το αυγό  ήταν καλυμμένο με γιαούρτι, γέμιζε και το πρόσωπο του παίκτη προκαλώντας  το γέλιο στους  υπόλοιπους.

 Στο Πωγώγι το παιχνίδι αυτό το έπαιζαν το βράδυ της Κυριακής της Τυρινής γύρω από το οικογενειακό τραπέζι. Το αυγό της Τυρινής ήταν το τελευταίο αρτύσιμο φαγητό  για  τη μέρα αυτή και  το  πρώτο που θα έτρωγαν  σαράντα  ημέρες  μετά , στην  Ανάσταση.

Στα  περισσότερα χωριά της Ηπείρου, την Κυριακή της Κρεατινής και της Τυρινής μικροί και μεγάλοι ντύνονταν μασκαράδες.

Το Σάββατο της τελευταίας Αποκριάς συναγωνισμός γινόταν  ανάμεσα  στις νοικοκυράδες, ποια θα φτιάξει πολλά και καλά τυρομπούρεκα.

Στο Ζαγόρι, η Κυριακή της Τυρινής χαρακτηριζόταν από τα «τραπέζια της αγάπης». Το τραπέζι, που συνδυαζόταν με μεγάλο γλέντι, είχε πλούσια εδέσματα με συμβολική σημασία.  Συμβολικό έδεσμα ήταν οι διάφορες πίτες της γάστρας (τα πλακούντια των αρχαίων), τα τραπέζια ήταν γεμάτα με πίτες, τυρί, αυγά, γάλα και βούτυρο.

Μια γιορτή που έδινε μεγάλη ευθυμία, ήταν την εβδομάδα των Αποκριών, ήταν οι «Φωτιές», όλες τις βραδιές  της  εβδομάδος αυτής και μάλιστα τα Σαββατοκύριακα.

Εκτός από τα κοινά  γλέντια στα διάφορα σπίτια, γινόντουσαν οι  Φωτιές» ή τζιαμάλες όπου οι συγκεντρωμένοι έπιναν, τραγουδούσαν και χόρευαν, παρ΄ όλο το χειμωνιάτικο κρύο. Νέοι, κορίτσια και αγόρια ελαφρά μασκαρεμένα, μαζεύονταν και χόρευαν, ενώ οι ηλικιωμένοι γύρω από μια μεγάλη φωτιά, συμμετείχαν συζητώντας, παρακολουθώντας τους νιούς ή καμαρώνοντας τους δικούς τους.

Σύμφωνα με  το εύθυμο αποκριάτικο πνεύμα τραγουδούσαν και χόρευαν και χορούς με σατυρικούς στίχους εκτός από τους άλλους.

Όπως: «Στης ακρίβειας τον καιρό  επαντρεύτηκα κι εγώ. Ώχ και πήρα μια γυναίκα πώτρωγε για πέντε δέκα,και την πρώτη τη βραδιά έφαγε πέντε-έξι αυγά, και τη δεύτερη βραδιά προβατίνα με έξι αρνιά, και το τρίτο της το βράδυ, έφαγε ένα γελάδι.»

“Όταν ήμουνα μπεκιάρης έτρωγα κριγιά κι διάρες.Φόντας επαντρεύτηκα όλα τα στειρεύτηκα. Έκανα ένα παιδί κι έτρωγα χλωρό τυρί. Όταν έκανα δυο τρία έτρωγα μπομπότα κρύα κι όταν έκανα πεντέξι ζάρκα ήταν όλα μπλέτσι, κι όταν έκανα δεκάρι ζάρκος βγήκα στο παζάρι.”

Επίσης «Πως το τρίβουν το πιπέρι του διαόλου οι καλογέροι. Με τον κ…μωρέ με τον κ… ..κ.λ.π»

“Μια καλή νοικοκυρά τάντρός της βράζει τραχανά, του φίλου της τυρί κι αυγά. Τάντρός της στρώνει στρώματα πέντε γομαροτόμαρα του βάνει και προσκέφαλο ενα γομαροκέφαλο. Του φίλου στρώνει στρώματα πέντε βαμπακοστρώματα του βάνει και προσκέφαλο ενα βαμπακοκέφαλο. κ.τ.λ”

«Πως  χορεύουν  τα παιδιά ρίχνουνται σαν τα τραγιά. Πως  χορεύους οι γριές ρίχνουνται σαν κοπριές..»

Άλλος μιμητικός χορός των Αποκριών ήταν και ο γανωτζής ή καλαντζής. Ένας από τους χορευτές παρίστανε τον καλατζή και  προσποιόταν πως γανώνει ταψιά και κατσαρόλες.

Οι φωτιές αυτές  κρατούσαν πολλές φορές και μετά τα μεσάνυχτα και βασικό ρόλο έπαιζαν τα παιδιά του μαχαλά.  Αυτά συγκέντρωναν τα  απαιτούμενα άφθονα  ξύλα από  τα διάφορα  σπίτια  της  γειτονιάς  με  την συγκατάθεση  των  νοικοκυραίων ή και  χωρίς  αυτή πολλές  φορές  κρυφά , και αυτά φρόντιζαν  να ξεχιονιστεί  ο  τόπος.

Όταν θέλαν  να διώξουν  τους  ξενομαχαλιώτες  μπροστά από την  φωτιά  γιατί  τους έπιαναν  την  στια σε σημείο που να μη μπορούν να κάτσουν  οι  «δικοί » έριχναν  χούφτες από  αλάτι στη φωτιά, σκάζοντας  το  αλάτι  ανάγκαζε  τους  παρακαθήμενους  να  τραβιούνται  λίγο  παρά  όξω από τη φωτιά.

Υπήρχε επίσης και η συνήθεια τις βραδινές ώρες της τελευταίας αποκριάτικης Κυριακής μετά το τέλος του χορού στο χοροστάσι, γίνονταν ειδικές επισκέψεις μεταξύ στενών συγγενών, ανάμεσα σ΄αυτούς και των αναδόχων(νούνοι). ‘Ετσι οι μικρότεροι στην ηλικία επισκέπτοντο τους μεγαλύτερους που τους παρέθεταν ελαφρό και εκλεκτό δείπνο, φεύγοντας τους φιλούσαν το χέρι λέγοντας “Καλή Σαρακοστή”.

Στην Άρτα την τσικνοπέμπτη οι μανάδες τσίκνιζαν τα τσουκάλια και μουντζουρώνονταν για το καλό του χρόνου. Οι λεγόμενες «μπούλες», οι μεταμφιεσμένες παρέες, έμπαιναν στις ταβέρνες και στα καφενεία δημιουργώντας θόρυβο και πειράζοντας τους άλλους θαμώνες.
«Αν είσαι κι αν δεν είσαι του δήμαρχου παιδί, εγώ θα σε γανώσω κι ας πάω φυλακή».

Μια άλλη επινόηση ήταν η Γκαμήλα, ένα σκελετωμένο κεφάλι αλόγου δεμένο σ’ έναν πάσσαλο, μια τάβλα, που τη στήριζαν σε μια κουβέρτα και για να μη φαίνεται η άκρη του ξύλου, τη στόλιζαν με αλογίσια ουρά. Ο Γκαμηλιέρης φορούσε μια προβιά στο κεφάλι και έφερνε βόλτα τις γειτονιές. Την ίδια μέρα έβγαινε και η αρκούδα, που ήταν κάποιος που είχε μεταμφιεστεί. Ο αρκουδιάρης χτυπούσε το ντέφι και η αρκούδα έκανε πως θέλει να τον φάει.

Το Σάββατο της Αποκριάς και το Σάββατο της Τυρινής έβγαινε το αρτινό γαϊτανάκι και έρχονταν και τα άλλα γαϊτανάκια από τα γύρω χωριά, με τα βιολιά. Οι άντρες ήταν ντυμένοι με φουστανέλα και φέσι. Τα μισά παιδιά ήταν ντυμένα με φουστανέλες και τα έλεγαν γενίτσαρους και τα υπόλοιπα με γυναικεία φορέματα και τα έλεγαν νύφες.

Το γαϊτανάκι ήταν ένα ξύλο που στην κορυφή του είχε χρωματιστές κορδέλες. Σαν βράδιαζε, το γαϊτανάκι έμπαινε στην μπάντα σε κάποια γωνιά του καφενείου κι εκεί οι κάτοικοι γλεντούσαν μέχρι το πρωί. Έβλεπες στα πρόσωπα των Αρτινών το γέλιο και τη χαρά. Οι Απόκριες είχαν γλέντι και τραγούδι. Απ’ όποιο σπίτι και να περνούσες τα βράδια, θα αισθανόσουν το ξεφάντωμα εκείνων των ημερών.

Η νηστεία της Μ. Σαρακοστής ήταν ολοκληρωτική και για να είναι πλήρης έπρεπε να “ξαρτυθούν” με ιδιαίτερη φροντίδα όλα τα μαγειρικά σκεύη από τυχόν υπολείμματα κρέατος, τυριού κ.λ.π. Γι΄αυτό άλλωστε λέγεται και “Καθαρό Δευτέρα” ή “Καθαρό βδομάδα” από το καθάρισμα δηλ. που επακολουθούσε μετά τις Αποκριές.

Kαθαρά Δευτέρα (αλμυροκουλούρα)
Την Καθαρά Δευτέρα τα κορίτσια ήθελαν να μάθουν ποιον θα παντρευτούν. Έμεναν νηστικά όλη την ημέρα και το απόγευμα έπαιρναν από τρεις Μαρίες, (κατά προτίμηση), από μια κουταλιά αλεύρι, νερό και αλάτι και ζύμωναν μια κουλούρα, την έψηναν, την έτρωγαν και χωρίς να πιουν νερό έπεφταν για ύπνο. Ο άντρας που θα έβλεπαν στον ύπνο τους να τους δίνει νερό να πιουν θα ήταν ο μελλοντικός τους σύζυγος.

Το μαρτίτσι ή μαρτιάτικο ή Μάρτης
Ένα άλλο έθιμο που υπήρχε γι’ αυτές τις ημέρες (κάποιοι το τηρούν και σήμερα) ήταν το μαρτίτσι ή Μάρτης. Παλαιότερα μικροί και μεγάλοι το φορούσαν την παραμονή της 1ης Μαρτίου για να μην τους “πιάσει” ο Μάρτης και τους μαυρίσει! Το μαρτίτσι γίνεται με δύο ή τρία, συνήθως μάλλινα νήματα σαν πλεξούδα, χρώματος λευκού και κόκκινου.

Το φορούν στον καρπό ενός χεριού (συνήθως του αριστερού) σαν κομποσκοίνι και το κρατούν μέχρι το Πάσχα. Κατά το έθιμο το μαρτίτσι το καίνε με τη λαμπάδα, τη νύχτα της Αναστάσεως στην εκκλησία.

Βιβλιογραφία
- Ήπειρος Πέτρινος μόχθος, πικρή ξενιτιά, επιμέλεια Δημήτρης Ελ.Ράπτης, εκδόσεις Μεταίχμιο
- Εδεσματολόγειον Νάντια και Γιάννη Σαραντόπουλου, εκδόσεις Σαββάλας
- Πωγωνησιακά και Βησσανιώτικα του Σπύρου Στούπη, εκδόσεις Δωδώνη Φωτογραφίες: Διαδύκτιο και Ηλιοχώρι (Ντομπρίνοβο) Ζαγορίου-Λαογραφία (www.iliochori.blogspot.com)

Άρθρο του Συλλόγου Ηπειρωτών Αγίων Αναργύρων «Ο ΠΥΡΡΟΣ»


e horos logo

  tsiolis

podilata

 Karta

emailcontact

 

 

 KarzPreveza

 

Στην Άρτα «ταξιδεύει» η παράδοση του Πωγωνίου μετά από πρόσκληση του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Άρτης «Ο Σκουφάς» για παρουσίαση της Πωγωνίσιας Φορεσιάς.

Η εκδήλωση, που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Δήμο Πωγωνίου και τον Πολιτιστικό Φιλεκπαιδευτικό Σύλλογο Δελβινακίου, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Απριλίου, στις 8:30μ.μ., στην Πνευματική Στέγη του Συλλόγου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί ομιλία από την Φιλόλογο κ. Βλάχου – Νόνη Λευκή για την ιστορία και τις ιδιαιτερότητες της Πωγωνίσια Φορεσιάς, θα προβληθεί σχετικό ντοκιμαντέρ ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Πωγωνίου κ. Αναστάσιος Γιούνης, ο Πρόεδρος του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου Άρτης κ. Νικόλαος Μπανταλούκας και ο Αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου Δελβινακίου κ. Μιχάλης Μάγκος. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί τιμητική βράβευση του τμήματος γυναικών.

Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με παραδοσιακούς χορούς και μουσική από το συγκρότημα του Κωνσταντίνου Λιόντου.

 

ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΩΓΩΝΙΟΥ

Ο ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΖΙΤΣΑΣ σε ανακοίνωσή του, αναφέρει:  "Κτηνοτρόφε, Κτηνοτρόφισσα,
Μετά το ΠΑΣΧΑ με τα  καλάθια “καπαμά” της κυβέρνησης ήρθαν και οι γαλακτοβιομηχανίες για να μειώσουν την τιμή του γάλακτος!!
Έτσι η «ΔΩΔΩΝΗ» μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού σ΄αυτή και τον κουρνιαχτό των εγκαινίων και των πανηγυρισμών για την επέκταση της βιομηχανίας,
για το ρεκόρ εξαγωγών φέτας, για τα νέα προϊόντα μας έστειλε την «λυπητερή». Στα τιμολόγια που πήραμε είδαμε να μειώνεται αναδρομικά (από τον Μάρτη) η
τιμή του γάλακτος στους βιοπαλαιστές κτηνοτρόφους που παράγουν μέχρι και 60 τόνους κατά τρία λεπτά!! Δεν θα σταματήσουν εδώ ετοιμάζουν και νέα
μείωση!! Η μείωση της τιμής θα προσθέσει νέες δυσκολίες ιδιαίτερα στους κτηνοτρόφους που είναι ήδη χρεωμένοι στις τράπεζες και δεν τα φέρνουν
βόλτα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την παραγωγή. Ήδη ένας στους δέκα κτηνοτρόφους έχει εγκαταλείψει την παραγωγή σύμφωνα και με τα
τελευταία στοιχεία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ.
Με τον τρόπο αυτό προωθείται ο μόνιμος στόχος της ΚΑΠ της ΕΕ που είναι η συγκέντρωση της παραγωγής σε όλο και πιο λίγα χέρια και γι΄ αυτό κάθε
αναθεώρησή της είναι και χειρότερη από την προηγούμενη όπως και η τωρινή που ξεκίνησε αρχές του 2023.
Την ίδια στιγμή οι εξαγωγές της φέτας έφτασαν τα 605 εκατομμύρια ευρώ το 2022 έναντι 388 εκατομμυρίων ευρώ το 2019 και δείχνουν ότι η διαχρονική πολιτική της
εξωστρέφειας των προϊόντων «Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης» έχει να κάνει αποκλειστικά με τα κέρδη των γαλακτοβιομηχανιών και την βελτίωση της
θέσης τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Παράλληλα η κυβέρνηση απορρίπτει το αίτημα μας για κατώτερες εγγυημένες τιμές στα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα επικαλούμενη το πλαίσιο της «ελεύθερης
αγοράς» την ίδια στιγμή που εξακολουθεί να προσφέρει «κατώτατα εγγυημένα κέρδη» στους εργολάβους που εκμεταλλεύονται τις Εθνικές οδούς και τα διόδια, στις
εταιρείες διαχείρισης των απορριμμάτων, στους βιομηχάνους που ασχολούνται με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας όπως τα φωτοβολταϊκά που έχουν εγγυημένη
τιμή.
Στην ανάπτυξη αυτή που κίνητρο έχει τα κέρδη των γαλακτοβιομηχανιών και όχι τις διατροφικές ανάγκες του λαού οι δικές μας ανάγκες και οι κόποι
μας δεν χωράνε.
Είναι καιρός να πούμε φτάνει πια. Μέσα από το σύλλογό μας και δυναμώνοντάς τον, φτιάχνοντας καινούργιους όπου δεν υπάρχουν να κάνουμε πράξη το σύνθημα των
αγώνων μας «ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Η ΕΛΠΙΔΑ» γιατί δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από καμία κυβέρνηση που οδηγό έχει
την ΚΑΠ της ΕΕ.
 
Μέσα από την πείρα που συγκεντρώσαμε βγάλαμε το συμπέρασμα ότι μόνο όταν εμπιστευτήκαμε τη δύναμή μας και προχωρήσαμε σε αγώνες τοπικά, περιφερειακά
και πανελλαδικά σε συντονισμό με την Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων και έχοντας τη στήριξη του υπόλοιπου λαού που και αυτός υποφέρει, καταφέραμε να
αποσπάσουμε μικρές και οι μεγάλες ανάσες όπως το αφορολόγητο, τις ενισχύσεις- ψίχουλα για την κάλυψη της αύξησης των ζωοτροφών κλπ.
Το επόμενο διάστημα ο Σύλλογος θα προχωρήσει σε πλατιά ενημέρωση όλων των κτηνοτρόφων για να αποφασίσουμε την παραπέρα δράση μας, για
να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες μας και να απαιτήσουμε:
- Καμία μείωση στην τιμή του γάλακτος.
- Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος.
- Μείωση του κόστους παραγωγής, με αφορολόγητο πετρέλαιο, μείωση της τιμής του ρεύματος, πλαφόν 0,07 ευρώ ανά κιλοβατώρα, κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, του προστίμου ρύπων και του ΦΠΑ στις ζωοτροφές, στα αγροεφόδια και σε βασικά είδη για την ικανοποίηση αναγκών της λαϊκής οικογένειας.
- Κατώτατες εγγυημένες τιμές στο γάλα και το κρέας που θα ανταποκρίνονται στο κόστος παραγωγής, διασφαλίζοντας παράλληλα εισόδημα επιβίωσης και προσιτές τιμές των προϊόντων στη λαϊκή κατανάλωση.
- Επιδότηση στα αγροεφόδια και τις ζωοτροφές. Ενίσχυση για κάθε ζώο.
-Άμεση πληρωμή των κτηνοτροφικών - αγροτικών προϊόντων με την παράδοση.
- Όχι στις ελληνοποιήσεις γάλακτος και κρέατος που απορρέουν από την ΚΑΠ και τις υπογραφές των ελληνικών κυβερνήσεων στο πλαίσιο των συμφωνιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
- Σύνδεση των ενισχύσεων με την παραγωγή και το ζωικό κεφάλαιο.
- Αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, ώστε να ασφαλίζει και να αποζημιώνει την παραγωγή και το φυτικό - ζωικό κεφάλαιο από όλους τους φυσικούς κινδύνους και νόσους στο 100%.
- Να απαγορευτεί κάθε δραστηριότητα των επιχειρηματικών ομίλων σε βοσκήσιμες εκτάσεις, δάση, δασικές εκτάσεις. Να μην υπάρξει αλλαγή του χαρακτήρα και χρήσης γης προς όφελος του κεφαλαίου.
- Όχι στις εξορύξεις υδρογονανθράκων που καταστρέφουν το περιβάλλον και κλέβουν τον πλούτο του λαού.
 
ΖΙΤΣΑ Μάιος 2023"

Κοντά στους Ηπειρώτες-εκθέτες στην διεθνή έκθεση Hermes Expo, η οποία έλαβε χώρα στο Old Bridge, Νιου Τζέρσει των ΗΠΑ, βρέθηκε ο Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού κ. Χρυσόστομος Δήμου.

Ο κ. Δήμου είχε την ευκαιρία σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους Ηπειρώτες-εκθέτες να διαπιστώσει και από κοντά το υψηλό επίπεδο παρουσίασης των προϊόντων. Επιπλέον, είχε τη δυνατότητα να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της Περιφέρειας Ηπείρου και του επιμελητηρίου Ιωαννίνων, από το οποίο έλαβε και αναμνηστική πλακέτα.

Τον χαιρετισμό του στην έναρξη της έκθεσης, ο κ. Δήμου συνεχάρη τον ιδρυτή και Πρόεδρο της Έκθεσης κ. Κοτρότσιο για την σημαντική συμβολή του στην προβολή της Ελλάδος και των επιχειρήσεων στην αγορά των ΗΠΑ. Τόνισε δε, ότι το ΠΣΗΕ παραμένει αρωγός στις προσπάθειες της Περιφέρειας, των Επιμελητηρίων και εν γενεί της επιχειρηματικής κοινότητας για την αποτελεσματική προώθηση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων τους.

Γραφείο Τύπου και επικοινωνίας

Παγκοσμίου Συμβουλίου Ηπειρωτών Εξωτερικού (ΠΣΗΕ)

 
lllll.png

 

Η MarBella Collection είναι ένας αναπτυσσόμενος ξενοδοχειακός όμιλος με τρία ξενοδοχεία πολυτελείας 5*. Το MarΒella Corfu και το MarΒella Nido Suite Hotel & Villas βρίσκονται στην Κέρκυρα, και το MarΒella Elix, στο Καραβοστάσι Θεσπρωτίας.

Το MarBella Elix αναζητά επαγγελματία για τη θέση του Φύλακα

Αρμοδιότητες:

  • Υπεύθυνος στην διατήρηση της ασφάλειας του ξενοδοχείου

Προσόντα:

  • Προηγούμενη ανάλογη εμπειρία σε ξενοδοχείο 4* ή 5* θα θεωρηθεί επιπλέον προσόν
  • Άδεια Εργασίας Προσωπικού Ασφαλείας
  • Επιθυμητή η γνώση Αγγλικής γλώσσας
  • Εξωστρεφής και ευχάριστη προσωπικότητα
  • Άριστη ικανότητα επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικό πνεύμα
  • Επαγγελματική συμπεριφορά

Παροχές:

  • Δυναμικό και εξελισσόμενο επαγγελματικό περιβάλλον
  • Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών
  • Εποχιακή απασχόληση
  • Διαμονή και διατροφή

 

Κάνε την αίτησή σου εδώ και γίνε μέλος της MarBella Collection!

Στοιχεία Επικοινωνίας Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού.

HR DEPARTMENT -MARBELLA COLLECTION

T +30 26610 71126

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.